Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EAP voor Model 3: gratis proefperiode & gereduceerd tarief

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook nog steeds een limiet van €1000 op m’n creditcard (nooit veranderd na m’n studententijd...) dus hoop dat er ook andere betaalopties zijn. Maar misschien is het ook mogelijk een bedrag te storten op de creditcard waardoor de bestedingslimiet hoger wordt. Weet iemand dat?


Bij VISA kan je gewoon meer geld overmaken op je creditcard rekening ... dan heb je gewoon geld dat je uit kan geven. Je limiet gaat over het bedrag dat zij voor je voorschieten.

Extra geld storten en sparen met uw creditcard | International Card Services
 
  • Helpful
Reactions: Merijn
Ik heb ook nog steeds een limiet van €1000 op m’n creditcard (nooit veranderd na m’n studententijd...) dus hoop dat er ook andere betaalopties zijn. Maar misschien is het ook mogelijk een bedrag te storten op de creditcard waardoor de bestedingslimiet hoger wordt. Weet iemand dat?

Zakelijke mastercard is dit zeker mogelijk, want al gedaan. Voor wat het voor jou situatie waard is :)
 
  • Helpful
Reactions: Merijn
in België zijn we dan toch al veel verder...
ik kan de limiet van mijn creditcard via de banking-app zelf instellen (maximum bepaald door de kredietwaardigheid).

Ik pas dat dan ook meerdere keren per jaar aan, afhankelijk van de verwachte uitgaven.

Ja dat kan ook in Nederland. De vraag is hier over een (tijdelijke) aanpassing boven de goedgekeurde kredietwaardigheid.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Jazeker, je/ik krijg(t) zelfs nog rente op het borgbedrag (meer dan op een zichtrekening zelfs, vandaar dat mijn borg er nog steeds staat). Het probleem is dat al die debet systemen hun 'eigen' payment api hebben. Dat is waarom zo'n partij als Adyen kan bestaan in de eerste plaats denk ik?
 
Je zult hem maar met de auto meebesteld hebben en er 5 jaar lang bijtelling over moeten betalen......
Niet te vroeg juichen, dit is nog niet "formeel" (= tweet van Elon...) gecommuniceerd; eerst maar even zien of EAP via pilot daadwerkelijk standaard voor alle geleverde auto's beschikbaar komt.
Ik sprak net met een delivery manager en die wist eigenlijk nergens van (hoewel dat, zoals hij dat zelf ook aangaf, eigenlijk niets betekent).
 
Ik heb inmiddels een kenteken... ik heb EAP mee aangeschaft, maar de waarde is niet meegnomen bij de RDW. Waarschijnlijk bespaart Tesla zo ook op de invoerrechten... (10% over 5000,- is toch 500,- extra per auto) aangezien ik hem zakelijk ga rijden is dat best lekker...
 
Niet te vroeg juichen, dit is nog niet "formeel" (= tweet van Elon...) gecommuniceerd; eerst maar even zien of EAP via pilot daadwerkelijk standaard voor alle geleverde auto's beschikbaar komt.
Ik sprak net met een delivery manager en die wist eigenlijk nergens van (hoewel dat, zoals hij dat zelf ook aangaf, eigenlijk niets betekent).
Kijkend naar je bijdrage in het draadje over verzekeringen heb jij mét besteld? Als hij dan niet door is gegeven aan het RDW ben je misschien alsnog een winnaar ;)
 
Kijkend naar je bijdrage in het draadje over verzekeringen heb jij mét besteld? Als hij dan niet door is gegeven aan het RDW ben je misschien alsnog een winnaar ;)
Hoi, nee ik heb hem nog niet besteld. Hoe dan ook is het met de bijtelling goedkoper om dat achteraf te doen.
Voor de verzekering moet je de waarde wel meenemen (neem aan dat je dat niet kunt "overzetten" van je gestolen total-loss auto naar een nieuwe) vandaar dat ik dat daarvoor wel meereken.
Het zou trouwens ook nog kunnen dat de RDW-registraties later worden bijgewerkt.

Ik gok er op dat we allemaal een aanbieding krijgen om met een proefperiode mee te doen.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
De EAP werkt ondertussen op men model 3.
Is bruikbaar tot niveau van adaptive cruise control + binnen de lijnen blijven.
Van rijvak veranderen is door pinker te gebruiken en startmoment aan te geven door lichte stuurdruk. Dit werkt nog niet zo goed. Ofwel breekt hij het maneuvre af, ofwel breek je het zelf per ongeluk af door net wat teveel druk.
Het was nu wel nogal regenweer, dus mss daarom.
Op dit moment was het automatisch inhalen nog niet echt nuttig, meer frustratie.
 
De EAP werkt ondertussen op men model 3.
Is bruikbaar tot niveau van adaptive cruise control + binnen de lijnen blijven.
Van rijvak veranderen is door pinker te gebruiken en startmoment aan te geven door lichte stuurdruk. Dit werkt nog niet zo goed. Ofwel breekt hij het maneuvre af, ofwel breek je het zelf per ongeluk af door net wat teveel druk.
Het was nu wel nogal regenweer, dus mss daarom.
Op dit moment was het automatisch inhalen nog niet echt nuttig, meer frustratie.
Weet je het zeker van dat stuurdruk? In de S hoeft dat niet, je zet je knipper uit en hij gaat zelf als er ruimte is. Misschien eens proberen zonder stuurdruk
 
Zojuist dit mailtje ontvangen

View attachment 375451

Dus niet alleen zal EAP door RDW goedgekeurd zijn, de proefperiode aanbieding van €5800,- ipv €7400,- geldt ook voor Model 3, niet alleen voor S/X. Dit zie je als je doorklikt op de link in de mail.

Goed nieuws dus voor de bijtelling-bespaarders onder ons!

Hi Joop, ben benieuwd of de daadwerkelijke EAP proefperiode al is ingegaan bij jou. Was namelijk ook mijn tactiek om EAP buiten de bijtelling te houden maar 1,5 week na levering nog niets gezien of gehoord
 
Hi Joop, ben benieuwd of de daadwerkelijke EAP proefperiode al is ingegaan bij jou. Was namelijk ook mijn tactiek om EAP buiten de bijtelling te houden maar 1,5 week na levering nog niets gezien of gehoord
Nee, nog niets gehoord of gezien in de auto of mail na die initiële e-mail van Tesla.
Wel nog terug gemaild dat ik er gebruik van wil maken, maar ook daar niets op gehoord.
 
Ik kreeg van de activering van de AP gewoon een nota in mijn mailbox die ik binnen 14 dagen moest betalen.

En bij AP 1 moet je voor lane change idd de richtingaanwijzer aanzetten en lichte druk op het stuur in de richting waar je heen wil, uitoefenen.