TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Een nachtje in de Tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by cvonken, Aug 10, 2018.

1. cvonken

cvonken Talking Tasman

In deze lange hete zomer (2018) was het in ons Franse vakantiehuisje te heet om goed te slapen.
    Ik bouwde mijn Tesla Model X tijdelijk om tot slaapkamer met airco.
    Hieronder een filmpje hiervan, doe er je voordeel mee :)

• Informative x 1
    • Like x 1
    • Love x 1
  2. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Ook familie kamers aanwezig :D

• Like x 1
  3. mfmvdsande

mfmvdsande Member

Inventief!! Leuk gebracht ook in het filmpje!

• Like x 1
  4. Billy

Billy Active Member

Het idee is grappig en leuk in beeld gebracht, maar een mobiele airco in de slaapkamer lijkt me een meer praktische oplossing.

Vind de campermode trouwens wel top. Heerlijk als de auto aan de SuC staat. Als je terugkomt is de auto heerlijk koel.

5. cvonken

cvonken Talking Tasman

Hi Billy, dank voor je compliment.
    Een mobiele airco is zeker praktischer, maar dat was voor het Franse vakantiehuis geen opties helaas. En vind tegen middernacht in deze situatie maar eens een winkel.
    Enfin, het is maar een noodoplossing :)

• Like x 1
  6. ebullio

ebullio Active Member

Ik zet de airco aan de SuC pas aan het einde van de laadsessie aan als het laadvermogen lager is en de batterij minder koeling nodig heeft.

• Informative x 1
  7. cvonken

cvonken Talking Tasman

Yes, me too. Met de app neem ik aan? Als je de 'almost finished charging' notificatie krijgt?

• Like x 1
  8. Billy

Billy Active Member

Dat doe ik ook als het niet extreem warm is. Bij temperaturen boven 30 graden wordt het snel warm in de auto en is mijn ervaring dat de auto niet voldoende is teruggekoeld als ik weer instap.
    Daarnaast lijkt het me efficiënter om de airco te laten lopen, zoals ook geldt voor andere warmtepompen. Correct me if I am wrong..

9. ebullio

ebullio Active Member

Energie efficiency lijkt me hier niet relevant, er is genoeg vermogen beschikbaar, qua laadtijd lijkt het me wel (een beetje) relevant, als de batterij meer koeling krijgt kun je sneller met hoog vermogen laden.
    Als het vermogen lager wordt aan het einde van de laadsessie heeft de batterij geen maximale koeling meer nodig en kan je die dus voor het interieur gebruiken.

10. Duke-U

Duke-U Member

Volgens mij regelt de auto dat zelf keurig, je krijgt gewoon wat minder koeling als de batterij die nodig heeft. Ik zet op die warme dagen campermodus aan als ik even koffie ga drinken. Warmt mijn lunchpakket ook niet op... :p

11. ebullio

ebullio Active Member

Klopt,
    Maar als je de airco helemaal uit zet is er nog meer koeling beschikbaar voor de batterij, lijkt mij.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC