Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eerste 1000 Kilometer bevindingen.

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag mochten we dan eindelijk onze MS ophalen in Tilburg. Omdat we voor zaterdag kaartjes hadden voor de wedstrijd Portugal - Austria
hebben ze er alles aangedaan om de auto vrijdag af televeren.

Door omstandigheden kwamen we pas om 17:30 aan bij het SC, en om 18:30 reden we richting Parijs. Best wel stressvol om in een totaal
andere auto te rijden zonder zeg maar een inwerk periode, dus meteen linea recta naar Parijs.

Mijn bevindingen zover.

Richting Parijs.

+ Navigatie werkt perfect, systeem laat makkelijk zien welke SuC's ik moet gebruiken.

- Bij Senils reed ik fout, ik miste afslag 8 waardoor ik in de stress kwam, moest uiteindelijk een stuk terug rijden en dat in het donker met regen.
Ik vond het stuk dat ik moest terugrijden te lang waardoor ik er bij het Asterix pretpark eraf ging. In de bocht raakte ik de schakel hendel aan waardoor
ik van "D" in "P" schoot. Daar schrok ik wel van omdat ik plotseling in de bocht geen power meer had. Gelukkig zag ik het en was het opgelost.

- Bij het verlaten van Nederland had ik ook geen Internet meer. Na een reboot weer wel.

- Auto maakt veel getik en gezoem tijdens het laden.

- Ik zag ook dat mijn linkerraam een verticale kras heeft, komt dat door het het open en dichtgaan?


Richting Amsterdam.

+ Cruiscontrole werkt perfect.

+ AP werkt goed op de snelweg, maar altijd blijven opletten.

- Op de terug reis besloot ik naar Tilburg te rijden, en vandaar naar Amsterdam. Ik wist dat ik in Oosterhout bij zou moeten laden, dus die Suc zou in mijn
trip in de planning moeten worden opgenomen. Maar dat gebeurde niet. Ik kreeg de melding dat ik op -1% in Amsterdam zou aankomen, hij bleef steeds
de Suc van Oosterhout negeren.


Vervolgens heb ik Oosterhout zelf maar als doel genomen in mijn trip. Ben daar ruim gaan laden. Tijdens het laden heb ik daar 3x gereboot zonder resultaat.
Heb de helpdesk gebeld en die wisten het ook niet. Ze vertelde me dat het een Beta versie is. Tja, maar dit hoort gewoon te werken.
Navigatie ging toen helemaal raar doen tijdens het laden. Steeds initialiseren. Vervolgens heb ik de laadkabel eruit getrokken, en de nagivatie kwam tot rust.


Maar hij bleef de SuC Oosterhout negeren. Heeft iemand hier ervaring mee? :(:(:(


+\- Wat ik nog moet testen is Summon en AutoPark.

Uiteindelijk is alles goed gegaan, alleen jammer dat Ronaldo die penalty miste.:confused:
 
  • Informative
Reactions: Cohiba
- Auto maakt veel getik en gezoem tijdens het laden.

- Ik zag ook dat mijn linkerraam een verticale kras heeft, komt dat door het het open en dichtgaan?

- Dat zoemen en tikken bij het laden bij een SuC is normaal
- Kras in raam: is een bekend probleem bij (et name) de Classic rijders. Even Tesla naar laten kijken
- Navigatie: hoewel het antwoord niet bevredigend is misschien, maar de tripplanner via SuCs is inderdaad nog een bèta versie. Als je weet dat je een SuC over kan slaan en dus de aanwijzing van de trip planner negeert, kan het zo maar gebeuren dat zelfs 5 tot 10 km. voor je bij de door jou gekozen SuC aankomt de tripplanner/navi je nog steeds terug wilt sturen naar de keuze die hij zelf aangegeven had. Ik vind het handiger om zelf de SuC te kiezen en die in te voeren als volgende destinatie.
 
De eerste 1000 zijn hier ook gesneuveld
+ heerlijk rijden
+ ondanks een poetsincidentje een prima en gezellige aflevering
+ extra goodies tijdens de aflevering
+ ondanks drukte goede follow-up van DeS in de week voor en na de aflevering
+ nog niet naar 0 gereden of een road-trip maar range anxiety valt vooralsnog mee
+ erg bijzonder om zo'n mooie auto te kunnen rijden
+ de onderweg blikken; he kijk dat is zo'n tesla
+ net als met motorrijden zwaaien naar medegenieters
- panodak lijkt te ruisen (wordt onderzocht)
- stroomverbruik is hoog (staat bij service nu)
- veel proefritjes maken en iedereen zoekt launch-mode
- het vaker genoemde onhandelbare vakje onder het scherm, ongeschikt voor brillen
- soms niet duidelijk waarom autopark niet werkt, vaak vaag hoe er geprobeerd wordt in te sturen (maar werkt prima)
 
De eerste 1000 zijn hier ook gesneuveld
+ heerlijk rijden
+ ondanks een poetsincidentje een prima en gezellige aflevering
+ extra goodies tijdens de aflevering
+ ondanks drukte goede follow-up van DeS in de week voor en na de aflevering
+ nog niet naar 0 gereden of een road-trip maar range anxiety valt vooralsnog mee
+ erg bijzonder om zo'n mooie auto te kunnen rijden
+ de onderweg blikken; he kijk dat is zo'n tesla
+ net als met motorrijden zwaaien naar medegenieters
- panodak lijkt te ruisen (wordt onderzocht)
- stroomverbruik is hoog (staat bij service nu)
- veel proefritjes maken en iedereen zoekt launch-mode
- het vaker genoemde onhandelbare vakje onder het scherm, ongeschikt voor brillen
- soms niet duidelijk waarom autopark niet werkt, vaak vaag hoe er geprobeerd wordt in te sturen (maar werkt prima)
Autopark leert gaandeweg herkennen. dat aanleren kun je wat versnellen door langzaamaan doorrijden door een straat met parkeerplekken aan de zijkant. dito door parkeerplaats. na een tijdje zie je de P steeds vaker oplichten.
veel rijplezier!
 
de P verschijnt op de kleine display tijdens het voorbij rijden. de P komt op het grotere scherm nadat je hem/haar in achteruit hebt gezet.
Heel belangrijk is de snelheid waarmee je voorbij de auto's rijd. Ik dacht dat dit tussen de 10 en 24km/u moet liggen.

Nieuwe auto's kunnen nog niet parkeren Deze moeten nog meten en kalibreren. Dan moet je veel en tegen de juiste snelheid voorbij geparkeerde auto's rijden.
 
  • Informative
Reactions: Rick A.