Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EAP weer beschikbaar

This site may earn commission on affiliate links.

TM3LR

Active Member
Apr 11, 2019
1,209
790
Walcheren
Sinds vandaag(?) Is de optie om de aloude EAP te kopen beschikbaar gekomen voor € 3.800,=. Lijkt me een aanbod dat ik zeker ga overwegen. Ik neem aan dat gratis upgrade naar V3 niet inclusief is.


Enhanced Autopilot

€ 3.800,00
  • Navigate on Autopilot
  • Auto Lane Change
  • Autopark
  • Summon

Full Self-Driving Capability

€ 7.500,00
  • Navigate on Autopilot
  • Autopark
  • Summon
  • Traffic-Aware Cruise Control

Coming Soon:

  • Respond to traffic lights and stop signs
  • Automatic driving on city streets
 
Last edited:
Verwacht ik wel. De Tesla eigenaren die een paar jaar terug EAP hadden aangeschaft, kunnen FSD ook voor een lager bedrag aanschaffen.
EAP bezitters betalen nu 5.000 dollar (en volgens mij 4.300 euro) voor FSD.
Het in twee stappen aanschaven eerst EAP en later FSD zou dan € 600 duurder zijn...
In dollars is in twee stappen aanschaffen 1.000 dollar duurder t.o.v. in een keer FSD aanschaffen.
Tesla reintroduces 'Enhanced Autopilot' - offering cheaper alternative to 'Full Self-Driving' - Electrek
 
Last edited:
Het leek mij interessant, maar bij nader inzien.... 3800 euro betalen, om voornamelijk auto lane change te hebben en om van dat irritante ding dong geluid af te zijn... to much money for value...

autopark en summon zal nauwelijks worden gebruikt door mij, dus zal de vrouw en kids vooral moeten blijven “ vermoeien “ met het geluid van autopilot.
 
Ik heb de optie nu ook in de app staan. Maar ik begrijp het eigenlijk niet zo goed. Ik heb al AP. Met geavanceerde AP krijg je nu toch precies dat wat je in Nederland ook hebt met FSD? Wat is nog het verschil met FSD?

Het zinnetje “binnenkort (hahahaha) beschikbaar” staat niet direct onder FSD. Maar in een nieuw tekstblok met een lege regel eronder. Dus of dat alleen bij FSD is of ook EAP is discutabel. En TACC staat nu bij FSD maar dat heb ik al met AP.

Confused
 
Ik roep het al sinds we de 3 hebben: opsliptsen, veel te duur.

Nu wachten tot we de highway-only package krijgen (auto lane change) voor 1-2K, dan wordt het leuk.
Dan city of no-highway package, dat is het moeilijkste en ik denk nog ver weg van werkend in de EU.
Summon en autopark gewoon los.

Mensen willen geen FSD waarvan veel niet werkt of niet zinvol is voor ze. Als het werkt hadden veel mensen het nu gekocht. Nu een berg negatieve publiciteit en veel nieuwe kopers denken: ik wacht wel even.
 
Aanbod van EAP schijnt in elk geval in Noord Amerika een tijdelijk aanbod te zijn tot 30 september om het kwartaalresultaat op te peppen. Ik ga er daarom ook maar vanuit dat we 10 dagen hebben om er over na te denken.
Dat EAP mogelijk tot 30 september wordt aangeboden blijkt ook uit onderstaande website.
Tesla's Enhanced Autopilot returns as an optional upgrade [Update] - Drive Tesla Canada
Het aanbod zal het kwartaalresultaat goed doen. Veel kopers die gebruik gaan maken van dit aanbod (wellicht tot 30 sept.) waren toch al niet van plan FSD te kopen (zij gingen ook niet overstag, toen FSD een paar maanden geleden nog goedkoper was. Met dit aanbod kan ook aan deze groep verdiend worden en het kost Tesla niets qua hardware installatie (geen HW3 nodig).

Bijkomend voordeel van de splitsing is dat personen die voorheen voornemens waren bij aankoop van de auto alleen voor AP te gaan (voor hun een no-brainer), nu getriggerd worden toch over EAP na te denken en wanneer psychologisch die 4K (in dollars) eenmaal is genomen, dan zie ik een aantal uiteindelijk ook overstag gaan voor 8K...voor FSD Omdat FSD nadien aanschaffen 1k meer kost.
 
Last edited:
Eigenlijk is EAP toch de EU versie van FSD? Veel andere functies gaan niet snel goedgekeurd worden....

Ik twijfel nu zelf ook eerlijk gezegd, al zou een abonnement mij veel logischer lijken aangezien je dat mee overdraagt naar de volgende wagen.
 
Eigenlijk is EAP toch de EU versie van FSD? Veel andere functies gaan niet snel goedgekeurd worden....

Ik twijfel nu zelf ook eerlijk gezegd, al zou een abonnement mij veel logischer lijken aangezien je dat mee overdraagt naar de volgende wagen.
Dat is ook mijn verwarring. Wat is nu nog het verschil met FSD? In abonnementsvorm zou het voor mij nu een no-brainer zijn
 
  • Like
Reactions: MickC