TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

E-rally 2017: elektrisch rijden voor Justdiggit!

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Daniel 74, Dec 5, 2016.

1. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Op zaterdag 20 mei 2017 organiseert de Stichting E-rally alweer de vierde editie van de E-rally, een tourrally van circa 200 km voor volledig elektrische auto’s. Evenals de vorige drie edities zullen op 20 mei 2017 ruim 100 elektrische auto’s in een dagvullend programma ruim 20.000 elektrische kilometer afleggen, dit zonder een druppel benzine of diesel te verbruiken.

Door de mogelijkheden van elektrisch rijden te tonen aan een breed publiek wil de Stichting E-rally een bijdrage leveren aan de verdere introductie van elektrisch rijden in Nederland en België. Daarnaast wil de Stichting E-rally door middel van de intensieve samenwerking met Justdiggit (www.Justdiggit.org) een actieve bijdrage leveren aan het stoppen en terugdraaien van verwoestijning. Voor wie het nog niet wist: de Stichting E-rally heeft geen enkel commercieel belang, de bestuurders van de stichting en de overige leden van het organiserend comité ontvangen dan ook geen enkele vorm van (on)kostenvergoeding.

JustDiggit

De opbrengsten van de E-rally (ondertussen al bijna 145.000 euro in de eerste drie edities) komen dan ook volledig ten goede gekomen aan Justdiggit. Justdiggit is een initiatief tegen woestijnvorming en klimaatverandering. Door middel van landschappelijke ingrepen wordt in verdroogde gebieden regenwater opgevangen en ondergronds gebracht, zodat het regenwater beter wordt vastgehouden en deze gebieden weer vergroenen. Deze vergroening zorgt voor verkoeling en trekt regelmatiger regen aan. Meer informatie over Justdiggit is te vinden op www.Justdiggit.org. De opbrengsten van de eerdere edities zijn ten gunste gekomen van het project Amboseli National Park in Kenya (Amboseli - Justdiggit).

Programma E-Rally 2017

Op zaterdag 20 mei 2017 zal de vierde editie van de E-rally plaatsvinden. De voorbereidingen hiervoor zijn inmiddels in volle gang. In grote lijnen zal het evenement de opzet van de eerdere edities volgen. De E-rally zal ditmaal starten bij het Van der Valk hotel in Eindhoven, waar bij de plaatselijke supercharger de accu's nog kunnen worden bijgeladen. Na ontvangst met koffie en gebak en een briefing gaan de deelnemende equipes vanaf 10:30 uur van start, waarbij tussenpauzes van een halve minuut tussen de equipes worden aangehouden. De equipes dienen de juiste route te vinden op basis van de aanwijzingen in het routeboek. Via een route over de mooiste wegen van Noord-Brabant (en wellicht ook Belgie) wordt de lunchlocatie bereikt.

Na deze lunch vervolgen de deelnemers hun route, die (nog onder voorbehoud) eindigt bij de Europese assemblage fabriek van Tesla in Tilburg. Na het passeren van de finishboog geven de deelnemers hun auto’s af aan ‘Tesla-valets’, die er voor zorgen dat alle auto’s na de prijsuitreiking en het diner voldoende geladen klaar staan voor de thuisreis.

Na een borrel en aansluitend een diner buffet volgt de veiling ten bate van Justdiggit, waar een bekende veilingmeester de aanwezigen tot royale biedingen op de diverse kavels zal verleiden. Deze kavels worden door onze sponsoren aangeboden.

Aanmelden

Aanmelden voor de E-rally 2017 kan via onze website www.e-rally.nl. Daar is ook nadere informatie over de E-rally editie te vinden en zijn filmpjes van de eerste drie edities te vinden. Wij hebben ook een facebook pagina:www.facebook.com/erallyEU.

Deelname kost € 200,- plus € 52,88 BTW en servicekosten per equipe van twee personen. Daarvoor krijg je een volledig verzorgde dag inclusief lunch en diner.

Sponsoring

Wij zijn nog druk op zoek naar sponsoren voor deze vierde editie. Heb je een onderneming die haar maatschappelijke betrokkenheid en/of groene inslag wil profileren, dan is sponsoring van de E-rally meer dan voor de hand liggend. Wij bespreken graag de mogelijkheden.

Tot ziens op 20 mei 2017!

