Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Echtgenoten/partners (m/v) in je Tesla-wereld

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen dinsdag eerste babystapje gezet in de Teslawereld. Proefritje in Amsterdam met een rode S100D op 21". Had de afspraak ingepland omdat ik vorig jaar helaas niet mee kon doen aan de proefritten die voor Model 3 reserveerders waren georganiseerd.

Uiteindelijk heb ik mijn vrouw voorgesteld de proefrit te rijden. Zelf braaf achterin gaan zitten. Mijn wederhelft staat neutraal in het hele ICE/BEV verhaal. "Als ik maar normaal in de auto kan rijden" is eigenlijk de enige opmerking waar ik thuis "mee moet dealen". Normaal rijden, kan je alleen maar ervaren...dus heb ik me "opgeofferd".

Uiteraard ging het one-pedal driven na een paar pogingen prima en de directe acceleratie zorgde voor een "oh dat is fijn" uit haar mond :). Wel leuk dat tijdens een (uiteraard) onwennige AP sessie, direct AutoLaneChange door haar werd geprobeerd, terwijl deze optie nog niet voor AP2.0 aanwezig is :D.

Alle bekende woorden over EV rijden kwamen na de rit uit haar mond. Lekker soepel, niet zo schokkering door schakelen, lekker stil, etc. En "mooie auto"....en dat is ook zeer belangrijk!

Dus mijn vrouw is niet helemaal "into" mijn Teslawereld, maar staat er na afgelopen dinsdag zeker niet helemaal buiten :).

[edit]
Wat is dat glazen dak mooi in de S!! Die coating is spectaculair...
[/edit]
 
pas maar op met dat glazen dak
IMG_7799.JPG
 
Toch nog maar even een vervolg in dit draadje over mijn vrouw in mijn Tesla wereld. (jawel daar is ie nummer 4 ;))
Toen ik in 2013 "blind" mijn eerste Model S bestelde wilde mijn vrouw hier in eerste instantie niets mee te maken hebben. Mijn eerste virtuele aanraking kwam overigens via mijn achterbuurman Rob (Ebullio) en ik was eigenlijk direct om. Nadat de auto in december 2013 werd afgeleverd ben ik als Tesla fanaat in het organiserend comité van de E Rally gestapt. Ook hiervan wilde zij in eerste instantie niets weten. Nadat ze na een half jaar eindelijk een keer zelf met de MS had gereden ging ze toch voor de bekende bijl en ging mijn passie delen. Vele vakanties (met net zo veel pech......) volgden. En ook aan de E Rally werd zij fanatiek deelneemster. (zie filmpjes afgelopen edities).
Toen begin 2016 de MS mij voor de zoveelste keer op een cruciaal moment aan de kant van de weg liet staan heb ik vrij impulsief besloten de 2013 van de hand te doen en in een verse Multi Coat rode te stappen waarbij voor mij de next gen seats, de Ludicrous Mode, maar ook de auto pilot de belangrijkste verbeteringen waren.(helaas werd de auto een maand na aflevering gefacelift) Vrouwlief was niet erg te spreken over de kleur maar daar heb ik me toen niet door laten beïnvloeden.
Helaas liet ook het verse exemplaar, nadat deze zijn 20.000 km beurt gehad, ons weer staan op vakantie wat voor mij eigenlijk de reden was om met Tesla te gaan breken.......
Na maanden van steggelen uiteindelijk tot een akkoord kunnen komen met Tesla waarbij de MC red retour ging naar Tesla en ik een verse zwarte voorraad auto ging rijden met de nieuwe neus. In eerste instantie wilde ik voor een X gaan maar daar wilde Tesla niet aan ivm met mijn verleden en de vele kinderziektes en afwerkingsproblemen die de X toen nog had.

Toen Model 3 gepresenteerd werd was mijn vrouw definitief om en heb ik voor haar direct een reservering gemaakt. So far so good.
Tot afgelopen mei ik met Paul en Daniel de VIP tour naar Fremont maakte en ik oog en oog kwam te staan met Model 3.......
Hij stond gepresenteerd naast een Model S en in vergelijking tot de S vond ik de M3 veel minder scherp gesneden dan de S en kon het koetswerk mij niet bekoren. Daarnaast werd ook direct duidelijk dat er geen te openen panorama dak in zou komen wat voor mijn vrouw die al 10 jaar cabrio rijdt de belangrijkste optie zou zijn. Nu ook de prijzen bekend zijn en dat het in de lijn der verwachting ligt dat een full options M3 boven de 60K gaat komen en pas in 2019 leverbaar wordt ben ik met vrouwlief in conclaaf gegaan of zij mijn half jaar oude S niet wilde gaan rijden.........
De S moest een paar weken geleden terug voor zijn 20.000 km beurt en stond daar nou toevallig een demo Model X in de zelfde config als mijn S!
Uiteraard de auto mee naar huis als loaner en ik was om.......uiteindelijk werd een dusdanig hoge korting gegeven dat ik daar alsnog een (basis) model 3 van zou kunnen bestellen dus het duurde niet lang voordat de knoop was doorgehakt en de MX op papier stond. Dit jaar stond een vakantie naar Portugal (met het vliegtuig) op de rol dus kon de MX naar onze aller bekende piloot uit Moskou die de auto helemaal naar mijn smaak heeft aangepast en hem als ware nieuw weer heeft afgeleverd waarvoor nog heel veel dank Herbert en Pim!
Gisteren mijn eerste lange rit gemaakt voor werk en wat een wagen! Ik ben met 1.91m en 110 kg niet klein te noemen maar je voelt je haast klein in de auto Wat een enorme bak ruimte. Voor een impressie een paar foto's die ik zojuist gemaakt heb.
Zoek de verschillen :)

