Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

E-rally 2017: elektrisch rijden voor Justdiggit!

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Als Carmody dan toch met kritiek begint dan mag ik ook.

Na de lunch was het wegrijden erg rommelig. Dat afmelden bij de ingang deed lang niet iedereen. Elke minuut zou een auto moeten vertrekken maar wij gingen weg in een colonne van 5 auto's waardoor een deel van de lol van het zoeken naar de juiste route ontbreekt. Een startpost bij de uitgang van het parkeerterrein was veel beter geweest.

En ik heb wel vier worstebroodjes naar binnengewerkt. Heerlijk ;)
 
Wij dachten dat we slim waren door gewoon rechtdoor te rijden. Hebben uiteindelijk via andere
Voor diegene die te laat gelunched hebben: de broodjes beenham met honingmosterdsaus waren heerlijk!

@Ivarb98 en @BramskiEV heb je nog een actiefoto van equip 41?

Die waren inderdaad erg lekker! @Ivarb98 en @BramskiEV als jullie een (of meerdere) foto hebt van equip 30 zou ik dat erg leuk vinden!
 
Dit jaar onze primeur voor de e rally met mijn zoon als navigator
Een geweldige dag gehad in een zeer mooie omgeving.
Top georganiseerd met hele kleine verbeterpunten. Met zeer veel dank aan de hard werkende organisatie!
Ook wel zelf hard werken tijdens zo'n wedstrijd hoor. Toch ook onervaren in de vraag van de 30 dagen getrapt.
Maar met 11e plaats in pylonnen race en 18e overall zijn wij zeer tevreden.

Dank ook aan Herbert voor het snel aanleveren van een nieuwe sd kaart voor dash board camera. Mooie beelden als resultaat.
 
  • Like
  • Love
Reactions: robertvg and herb_k
Was wederom een fantastisch event, dank voor de organisatie!!! Dit jaar 4e geworden, erg mooi en volgend jaar voor de winst ;-)

We kwamen met -5 bereik aan in Tilburg en toch met 280 vertrokken. Vrij onzuinig gereden schijnbaar...

Mooie nieuwe Avatar foto aan de rally overgehouden.
 
Was wederom een fantastisch event, dank voor de organisatie!!! Dit jaar 4e geworden, erg mooi en volgend jaar voor de winst ;-)

We kwamen met -5 bereik aan in Tilburg en toch met 280 vertrokken. Vrij onzuinig gereden schijnbaar...

Mooie nieuwe Avatar foto aan de rally overgehouden.
Knap, nog onzuiniger dan ik: ik vertrok ook met 280, en kwam met 1 resterend in Tilburg aan. Nou heeft mijn vrouw een deel van de rit gereden, dat scheelt ;)
 
  • Funny
Reactions: HWS and S-19910
Een enkele keer kwam een grijze model S ons met een noodgang tegemoet rijden, kennelijk iemand die verkeerd gereden was en snel probeerde de route weer op te pakken. Het was eigenlijk best een tikkeltje aso, zo hard. Ik heb ook iemand gesproken die langs het parcours woonde ("jij hebt toch ook zo'n Tesla?") en die vertelde dat sommige deelnemers echt als idioten zo hard door de straat reden. Dit kan nooit de bedoeling zijn van de rally!
 
Een enkele keer kwam een grijze model S ons met een noodgang tegemoet rijden, kennelijk iemand die verkeerd gereden was en snel probeerde de route weer op te pakken. Het was eigenlijk best een tikkeltje aso, zo hard. Ik heb ook iemand gesproken die langs het parcours woonde ("jij hebt toch ook zo'n Tesla?") en die vertelde dat sommige deelnemers echt als idioten zo hard door de straat reden. Dit kan nooit de bedoeling zijn van de rally!

Dat waren wij niet, anders dan af en toe hard optrekken netjes gereden en niet te hard, sterker nog tijdstraf van 120 punten vanwege te late binnenkomt, anders waren we eerste geworden. Met mijn broer gereden en hij remt nog veel ipv. regen.
 
