Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Echtgenoten/partners (m/v) in je Tesla-wereld

This site may earn commission on affiliate links.
Grappig, mijn echtgenote vindt het juist leuk om te testen hoe ver ze kan gaan met ap2. Dat doet ze dan op de tweerichtingen-eenstrooksweg met passeervakken naar ons huis, met water aan beide kanten van de weg én vaak ontbrekende belijning. Het hoeft geen betoog dat deze uitdaging te groot is voor ap2.

View attachment 232023
Jeetje. Dat is al voldoende uitdaging met de breedte van zowel een S als een X.
 
Mijn vrouw vond een BEV prima...wanneer "ze gewoon kon rijden waar ze naartoe wilde". Dus als ik de SoC een beetje in de gaten houd, verwacht ik geen problemen.

Grootste struikelblok is waarschijnlijk het "durven" rijden in een dure auto. Ook de verandering naar een "automaat" vanaf een pook zal wennen zijn...en zeker het "one-pedal" driving verhaal. Ook verwacht ik dat de Model 3 best fors is...gezien de inschattingen tot dusver. Behoorlijk breed en 40cm langer dat onze huidige auto (C4).

Eens kijken of ik een S proefrit kan regelen...kijken of haar "angsten" dan meevallen of juist worden vergroot...Ik heb zelf ook nog nooit in een Tesla gereden, dus dan combineren we direct het nuttige met het aangename. Destijds waren er proefritten voor Model 3 reserveerders...maar ik kon niet op het vrije tijdslot en blijkbaar is er nooit een "tweede ronde" georganiseerd.
 
Sedert november 2013 lachte mijn echtgenote mij uit ivm mijn Tesla-passie. Maar het is al 3,5 jaar lang de gewoonte bij ons thuis dat wie de langste afstand moet afleggen, op één dag, de Tesla neemt, en de andere de ICE, en dus sta ik soms om 7u00 op en is de Tesla al weg. Maar ze bleef me wel uitlachen met mijn passie, en niet toegeven dat haar wagen (een Mini Cooper S, wel een tof ding overigens) net iets minder tof om rijden was.

Twee weken terug betrapte ik er haar EINDELIJK op aan een vriendin te vertellen dat met haar wagen rijden toch wat ouderwets aandeed, en de Tesla veel leuker was. En nu moet ik dus constant updates geven over wanneer die M3 er nu eindelijk komt.

Maar er zijn nog andere opvallende dingen:

- range anxiety: je hebt nog 70 km range en je moet welgeteld 25 km doen (vandaag nog meegemaakt): "Oei, kunnen we de wagen gauw nog een halfuurtje laten laden?".

- AP (AP1 in ons geval): ik verdenk mijn echtgenote ervan dat nog nooit te hebben aangezet. Excuus is steeds "ik rijd graag zelf" (jaja, dat zal wel, een uur lang op een autosnelweg met trajectcontroles :)).

- Navigatie: ik ben volledig gedesoriënteerd als Google Maps niet naar het noorden wijst, en bij mijn echtgenote is dat net omgekeerd - navigatie moet in de richting wijzen waar de wagen heengaat. Is een grappig fenomeen want ik denk ik dat het ene geldt voor minstens 80% van de mannen en het andere voor minstens 80% van de vrouwen - moet iets te maken hebben met wat onze voorouders duizenden jaren geleden deden - dagenlang jagen op een mamoet versus voor kinderen en plantage zorgen, of zo :).
 
Last edited:
//**// Ook de verandering naar een "automaat" vanaf een pook zal wennen zijn...en zeker het "one-pedal" driving verhaal.//*//.

one-pedal is heel natuurlijk, vraagt geen aanpassing. De wagen luistert gewoon heel goed / veel beter naar je input : als je trager wil rijden, geef je minder 'gas' en hij vertraagt meteen ook netjes. Gewoon, zoals het bedoelt is.


Automaat is wat anders, onlangs nog een lange testrit gedaan met iemand die na +/- 50km; aan het einde van de afrit van de snelweg toch nog ineens 'het koppelingspedaal', de rem in dit geval dus, indrukte...:eek: Gelukkig zat er niemand achter ons.
 