IMG_1001.JPG
IMG_1002.JPG
IMG_1003.JPG
IMG_1004.JPG
IMG_1005.JPG
IMG_1006.JPG
 
Toch nog maar even een vervolg in dit draadje over mijn vrouw in mijn Tesla wereld. (jawel daar is ie nummer 4 ;))
Toen ik in 2013 "blind" mijn eerste Model S bestelde wilde mijn vrouw hier in eerste instantie niets mee te maken hebben. Mijn eerste virtuele aanraking kwam overigens via mijn achterbuurman Rob (Ebullio) en ik was eigenlijk direct om. Nadat de auto in december 2013 werd afgeleverd ben ik als Tesla fanaat in het organiserend comité van de E Rally gestapt. Ook hiervan wilde zij in eerste instantie niets weten. Nadat ze na een half jaar eindelijk een keer zelf met de MS had gereden ging ze toch voor de bekende bijl en ging mijn passie delen. Vele vakanties (met net zo veel pech......) volgden. En ook aan de E Rally werd zij fanatiek deelneemster. (zie filmpjes afgelopen edities).
Toen begin 2016 de MS mij voor de zoveelste keer op een cruciaal moment aan de kant van de weg liet staan heb ik vrij impulsief besloten de 2013 van de hand te doen en in een verse Multi Coat rode te stappen waarbij voor mij de next gen seats, de Ludicrous Mode, maar ook de auto pilot de belangrijkste verbeteringen waren.(helaas werd de auto een maand na aflevering gefacelift) Vrouwlief was niet erg te spreken over de kleur maar daar heb ik me toen niet door laten beïnvloeden.
Helaas liet ook het verse exemplaar, nadat deze zijn 20.000 km beurt gehad, ons weer staan op vakantie wat voor mij eigenlijk de reden was om met Tesla te gaan breken.......
Na maanden van steggelen uiteindelijk tot een akkoord kunnen komen met Tesla waarbij de MC red retour ging naar Tesla en ik een verse zwarte voorraad auto ging rijden met de nieuwe neus. In eerste instantie wilde ik voor een X gaan maar daar wilde Tesla niet aan ivm met mijn verleden en de vele kinderziektes en afwerkingsproblemen die de X toen nog had.

Toen Model 3 gepresenteerd werd was mijn vrouw definitief om en heb ik voor haar direct een reservering gemaakt. So far so good.
Tot afgelopen mei ik met Paul en Daniel de VIP tour naar Fremont maakte en ik oog en oog kwam te staan met Model 3.......
Hij stond gepresenteerd naast een Model S en in vergelijking tot de S vond ik de M3 veel minder scherp gesneden dan de S en kon het koetswerk mij niet bekoren. Daarnaast werd ook direct duidelijk dat er geen te openen panorama dak in zou komen wat voor mijn vrouw die al 10 jaar cabrio rijdt de belangrijkste optie zou zijn. Nu ook de prijzen bekend zijn en dat het in de lijn der verwachting ligt dat een full options M3 boven de 60K gaat komen en pas in 2019 leverbaar wordt ben ik met vrouwlief in conclaaf gegaan of zij mijn half jaar oude S niet wilde gaan rijden.........
De S moest een paar weken geleden terug voor zijn 20.000 km beurt en stond daar nou toevallig een demo Model X in de zelfde config als mijn S!
Uiteraard de auto mee naar huis als loaner en ik was om.......uiteindelijk werd een dusdanig hoge korting gegeven dat ik daar alsnog een (basis) model 3 van zou kunnen bestellen dus het duurde niet lang voordat de knoop was doorgehakt en de MX op papier stond. Dit jaar stond een vakantie naar Portugal (met het vliegtuig) op de rol dus kon de MX naar onze aller bekende piloot uit Moskou die de auto helemaal naar mijn smaak heeft aangepast en hem als ware nieuw weer heeft afgeleverd waarvoor nog heel veel dank Herbert en Pim!
Gisteren mijn eerste lange rit gemaakt voor werk en wat een wagen! Ik ben met 1.91m en 110 kg niet klein te noemen maar je voelt je haast klein in de auto Wat een enorme bak ruimte. Voor een impressie een paar foto's die ik zojuist gemaakt heb.
Zoek de verschillen :)

View attachment 241309 View attachment 241310 View attachment 241311 View attachment 241312 View attachment 241313 View attachment 241314
Mooi verhaal en herkenbaar. Je hebt een mooi setje zo.
 
