Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

E-Rally 2018: de lustrum editie!

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
E-Rally 2018: de lustrum editie!

Jullie hebben het elders op het forum al kunnen lezen: de belangrijkste zaken voor de vijfde editie van de E-rally zijn rond! Op zaterdag 2 juni 2018 zal de eerste lustrumeditie van de E-rally plaatsvinden.

In grote lijnen zal het evenement de opzet van de eerdere edities volgen. De E-rally zal dit keer starten bij het Van der Valk hotel in Dordrecht, waar bij de plaatselijke superchargers de accu's nog kunnen worden bijgeladen. Na ontvangst met koffie en gebak en een briefing gaan de deelnemende equipes vanaf 10:30 uur van start, waarbij tussenpauzes van een halve minuut tussen de equipes worden aangehouden. De equipes dienen de juiste route te vinden op basis van de aanwijzingen in het routeboek. Via een route over de mooiste wegen van Zuid-Holland, Noord-Brabant en Vlaanderen wordt de (nog geheime) lunchlocatie bereikt.

Na deze lunch vervolgen de deelnemers hun route, die eindigt bij de fabriek van Tesla in Tilburg. Na het passeren van de finishboog geven de deelnemers hun auto’s af aan ‘Tesla-valets’, die er voor zorgen dat alle auto’s na de prijsuitreiking en het diner voldoende geladen klaar staan voor de thuisreis.

Na een borrel en aansluitend een diner volgt de veiling ten bate van Justdiggit, waar een bekende veilingmeester de aanwezigen tot royale biedingen op de diverse kavels zal verleiden. Deze kavels worden door onze sponsoren aangeboden.

Overnachten in Dordrecht

Met het Van der Valk hotel in Dordrecht hebben wij een arrangement besproken voor de vrijdagavond en -nacht. De skybar op de bovenste verdieping is exclusief afgehuurd voor de E-rally. Hier wordt een walking dinner geserveerd voor de gasten die zich daarvoor aanmelden. De 2 verdiepingen daaronder zijn tevens voor ons geblocked voor wat betreft de kamers. Via onze aanmeldpagina kun je diner en/of kamer reserveren.

Opbrengsten

De opbrengsten van de E-rally (ondertussen al ruim 150.000 euro in de eerste vier edities) komen ook deze keer weer volledig ten goede aan Justdiggit. Justdiggit is een initiatief tegen woestijnvorming en klimaatverandering. Door middel van landschappelijke ingrepen wordt in verdroogde gebieden regenwater opgevangen en ondergronds gebracht, zodat het regenwater beter wordt vastgehouden en deze gebieden weer vergroenen. Deze vergroening zorgt voor verkoeling en trekt regelmatiger regen aan. Justdiggit wordt hierbij ondersteund door haar ambassadeurs Desmond Tutu, André Kuipers, Floortje Dessing, Reinier van den Berg, Jonathan Karpatios en Amara Onwuka.

Meer informatie over Justdiggit is te vinden op www.justdiggit.org. De opbrengsten van de eerdere edities zijn ten gunste gekomen van het project Amboseli National Park in Kenya.

Organisatie

De E-rally wordt georganiseerd door de vrijwilligers van Stichting E-Rally. De Stichting E-rally heeft geen enkel commercieel belang, de bestuurders van de stichting en de overige leden van het organiserend comité ontvangen ook geen enkele vorm van (on)kostenvergoeding.

Voor de organisatie van deze vijfde editie kunnen wij nog hulp gebruiken, met name op het gebied van sponsoring en social media. Neem contact met ons op indien je zin en tijd hebt om je in te zetten voor het goede doel!

Aanmelden

Aanmelden voor de E-rally 2017 kan via onze website www.e-rally.nl. Daar is ook nadere informatie over de E-rally editie te vinden en zijn impressies van de eerste vier edities te vinden. Wij hebben ook een facebook pagina:www.facebook.com/erallyEU.

Deelname kost € 200,- plus € 55,30 BTW en servicekosten per equipe van twee personen. Daarvoor krijg je een volledig verzorgde dag, inclusief lunch, diner, drinken en het routeboek.

Tot ziens op zaterdag 2 juni 2018!

Namens de Stichting E-rally en de vele vrijwilligers,

Ton van Boven
Sander Verschuur
Daniel Santurio González
 
Maurice,

Dank voor je feedback; er is in Event Brite iets fout gegaan qua reservering diner. We hebben met VdV een viertal opties besproken over hoe het diner in de skybar te organiseren. Deze skybar hebben we voor de gehele avond exclusief tot onze beschikking. We hadden een viertal opties voor diner aldaar en wij hebben uiteindelijk voor een walking diner gekozen waarbij de drankjes gedurende 4 uur inclusief zijn. Zo kunnen we zonder vastgepind te zijn aan één tafel met elkaar mixen en lekker eten en drinken.
Dit betekent dus van 19.00h tot 23.00h. Van 19.00h to 23.00h zitten we dus op exclusieve hoogte met een heerlijk walking diner inclusief drankjes voor € 69,50. Na 23.00h is de drank voor eigen rekening. Wij verwachten echter dat de meesten van ons daarna voldaan zijn en lekker gaan slapen om te rusten voor een fantastische rit de dag opvolgend. Eventbrite is inmiddels aangepast met het walking dinner als enige keuze mogelijkheid. Op deze wijze zijn we met z'n allen juist bij elkaar.

