You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, maar als jouw auto 22 uren per dag stil staat, gebruik je 'm toch niet waarvoor ie dient?Het is een onzinnige feature. EV's zijn om mee te rijden, niet om loadbalancing op het net te doen. Daar gaat het me om.
Dat klopt, maar een goeie thuisbatterij kost al snel heel wat en dan heb je maar 10kWh, wat genoeg is om je huishouden te draaien maar niet genoeg om de zonneopbrengst van de hele dag op te slaan om later in je auto te laden. En omdat een thuisbatterij maar 1 functie heeft, ga je daar vaak kijken naar terugverdientijd, wat je bij een EV met V2G niet zo hebt want je ging die EV sowieso al kopen en er verlies op halen, omdat je je moet verplaatsen.Daar heb je thuisbatterijen voor. Liefst LiFePO4.
Sinds corona een paar dagen per week wel.Je moet je afvragen waar de auto overdag is.... Niet thuis.
Dat is wel heeeel generaliserend zei de thuiswerkende ZZPer.Je moet je afvragen waar de auto overdag is.... Niet thuis.
Want het gross van de mensen is een thuiswerkende zzp-er?Dat is wel heeeel generaliserend zei de thuiswerkende ZZPer.
2 tesla's: op de zaak maar 4 dagen, dan kan die daar balancen en vol laden met goedkope stroom (veel PV liggen).Je moet je afvragen waar de auto overdag is.... Niet thuis.
Ja, want heel generaliserend hebben alleen ZZP'ers een Tesla, de rest kan die niet betalen.Want het gross van de mensen is een thuiswerkende zzp-er?
Volgens mij geldt voor het merendeel van de mensen dat ze dagelijks met de auto naar hun werk gaan, gezien de nog altijd toenemende hoeveelheid files.
TCO is goedkoper…Ja, want heel generaliserend hebben alleen ZZP'ers een Tesla, de rest kan die niet betalen.
TCO is voor vrijwel alle veel rijders lager, alleen kan niet iedereen die investering (privé) opbrengen.TCO is goedkoper…
Blijft enkel nog de kost van de investering.
Als je ziet hoe goedkoop je kunt financieren bij Tesla is dit een non-argument.TCO is goedkoper…
Blijft enkel nog de kost van de investering.
Volgens mij geldt voor het merendeel van de mensen dat ze dagelijks met de auto naar hun werk gaan, gezien de nog altijd toenemende hoeveelheid files.
Sja dat vonden veel mensen ook van de katalysatorHet is een onzinnige feature. EV's zijn om mee te rijden, niet om loadbalancing op het net te doen. Daar gaat het me om.
Katalysator heeft met de auto te maken. Batterijen gebruiken voor iets anders dan de auto is iets compleet anders. Je wordt gevraagd een 30% grotere batterij te kopen voor gebruik door de commerciële energie bedrijven. Waar zit de denkfout....?Sja dat vonden veel mensen ook van de katalysator
Wie koopt nu een 30% grotere batterij?Katalysator heeft met de auto te maken. Batterijen gebruiken voor iets anders dan de auto is iets compleet anders. Je wordt gevraagd een 30% grotere batterij te kopen voor gebruik door de commerciële energie bedrijven. Waar zit de denkfout....?
Oh ja?Het is een onzinnige feature. EV's zijn om mee te rijden, niet om loadbalancing op het net te doen. Daar gaat het me om.
Dit is wat ik wel mooi vind.Internationale belangstelling voor Hollandse Kust Zuid, 1.5GW windpark komt online deze zomer
The world's largest wind farm is on the homestretch [update]
Installation of the wind turbines at the 1.5 GW Hollandse Kust Zuid offshore wind farm in the Netherlands is now complete.electrek.co