Sinds 2014 rijden we met mijn MS. Die werd al snel "onze" MS...

Daar mijn echtgenote het laatste jaar veel verder moet rijden voor het werk dan ik - werd het zelfs niet eens meer "onze" MS... maar ik mocht er soms nog eens een dagje mee rijden...

Midden Juli de boekhouder over de vloer en die meldde ons dat we dringend kosten moesten maken... dus een stock MX 90D bijgekocht met een ferme korting.



De nummerplaat van de X is puur toeval. En ineens spreken we hier terug over mijn MS en haar MX...
Ze is er enorm fier op - maar de falcon wing doors zijn net een stapje te ver voor haar. Die vallen iets teveel op vindt ze...

Ze zegt ook dat ze enorm veel meer aangesproken wordt met haar MX dan met mijn MS :)



2017-07-29%2012.54.48.jpg
 
Sinds 2014 rijden we met mijn MS. Die werd al snel "onze" MS...

Daar mijn echtgenote het laatste jaar veel verder moet rijden voor het werk dan ik - werd het zelfs niet eens meer "onze" MS... maar ik mocht er soms nog eens een dagje mee rijden...

Midden Juli de boekhouder over de vloer en die meldde ons dat we dringend kosten moesten maken... dus een stock MX 90D bijgekocht met een ferme korting.



De nummerplaat van de X is puur toeval. En ineens spreken we hier terug over mijn MS en haar MX...
Ze is er enorm fier op - maar de falcon wing doors zijn net een stapje te ver voor haar. Die vallen iets teveel op vindt ze...

Ze zegt ook dat ze enorm veel meer aangesproken wordt met haar MX dan met mijn MS :)



2017-07-29%2012.54.48.jpg
Gefeliciteerd!
 
Sinds 2014 rijden we met mijn MS. Die werd al snel "onze" MS...

Daar mijn echtgenote het laatste jaar veel verder moet rijden voor het werk dan ik - werd het zelfs niet eens meer "onze" MS... maar ik mocht er soms nog eens een dagje mee rijden...

Midden Juli de boekhouder over de vloer en die meldde ons dat we dringend kosten moesten maken... dus een stock MX 90D bijgekocht met een ferme korting.



De nummerplaat van de X is puur toeval. En ineens spreken we hier terug over mijn MS en haar MX...
Ze is er enorm fier op - maar de falcon wing doors zijn net een stapje te ver voor haar. Die vallen iets teveel op vindt ze...

Ze zegt ook dat ze enorm veel meer aangesproken wordt met haar MX dan met mijn MS :)



2017-07-29%2012.54.48.jpg
Gefeliciteerd! Dat is ook onze situatie, alleen is er bij ons geen sprake van een mijn/haar model S/X. Wij wisselen het gebruik af. Zoals ons zoontje zegt: "samen delen, samen spelen". :D
 
+1
"Past niet bij ons".
"Als we ergens komen, gaat het alleen nog over Tesla, ik heb al spijt dat we een autovakantie geboekt hebben. Volgend jaar weer een vliegtuigvakantie".

Echtscheidingsbarometer geeft code rood.

Update: na de positieve zomervakantie nog een weekje in oktober vrijgehouden voor een herfsvakantie. Tot 2 dagen voor vertrek niets gepland. Het weer afwachten om dan last minute een vlucht of pakketreis te boeken waar er zon is.
Voorstel kwam dan van haar: "het is mooi weer in de provence. Zouden we niet met de wagen tot daar gaan. Is toch zo ontspannen met de Tesla."

Yesss!
 
Update: na de positieve zomervakantie nog een weekje in oktober vrijgehouden voor een herfsvakantie. Tot 2 dagen voor vertrek niets gepland. Het weer afwachten om dan last minute een vlucht of pakketreis te boeken waar er zon is.
Voorstel kwam dan van haar: "het is mooi weer in de provence. Zouden we niet met de wagen tot daar gaan. Is toch zo ontspannen met de Tesla."

Yesss!
Dusssss? je vrouw gaat de S rijden en jij "mag" een X bestellen? :rolleyes:
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Phil V
Stap voor stap. Ze kijkt wel uit naar iets elektrisch. Maar er is echt nog geen alternatief in de prijsklasse waar ze wil mee rijden. Nieuwe leaf komt in de buurt, tegen dat hij tweedehans te verkrijgen is.
S staat op de zaak en dat is een ander verhaal natuurlijk.
Mijn vrouw staat bij mij op de loonlijst; de X en de S staan op de zaak o_O
Overigens heeft zij daarnaast ook nog een baan elders :p
 
  • Like
Reactions: Phil V