Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d.

This site may earn commission on affiliate links.
13 panelen lg 365wp met enphase iq7+ 13kwh vandaag volgens de app. Perfect op het zuiden georiënteerd.
Interessant. Met een max van 4.4kW per uur (50% van wat ik heb), 2.5x opbrengst. Dus je zou kunnen zeggen dat je 5x hogere opbrengst hebt - wel een enorm verschil!

Heb je misschien een grafiek van vermogen over de tijd? En een foto van je opstelling?

Kunnen anderen met Enphase, maar met O-W opstelling, hun output van gisteren delen?
 
Kunnen anderen met Enphase, maar met O-W opstelling, hun output van gisteren delen?

9C880750-CE63-46B6-9B90-BEDECE20BC2F.jpeg


Astu.

Oost-west, 40 graden dakhelling.

Oost 4*450 Wp, IQ7A, west 4*400Wp IQ7A.

3AD9E373-FB8F-49C1-BF09-14632819B0B9.jpeg


Locatie is Utrecht stad. Piek vermogen was 700 Watt.
 
Interessant. Met een max van 4.4kW per uur (50% van wat ik heb), 2.5x opbrengst. Dus je zou kunnen zeggen dat je 5x hogere opbrengst hebt - wel een enorm verschil!

Heb je misschien een grafiek van vermogen over de tijd? En een foto van je opstelling?

Kunnen anderen met Enphase, maar met O-W opstelling, hun output van gisteren delen?
Ik durf niet te zeggen wat de zon gisteren bij jullie heeft gedaan maar hier in het zuiden was het vrij zonnig.
1669376476199.png

1669376520290.png

20180920_150733.jpg
 
Deze panelen liggen uitsluitend op het westen.
1669377249735.png


Deze liggen O-W
1669377317906.png


Beide 24 paneeltje.

In het voor- en najaar doen de west-panelen het vaak beter omdat het meestal in de middag pas helder wordt.
De O-W doen het vaak in de zomer beter. De west-panelen worden dan wellicht te heet waardoor de productie daalt.
Dit klopt niet iedere dag natuurlijk maar wel een herkenbare trend.
 
Heel de elektrificatie en energie transitie en de huidige crisis laat sommige mensen ook inventief worden. Je kunt natuurlijk er van denk en vinden wat je wilt. Maar dit was toch wel iets waarvan ik dacht dit is in vergelijking met een haart een stuk beter. Vooral als je dit op rode diesel kunt laten draaien.

just my 2 cents.

 
Ik heb me wel afgevraagd of het zo langzamerhand geen goed idee is om mijn gasketel op LPG te stoken. Dat kan zo'n moderne ketel vast aan, kwestie van een setting in de firmware. In een liter LPG van €0,77 ct zit 26MJ, in een kuub aardgas van €3,06 (bij Essent) zit 31,5MJ. Per jaar gebruiken wij ongeveer 2500M3 aardgas (tenminste, als we het 20 graden willen hebben) dus met 3000 liter lpg moet ik een eind komen. Koop ik er gelijk zo'n oude Amerikaanse pickup truck bij waar al 300 liter aan LPG tanks in liggen. 10x per jaar afkoppelen van het huis en vullen bij het tankstation en Bob is je oom :)

Meer serieus, het is in mijn ogen best vreemd dat LPG en ook benzine en diesel relatief zo goedkoop zijn dat je deze overweging überhaupt kunt maken.
 
Ik heb me wel afgevraagd of het zo langzamerhand geen goed idee is om mijn gasketel op LPG te stoken. Dat kan zo'n moderne ketel vast aan, kwestie van een setting in de firmware. In een liter LPG van €0,77 ct zit 26MJ, in een kuub aardgas van €3,06 (bij Essent) zit 31,5MJ. Per jaar gebruiken wij ongeveer 2500M3 aardgas (tenminste, als we het 20 graden willen hebben) dus met 3000 liter lpg moet ik een eind komen. Koop ik er gelijk zo'n oude Amerikaanse pickup truck bij waar al 300 liter aan LPG tanks in liggen. 10x per jaar afkoppelen van het huis en vullen bij het tankstation en Bob is je oom :)

Meer serieus, het is in mijn ogen best vreemd dat LPG en ook benzine en diesel relatief zo goedkoop zijn dat je deze overweging überhaupt kunt maken.
Kijk, jij hebt het door. En nu het laatste stapje en inzien dat je geen Amerikaanse pickup en 10 tankbeurten nodig hebt maar vanuit je luie stoel kan overstappen naar Frank Energie.
 
Heel de elektrificatie en energie transitie en de huidige crisis laat sommige mensen ook inventief worden. Je kunt natuurlijk er van denk en vinden wat je wilt. Maar dit was toch wel iets waarvan ik dacht dit is in vergelijking met een haart een stuk beter. Vooral als je dit op rode diesel kunt laten draaien.

just my 2 cents.

Kan ik die ook als standkachel in mijn Model 3 gebruiken?
 
  • Funny
Reactions: job-lek