Ik lees al een poos mee en heb ook al een aantal bekeken maar de juiste nog niet gevonden. Ik keek eerst eigenlijk alleen naar een S en na meer onderzoek werd mijn wensen lijstje alleen maar duurder. Hierdoor komen de eerste Xén ook (bijna) in aanmerking dus vandaar mijn vraag: Zou ik voor een S of een X gaan en waarom?
Eigenlijk wordt het een vervanger voor deze:
De oranje dus. De gele heb ik nog steeds.
Een X zou dit misschien net mogen trekken al zou er dan een lichtere aanhanger onder moeten en eerst nog maar eens wegen. Al heb ik al wel gezien dat het verbruik dan rond de 500wh/km zal zijn dus echt effectief is dat niet.
Dus dit punt heeft niet veel waarde voor mij. Een S mag helemaal geen aanhanger trekken dat is wel een min puntje.
De range van een S zal groter zijn dan die van een X dus dat is weer een plusje voor de S.
De S of X zal onze lange afstand auto zijn net als de G4 eigenlijk ook was. Zo erg veel kilometer rij ik niet maar dan wel vaak lange afstanden. 1000 tot 1200 km op een dag kwam regelmatig voor. Een beetje plannen om te tanken ben ik wel gewend maar dat was meer om de benzine prijs en de range. Ja elke 400 km tanken was vrij normaal. Als voorbeeld naar Oost Tsjechië is 2 x tanken in Duitsland en 2x tanken in Polen zodat ik met een volle tank op mijn werkplek was.
Dus terug naar mijn vraag: een S of een X?
Geef jullie mening maar maar wel een beetje gefundeerd graag. Ik vraag om meningen, het is dus geen welles nietes.
Alvast bedankt.
Eigenlijk wordt het een vervanger voor deze:
De oranje dus. De gele heb ik nog steeds.
Een X zou dit misschien net mogen trekken al zou er dan een lichtere aanhanger onder moeten en eerst nog maar eens wegen. Al heb ik al wel gezien dat het verbruik dan rond de 500wh/km zal zijn dus echt effectief is dat niet.
Dus dit punt heeft niet veel waarde voor mij. Een S mag helemaal geen aanhanger trekken dat is wel een min puntje.
De range van een S zal groter zijn dan die van een X dus dat is weer een plusje voor de S.
De S of X zal onze lange afstand auto zijn net als de G4 eigenlijk ook was. Zo erg veel kilometer rij ik niet maar dan wel vaak lange afstanden. 1000 tot 1200 km op een dag kwam regelmatig voor. Een beetje plannen om te tanken ben ik wel gewend maar dat was meer om de benzine prijs en de range. Ja elke 400 km tanken was vrij normaal. Als voorbeeld naar Oost Tsjechië is 2 x tanken in Duitsland en 2x tanken in Polen zodat ik met een volle tank op mijn werkplek was.
Dus terug naar mijn vraag: een S of een X?
Geef jullie mening maar maar wel een beetje gefundeerd graag. Ik vraag om meningen, het is dus geen welles nietes.
Alvast bedankt.