Dat waren wij niet, anders dan af en toe hard optrekken netjes gereden en niet te hard, sterker nog tijdstraf van 120 punten vanwege te late binnenkomt, anders waren we eerste geworden. Met mijn broer gereden en hij remt nog veel ipv. regen.
Oh, ik doelde ook niet op iemand specifiek hoor, maar ik werd even getriggerd door de opmerkingen over een hoog verbruik en ik heb na afloop meer mensen gehoord die 'geschrokken' waren (klinkt wat zwaar) van hard racende tegenliggers. En dat lijkt me gewoon niet zo goed voor het imago van de rally.
 
Ook hier een hoog verbruik. Heel langzaam rijden loont ook niet blijkbaar ;-). Met 289 vertrokken, met 17 resterend in Tilburg aangekomen.

Er was een zwarte Model X met zwarte velgen die schaamteloos (ik hoop per ongeluk) een stel voetgangers diep in een stofwolk reed. Voor de rest zelf geen narigheden meegemaakt zoals hierboven besproken.

Ik heb langs de route ook een hoop mensen wel met plezier zien kijken en zwaaien. Sommigen hadden echt zoiets van: hier komt normaal geen kip, wat is dit nou?? ;-)
 
Wij startten met zo'n 360-370 typical (denk ik) en kwamen met 110 binnen. Zo'n 195 Wh/km voor gehele rally. Lekker optrekken af en toe naar toegestane snelheid maar veelal ook heel rustig gereden om aanwijzingen goed op te volgen (en toch nog best wat verkeerd gereden... :oops:). Bij overig verkeer en voetgangers/fietsers extra voorzichtig gedaan en veel ruimte gemaakt. Imago is denk ik extra belangrijk ook omdat men bij ev's sneller accepteert dat er een rally is denk ik ivm met minder geluidshinder. Energiegebruik vond ik keurig, want het is toch veel optrekken/remmen en moeilijk om constante snelheid aan te houden. Zeker op de onverharde wegen.
 
Een enkele keer kwam een grijze model S ons met een noodgang tegemoet rijden, kennelijk iemand die verkeerd gereden was en snel probeerde de route weer op te pakken. Het was eigenlijk best een tikkeltje aso, zo hard. Ik heb ook iemand gesproken die langs het parcours woonde ("jij hebt toch ook zo'n Tesla?") en die vertelde dat sommige deelnemers echt als idioten zo hard door de straat reden. Dit kan nooit de bedoeling zijn van de rally!
Ik ben dezelfde idioot tegengekomen als Jeffrey. Als je 80 km/u rijdt in een 30 km/u zone heb je ze niet helemaal goed op een rijtje.
 
Oh, ik doelde ook niet op iemand specifiek hoor, maar ik werd even getriggerd door de opmerkingen over een hoog verbruik en ik heb na afloop meer mensen gehoord die 'geschrokken' waren (klinkt wat zwaar) van hard racende tegenliggers. En dat lijkt me gewoon niet zo goed voor het imago van de rally.
Nou ja, hoog verbruik is relatief. Ik geloof dat ik in het dagelijks leven nog nooit met een typical use van 280, ruim 200 km heb kunnen rijden...
 
Ik kan ook enkel zeggen dat het top was. Super leuk om alles te zoeken, mooie route, goed georganiseerd.

Uitslag van de pylonnenproef: 6de
Overal: 26ste

Niet slecht voor een eerste deelname. Volgende editie proberen we beter te doen. Ook mijn navigator heeft het super gedaan. Slechts 1 keer een weggetje ingereden dat duidelijk geen deel van de route was, want het neigde naar off-road. Was bijna op het einde, los het veld in. Moesten we daar vast gestaan hebben, stonden we er nog, want niemand anders zou daar gereden hebben vrees ik.

Ik heb maar van 1 ding spijt: op 2 items uit de veiling niet meegeboden (tot het einde).
Die veilingmeester had het wel lastig, maar goed ligt ook aan de opdracht. Probeer maar een aan een Nederlander iets te verkopen voor meer geld dan het waard is. Volgend jaar 20 keer je gewicht in chocolade veilen en het komt goed...
 
Status
Not open for further replies.