Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Een paar nog-geen-tesla-eigenaar-zijnde vraagjes

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,
Ik ben aan het orienteren naar de aanschaf van een tesla, en heb een paar vragen. In het beginnerstopic heb ik niet zo 1-2-3 een passend antwoord kunnen vinden, vandaar een nieuw topic.

Wanneer ik een gebruikte tesla aanschaf welke van origine uit de usa afkomstig is, zijn hier dan ernstige nadelen van te verwachten? De auto is hier officieel omgebouwd naar europese normen, zoals een type 2 connector, lte verbinding, eu radio, wel een eigen sim kaart er in stoppen, de app werkt, en hij is geregistreerd in de database. Superchargen werkt ook, echter niet gratis (maar dat vind ik geen dealbreker)

Zijn er zaken waar ik op moet letten, en dan met name betreft codes, toegang, wachtwoorden, email overzetten voor het snelladen, etcetera?

Waar verzekeren jullie de auto? Ik heb toch dik 20+ jaar schadevrij met 80% no-claim, maar er zijn er maar weinig, of eigenlijk geen, die hem willen verzekeren, en al helemaal niet als er niet een bijna ingebouwd automatisch anti-diefstal schietwapen is ingebouwd. Jeetje wat doen sommige firmas er paniekerig over. Al helemaal als je een ludicrous model opgeeft, dan wordt je bijna opgesloten...
Ik was toch in de veronderstelling dat een tesla bijna niet te stelen was..

Wat is het realistische echte rij bereik van een 75D en een 90D? (ik begreep dat een 4wd iets zuiniger is omdat ie op de snelweg de voorste, iets lichtere motor gebruikt?)

Is de AP1 echt voldoende om volledig autonoom te rijden in nederland? Heeft AP2 al meerwaarde?

Alvast dank, en sorry voor de potentieel wellcht al veelgestelde vragen. Een verwijzing naar een topic zou ook al heel fijn zijn, merci.
 
Heel beschaafd! Welkom hier. De Tesla is in Amerika gemaakt naar Europese normen. Er heeft echt geen ombouw plaatsgevonden. Verder is het in principe plug and play.
Bereik M75D is afhankelijk van weer en seizoen. Ik heb er zelf ook een, in de zomer tegen de 300 maar in de winter ergens in de 100. Hangt er ook vanaf of je korte of lange stukken rijdt. En hoe zwaar je rechtervoet is.
Ik heb geen AP.
 
Ik vind 100 km bereik wel erg pessimistisch hoor. In de zomer is 300 km zeker haalbaar, in de (Nederlands) winter max 20% minder. Inderdaad is je rijstijl de grootste invloed. @Dutchlincoln Waarom denk je dat dat je een omgebouwd USA model te pakken hebt? Dat zou echt een hele rare versie zijn..

AP1 vs AP2 is momenteel vooral Navigate On Autopilot (NOA) waarbij de auto zelf afslagen neemt en Advanced Summon waarbij de auto grotere stukken kan afleggen zonder dat je er in zit. Verder heeft AP2 meer potentie omdat AP1 altijd beperkt zal blijven tot wat het nu kan. Maar wat de AP1 kan doet het dan weer erg goed.. vaak beter dan AP2.
 
Waarom denk je dat dat je een omgebouwd USA model te pakken hebt? Dat zou echt een hele rare versie zijn..

Omdat de verkoper dit als zodanig aangeeft. Zie zijn repliek:
There is one thing you should know about the car that its US import. Car is fully converted to EU specs. Charging port Type2, Radio EU, LTE internet (but not tesla sim card, you have to use your own sim card to have internet). Tesla app works fine, its registered on database. Superchargers work fine, I traveled through europe not a single time.
 
Ik vind 100 km bereik wel erg pessimistisch hoor. In de zomer is 300 km zeker haalbaar, in de (Nederlands) winter max 20% minder. Inderdaad is je rijstijl de grootste invloed. @Dutchlincoln Waarom denk je dat dat je een omgebouwd USA model te pakken hebt? Dat zou echt een hele rare versie zijn..

AP1 vs AP2 is momenteel vooral Navigate On Autopilot (NOA) waarbij de auto zelf afslagen neemt en Advanced Summon waarbij de auto grotere stukken kan afleggen zonder dat je er in zit. Verder heeft AP2 meer potentie omdat AP1 altijd beperkt zal blijven tot wat het nu kan. Maar wat de AP1 kan doet het dan weer erg goed.. vaak beter dan AP2.
Ik schrijf in de 100. 170-180 is in de wintermaanden wel het maximum.
 