Sander
 
  • Like
Reactions: S-19910
Edit: serieus, de ervaring leert dat er minimaal 30 equipes de avond van te voren aanwezig zijn. Met de huidige entourage moet 50+ equipes zeker haalbaar zijn! Van alle edities durf ik by far te zeggen dat dit mooiste start locatie is van alle edities.......
 
Edit: serieus, de ervaring leert dat er minimaal 30 equipes de avond van te voren aanwezig zijn. Met de huidige entourage moet 50+ equipes zeker haalbaar zijn! Van alle edities durf ik by far te zeggen dat dit mooiste start locatie is van alle edities.......
Zal best, en het lijkt me ook best gezellig om daar vrijdagavond al te zijn (we slapen gewoon thuis). Maar 69,50 per persoon vind ik persoonlijk nogal fors aan de prijs...
 
Zal best, en het lijkt me ook best gezellig om daar vrijdagavond al te zijn (we slapen gewoon thuis). Maar 69,50 per persoon vind ik persoonlijk nogal fors aan de prijs...
We hebben een afweging gemaakt tussen een aantal diners. De optie die nu geboden wordt is de goedkoopste om reacties als de jouwe te pareren. Indien je een 3 gangen diner in het á la carte restaurant op de begane grond nuttigt met bijhorende drankjes ben je meer kwijt.....
We hebben getracht een zo leuk mogelijke evenement te organiseren; het staat je echter vrij ook kariger en elders te dineren.
 
We hebben een afweging gemaakt tussen een aantal diners. De optie die nu geboden wordt is de goedkoopste om reacties als de jouwe te pareren. Indien je een 3 gangen diner in het á la carte restaurant op de begane grond nuttigt met bijhorende drankjes ben je meer kwijt.....
We hebben getracht een zo leuk mogelijke evenement te organiseren; het staat je echter vrij ook kariger en elders te dineren.
Maar dan mag je wel zitten..:D
 
  • Funny
Reactions: Bugno
Cool dat het bij mij om de hoek begint! Helaas zelf nog niet in de mogelijkheid om zelf mee te rijden, maar ik zal de avond ervoor proberen bij het Van der Valk hotel te zijn om evt in de omgeving wat foto's te maken mochten mensen daarin interesse hebben. Ook tijdens de rally zal ik proberen weer mee te rijden :)

Hopelijk tot dan;)
 
- OPROEP -

Zoals jullie wellicht weten hebben wij met de stichting E-rally een actie lopen om referrals binnen te halen, die ten goede komen aan Justdiggit. Wij zitten nu op drie referrals, dus net één te weinig voor de powerwall. De waarde van deze powerwall (ruim € 6000) vormt een mooie bijdrage voor Justdiggit, waarmee verdroogde gebieden weer groen en vruchtbaar kunnen gemaakt!

Wie kan en wil ons helpen aan deze vierde referral vóór dat de actie afloopt op 31 januari? Wij stellen desgewenst de prijs voor de eerste referral (een tesla model S for kids) ter beschikking aan diegene de deze referral aanlevert.

Gebruik de code onderaan dit bericht en stuur mij in dat geval een pm, zodat ik weet van wie de referral komt!

Dank, mede namens Justdiggit!
 
  • Like
Reactions: PaulW5
Dag allen,

De referral actie is geslaagd, de vier referrals zijn binnen! Teneinde de bij de eerste drie referrals behorende cadeau's te gelde te maken voor Justdiggit, hebben wij bedacht deze hier bij opbod te verkopen. Wie het meeste doneert aan de Stichting E-Rally (ANBI status onder nummer 853811581, dus de donatie is aftrekbaar) ontvangt als attentie de referral prijs.

Het gaat dus concreet om (1) de Tesla model S for kids en (2) de 21" arachnid velgen voor de model S of de 22" turbine velgen voor de model X. De kleur van de Tesla for kids kan nog worden uitgezocht.

Biedingen mogen worden uitgebracht via dit draadje, maar je mag mij ook een persoonlijk bericht sturen, dan zet ik de bieding hier op de site, zonder de bieder bekend te maken. De biedingen zijn voor (1) of (2). In principe loopt het biedingsproces tot het einde van deze maand, maar de Stichting houdt zich het recht voor om het biedingsproces te verlengen.

De prijs die bij de vierde referral behoort, de tesla powerwall, zal in een later stadium te gelde worden gemaakt, nu de auto bij de vierde referral nog niet is afgeleverd.

Wie biedt?
 
Status
Not open for further replies.