Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EAP weer beschikbaar

This site may earn commission on affiliate links.
Op Tweakers heeft iemand EAP 'aangeschaft' en inderdaad weer geannuleerd:
https://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/63864680/501
[message=63864680,noline]NeoPhire schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:53:
Heb de Enchanced Autopilot upgrade aangeschaft deze ochtend. Summon is leuk via je telefoon, met name vooruit en achteruit rijden, al werkt dat best haperend, lijkt alsof de app steeds de verbinding met de auto even kwijt raakt. Het slim voorrijden werkt alleen als je telefoon bluetooth verbinding heeft met de auto, wat het direct nutteloos maakt.

Het Navigate on Autopilot werkt redelijk okay (is nog in beta). Het switchen van rijbanen moet nu nog bevestigd worden met de richting aanwijzer, als in; ik wil hier een baan naar links, mag dit? Zo ja, gooi je richtingaanwijzer naar links aan. Dan duurt het in mijn ogen ook nog te lang voor de auto echt van baan is veranderd, net niet bruikbaar zeg maar in de praktijk.

Ik heb de bestellign helaas weer geannuleerd (kan binnen 48 uur via de app ook). Wellicht later nog eens proberen als dit allemaal verder is qua ontwikkeling. [/message]
 
Het leek mij interessant, maar bij nader inzien.... 3800 euro betalen, om voornamelijk auto lane change te hebben en om van dat irritante ding dong geluid af te zijn... to much money for value...

autopark en summon zal nauwelijks worden gebruikt door mij, dus zal de vrouw en kids vooral moeten blijven “ vermoeien “ met het geluid van autopilot.
Ik wacht ook alleen op de (subscription based) lane changes. De rest hoef ik niet
 
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en was op zoek naar de info over EAP.

Ik heb lang getwijfeld om die aan te schaffen maar ben tot de beslissing gekomen om het toch niet te doen met als belangrijkste reden dat ik 3800 EUR veel geld vindt voor functies die nu of zelfs later toch niet helemaal bruikbaar zullen zijn.

Hoewel ik de wagen nog maar een maand heb, vindt ik net zoals TM3LR hierboven vermeld, dat deactiveren en terug activeren van de AP bij het inhalen wel vrij omslachtig. Vooral als de AP dan ineens terug de MAX-snelheid instelt terwijl dat soms niet klopt met de werkelijke snelheidslimiet.
De overige functies, zoals autoparkeren, summon zijn mooie gadgets maar k hief die niet echt. Je kan parkeren of je kan het niet he :)

Wat ik niet wist is dat je 48u hebt om te proberen. Kosteloos annuleren dan? OF zit daar ook zo'n 100 EUR aan verbonden zoals bij de bestelling? Ik zoek het intussen even op. Ik heb anders nog een kleine 3 uurtjes :)
 
Ik geloof niet dat er kosten aan annuleren verbonden zijn.

Mijn eigen kennismaking met EAP is trouwens niet geheel vlekkeloos verlopen door 2 brute phantom brakes tijdens een inhaal manoeuvre. Ik weet niet of iets fout heb gedaan, maar heb de inhaal-optie maar even gelaten voor wat het is...
 
Ik heb het zo gelaten en heb deze optie aan me laten voorbijgaan. Het is steeds verleidelijk natuurlijk als er zo'n acties komen maar uiteindelijk vond ik het niet de moeite waard. Ik leg ook niet echt veel kilometers af op de snelweg, of toch geen langere ritten.
De rest van die opties boeien mij niet zo.

Nog even de specs geven want ik kan nog geen signature aanmaken :)
Model 3 SR+, Solid Black, 19", B&W interior, trekhaak, AP, 26/08.