Mijn vrouw vindt de Tesla maar niets. Te groot, te duur. Zelf rijdt ze in een Honda CRV dus dat "te groot" snap ik niet helemaal: de Model S is wel wat groter maar die bak van haar is ook al niet zo klein.
Ik denk dat ze in totaal 15 kilometer met de S gereden heeft. Toen ik een aantal maanden geleden een nieuwe boordcomputer kreeg heb ik dan ook niet meer haar profiel er in gezet: ze gaat er gewoon niet mee rijden.

Ze wilde er eigenlijk ook niet eens in naast me zitten. Zeker niet dat "AP - gedoe" . Dat was maar eng. Maar dat is langzamerhand aan het veranderen. Als we nu ergens heen gaan wat meer dan 30 minuten rijden is, nemen we de S. Zolang ik maar netjes minstens 1 hand aan het stuur hou....

Ik wacht nog maar even met de Model 3 voor haar te bestellen denk ik :)
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: jm71
Leuk onderwerp dit.
Mijn vrouw gaf voorzichtig wel eens aan dat de X beter haar auto kan zijn, omdat zij veel vaker met onze 4 kindjes op pad gaat. Is op zich wel waar. Het in de gordels zetten van de kindjes en maxicosi gaat met een X veel makkelijker dan iedere andere auto. Daarnaast is de X de veiligste SUV op aarde en daar zie ik onze kindjes ook liever in zitten dan in haar Opel Corsa.

Ze had wel door dat haar opmerking weinig resultaat zou boeken. De Tesla blijft mijn dagelijkse auto en onze gezinswagen op alle momenten dat we er met z'n allen op uit gaan.

Er is nog een reden dat een X ongeschikt is voor mijn vrouw. De kinderwagenbak past mooi in de frunk, maar er is mannelijke spierkracht nodig om die frunk te kunnen sluiten. Allemachtig, wat moet je daar een kracht voor gebruiken, dat lukt mijn vrouw niet. Of is er iets mis met mijn frunk?
Bij Tesla kreeg ik nadrukkelijk instructie de kracht op beide "hoeken" van de frunk te zetten en niet op het midden. Blijkbaar komen ze aardig wat frunks met deuk.in het aluminium tegen.

Verder vindt mijn vrouw de X onhandig groot bij parkeren, dus heeft ze toch liever een kleine auto. Ik ga maar niet zeggen dat de Autopark voor AP2 eraan komt.
 
Er is nog een reden dat een X ongeschikt is voor mijn vrouw. De kinderwagenbak past mooi in de frunk, maar er is mannelijke spierkracht nodig om die frunk te kunnen sluiten. Allemachtig, wat moet je daar een kracht voor gebruiken, dat lukt mijn vrouw niet. Of is er iets mis met mijn frunk?
Bij Tesla kreeg ik nadrukkelijk instructie de kracht op beide "hoeken" van de frunk te zetten en niet op het midden. Blijkbaar komen ze aardig wat frunks met deuk.in het aluminium tegen.
Denk dat je daar toch eens naar moet laten kijken. Die van mij druk ik met gemak met 1 hand dicht (in het midden).
 
Leuk onderwerp dit.
Mijn vrouw gaf voorzichtig wel eens aan dat de X beter haar auto kan zijn, omdat zij veel vaker met onze 4 kindjes op pad gaat. Is op zich wel waar. Het in de gordels zetten van de kindjes en maxicosi gaat met een X veel makkelijker dan iedere andere auto. Daarnaast is de X de veiligste SUV op aarde en daar zie ik onze kindjes ook liever in zitten dan in haar Opel Corsa.

Ze had wel door dat haar opmerking weinig resultaat zou boeken. De Tesla blijft mijn dagelijkse auto en onze gezinswagen op alle momenten dat we er met z'n allen op uit gaan.

Er is nog een reden dat een X ongeschikt is voor mijn vrouw. De kinderwagenbak past mooi in de frunk, maar er is mannelijke spierkracht nodig om die frunk te kunnen sluiten. Allemachtig, wat moet je daar een kracht voor gebruiken, dat lukt mijn vrouw niet. Of is er iets mis met mijn frunk?
Bij Tesla kreeg ik nadrukkelijk instructie de kracht op beide "hoeken" van de frunk te zetten en niet op het midden. Blijkbaar komen ze aardig wat frunks met deuk.in het aluminium tegen.

Verder vindt mijn vrouw de X onhandig groot bij parkeren, dus heeft ze toch liever een kleine auto. Ik ga maar niet zeggen dat de Autopark voor AP2 eraan komt.

Houd dan ook nog maar even voor je dat die Autopark er al is :)