Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d.

This site may earn commission on affiliate links.
Er staan wel veel bedenkelijke berekeningen tussen, waar de commentaren ook veel over gaan.

Fr7S481XwAEs7vX


Dus veelal belastingkorting aan gebruikers, niet aan Shell en kornuiten zelf. Als ik het goed begrijp, betekent dat er niet meer of minder belasting naar de NL staat gaat, als alle Joules door groene elektriciteit wordt voorzien.
 
Ik overweeg serieus aangifte te doen bij de eenhedenpolitie 🙄



De batterij opslag in Vlissingen is er natuurlijk een van 68 MWh en niet van 68GW.


 
Dus veelal belastingkorting aan gebruikers, niet aan Shell en kornuiten zelf. Als ik het goed begrijp, betekent dat er niet meer of minder belasting naar de NL staat gaat, als alle Joules door groene elektriciteit wordt voorzien

Waarom zouden we in hemelsnaam belastingkorting geven op fossiel?

Belast die handel en geef daarvan subsidie of korting op investeringen in groene energie.
 
Waarom zouden we in hemelsnaam belastingkorting geven op fossiel?

Belast die handel en geef daarvan subsidie of korting op investeringen in groene energie.
Is eigenlijk gans de problematiek. Betaal de correcte prijs.
Als er een milieueffect is betaal dan mee voor dat effect en het teniet doen er van.
Idem voor het stikstofdossier en de boeren. Dit is oplosbaar bij elke boer, maar kost geld. Als die kost op het vlees verhaald wordt dan heeft de boer daar geen enkel probleem mee. Het zal ook voor minder vleesconsumptie zorgen waardoor de boer minder dieren kan houden ( voor hetzelfde inkomen ) wat dan op zich opnieuw een effect heeft op milieu, de diervriendelijkheid en kwaliteit.
Ik wil zeker geen vegetariër worden, maar kan wel een paar dagen per week leven zonder vlees. Maar als ik dan vlees eet wil ik graag dat het lekker is en geen aanslag op mijn geweten.
 
Shell wist al veel eerder dan we dachten van de dramatische gevolgen van het gebruik van fossiele brandstoffen en zette doodleuk een kolenpoot op.

 
mensen die een argument van dit kaliber aanvoeren") "De CO2-emissie van Nederland is minder dan 0.4% van de totale wereldemissie. Als wij vanaf vandaag helemaal geen CO2 meer zouden uitstoten, dan zou dat binnen drie maanden teniet worden gedaan door de toename van de wereldemissie." neem ik niet serieus. Zo kunnen we gewoon blijven doen wat we altijd deden.
 
mensen die een argument van dit kaliber aanvoeren") "De CO2-emissie van Nederland is minder dan 0.4% van de totale wereldemissie. Als wij vanaf vandaag helemaal geen CO2 meer zouden uitstoten, dan zou dat binnen drie maanden teniet worden gedaan door de toename van de wereldemissie." neem ik niet serieus. Zo kunnen we gewoon blijven doen wat we altijd deden.
Exact. We moeten vooral bekijken hoeveel uitstoot aan Nederland kan worden toebedeeld op basis van consumptie. Dat geeft een heel ander beeld
 
  • Love
Reactions: Dikkie Dik
De door minister Jetten ingestelde commissie komt met een helder verhaal; kernenergie is feitelijk onnodig, duur en onhandig en er ligt veel te veel nadruk op waterstof op dit moment.


 
Last edited:

Tl;DR: geen enkele subsidie aanvraag voor waterstoftrucks, de markt kiest massaal voor full electric.