Omdat de verkoper dit als zodanig aangeeft. Zie zijn repliek:
There is one thing you should know about the car that its US import. Car is fully converted to EU specs. Charging port Type2, Radio EU, LTE internet (but not tesla sim card, you have to use your own sim card to have internet). Tesla app works fine, its registered on database. Superchargers work fine, I traveled through europe not a single time.
Ik zou overwegen een "normale" MS te kopen. Genoeg aanbod lijkt me. Heb je met dat gedoe allemaal niet van doen.
 
Klinkt vrij dubieus, zo’n ombouw is alleen mogelijk met medewerking van Tesla en waarom zouden ze dat doen?

@Limbo2121 Dan heb je een hele zware rechtervoet. ;-) Ook met winterbanden haal ik 240km in de winter.
Nee, die heb ik niet (wel winterbanden). Het zijn gewoon korte ritjes die me nekken. Heb hem nu de tweede winter en elke keer verbaast het me weer als de temperatuur onder de 10 graden komt.
Los daarvan, beste auto die ik ooit gehad heb en ooit zal krijgen
 
Een US auto kan niet supercharger in EU, ook na ombouw van type2 kan je niet mee supercharger, info via 2 verschillende technische mensen van Tesla, geven beide aan dat er alleen op AC geladen kan worden.
Kijk: dat zijn dan wel weer heel belangrijke zaken om te controleren!
Ik zal het niet vaak gebruiken, maar als het nodig is wil ik wel aan de SUC kunnen hangen.

Hoe gaat dat normaliter in zijn werk bij diegenen die geen free suc hebben? Aankoppelen en je shell pasje er tegenaan houden? Of moet je dan echt een tesla account hebben, gekoppeld aan de auto? Het beste dus de auto even naar een supercharger rijden tijdens de proefrit, en kijken of het werkt...?
 
Kijk: dat zijn dan wel weer heel belangrijke zaken om te controleren!
Ik zal het niet vaak gebruiken, maar als het nodig is wil ik wel aan de SUC kunnen hangen.

Hoe gaat dat normaliter in zijn werk bij diegenen die geen free suc hebben? Aankoppelen en je shell pasje er tegenaan houden? Of moet je dan echt een tesla account hebben, gekoppeld aan de auto? Het beste dus de auto even naar een supercharger rijden tijdens de proefrit, en kijken of het werkt...?
Superchargen is gekoppeld aan je Tesla account, hiervoor heb je geen pasje nodig.
 
Ik zou heel voorzichtig zijn. In Amerika gelden vrij strenge regels wat betreft schade en registratie daarvan op het kenteken. Daardoor worden vrij veel auto's die in Amerika het stempel "total loss" hebben gekregen naar Europa geëxporteerd en gerepareerd. Tesla is onlangs begonnen om superchargen voor al die auto's uit te zetten (zie het youtube kanaal van Rich Rebuilds). Vraag in elk geval of de auto een "clean carfax" heeft en check dat zelf met het VIN nummer. Maar met een Tesla zou ik liever iets meer betalen voor een Europese auto.
 
Klinkt vrij dubieus, zo’n ombouw is alleen mogelijk met medewerking van Tesla en waarom zouden ze dat doen?

Indien die ombouw alleen kan met medewerking van Tesla, én de verkoper geeft aan dat er geen Tesla SIM kaartje in zit, dan brengt dit enkel nog meer vraagtekens mee.

Ik zou alvast naar een SEC gaan met de gegevens van die wagen om na te gaan of alles in orde is.
 
Ik schrijf in de 100. 170-180 is in de wintermaanden wel het maximum.
Met mijn 75 meerdere malen naar Noorwegen geweest, ook in de winter. Eerste stop was steevast Lohne (321 km). Zelfs een keer 40 km omgereden (niet heel relaxed overigens) dus 361 km (winter 2018) en aangekomen met 9%. Laatste 40 km wel in de slipstream van een vrachtwagen. Kortom, rechtervoet is alles...
 
Ik zou sterk afraden aan USA model te beginnen.
Supercharge is niet compatibel, CCS waarschijnlijk niet mogelijk, onderliggende back up navigatie kaarten niet beschikbaar, fm frequenties radio andere range, Spotify wellicht niet beschikbaar, sim kaart werkt dus niet, Tesla gaat ongetwijfeld lastig doen over service, garantie onzeker als ie door iemand is omgebouwd, verlichting kan ook anders zijn.

Mijn advies: Met een heeeeeele grote boog omheen lopen.
 
Met mijn 75 meerdere malen naar Noorwegen geweest, ook in de winter. Eerste stop was steevast Lohne (321 km). Zelfs een keer 40 km omgereden (niet heel relaxed overigens) dus 361 km (winter 2018) en aangekomen met 9%. Laatste 40 km wel in de slipstream van een vrachtwagen. Kortom, rechtervoet is alles...
Knap, maar idd lange rit. Ik haal in de winter krap aan Waldlaubersheim. 244 km