Namens de Stichting E-rally en de vele vrijwilligers,

Daniel Santurio
    voorzitter Stichting E-rally

• Like x 2
    • Love x 1
  2. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Wij proberen tevens geld op te halen voor justdiggit door middel van de referral actie van Tesla. Het beginsel is simpel: door middel van gebruik te maken van één referral code proberen wij op 7 referrals te komen, waarmee een Tesla powerwall wordt gewonnen. Deze powerwall en de andere prijzen zullen vervolgens via een veiling worden verkocht aan de hoogste bieders. De volledige opbrengst komt ook hier ten goede aan justf=diggit.

Voor deze actie kan voorlopig mijn code worden gebruikt: Referral | Tesla

Inmiddels staat de teller op 4, dus nog maar 3 te gaan voor de powerwall! Maak svp melding van het gebruik van deze code, zodat wij tijdig kunnen overschakelen op een andere code als de 7 referrals binnen zijn.

Dank voor jullie inzet!

• Like x 1
  3. jm71

jm71 Active Member

Ik ben er voor de vierde keer bij, en dit keer neem ik nog een klein navigatortje mee, dus behalve mijn vrouw en zoon nu ook mijn dochter om me op een dwaalspoor te brengen. Ik heb er al zin in!

4. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Die E-rally moet wel heel bijzonder zijn. Ik zal zelfs mijn 40e verjaardag verschuiven voor dit evenement.

• Like x 2
    • Funny x 1
  5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Mijn echtgenote heeft haar 40ste verjaardag vele jaren verschoven, nog voordat de E-rally bestond.;):rolleyes:

• Funny x 13
  6. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

In dat geval komen wij ook op je verjaardag dan!

• Funny x 1
  7. jm71

jm71 Active Member

Even kijken....doe mij maar een slagroompunt, mijn kinderen een tompouce en mijn vrouw een stuk appeltaart. We zullen voor je zingen!

• Funny x 2
  8. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Ik heb er weer zin in. Mijn aanmelding is al weken geleden de deur uitgegaan.

9. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Ik ben er ook weer bij, Houd erg van Appeltaart overigens...

• Funny x 1
  10. CJA Hulskamp

IMG_6170.JPG Heb ervaring met appeltaart ;)

• Like x 2
    • Funny x 2
  11. Maarten

Maarten Active Member

Dit helpt niet echt om de verwachtingen voor een taartpunt te matigen...

12. gelden

gelden Active Member

Mooi programma weer. Eindhoven-Tilburg, dat gaat wel lukken op één accu ;)
    Toch bijzonder als je bedenkt dat er per E-rally gemiddeld bijna € 50.000,- is opgehaald voor het goede doel. Da's zo'n € 500,- per equipe, terwijl zo'n equipe € 200,- betaalt. Mooi rendement, en dan nog wordt er soms geklaagd dat de kosten te hoog zijn...

• Like x 1
  13. CJA Hulskamp

Wij hadden op de veiling de items "E-Rally en Cathering" gewonnen. Dus gemiddelde prijs per equipe ging aardig omhoog. Dank zij mijn vrouw die gelukkig niet tot aan het eind ging met bieden op het chocolade.
    In het voorjaar gaan we onze eigen E-rally dus doen.

• Like x 1
  14. jm71

jm71 Active Member

De chocola niet? Ik dacht dat jullie de hele veiling hadden opgekocht eerlijk gezegd.
    Maar leuk dat jullie er weer bij zijn, ondanks jouw 40e verjaardag (je ziet er uit als 38, eerlijk is eerlijk). Als ik alvast de helft van die enorme appeltaart moet meenemen vanuit de Zaanstreek naar Eindhoven moet je het zeggen. Geen garantie echter dat hij daar ook aankomt.

• Funny x 2
  15. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Om meer exposure te genereren willen we iedereen verzoeken onze Social media kanalen te volgen/liken/abonneren.
    YouTube: Bij meer dan 100 abonnee's kunnen we onze eigen naam in de url aanvragen
    Facebook Like onze pagina en help ons aan exposure
    Twitter Volg ons Twitter account!

Bij voorbaat dank!

Namens de Stichting E-rally

16. dicktump

dicktump Member

Ik heb aardig groot bedrijfsreclame op de Tesla staan, dat gaat 'm niet worden als ik het zo lees op de site :p

17. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

check, check, check. (alledrie gevolgd)

18. HWS

HWS Supporting Member

3x check.

Baal er wel van dat ik er dit jaar voor t eerst niet bij ben. Had vorig jaar eindelijk een navigator gevonden die er wat van snapte:rolleyes:

19. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Hoe kan je ons dat nou aan doen! Wat voor belangrijks is er dan gepland dat je er niet bent?

20. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

op zoek naar een dislike (of 100) ?

• Funny x 3

Share This Page