Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Is het iemand al opgevallen dat er op supercharge.info een aantal vergunningen zijn afgegeven voor 1 stall. Zouden dat dan destination chargers worden? De tijdelijke stalls die ik ken uit Frankrijk worden vermeld als 2 stalls.

Knipsel.JPG
 
Volgens mij staat daar 1 stall totdat bekend is hoeveel het er worden. Maar wat mij betreft mogen de eerste dest.chargers nu wel komen. Vanmiddag nog even gekeken naar imposante groei in Californië. Nu hier nog.
Ik zie dat niet zo zitten hoor. Hoe groot is de kans dat zo'n ding hangt op de plek waar je moet zijn? De uitdaging om 'gewone' laadpalen op voldoende plekken te hebben is al groot genoeg. Waarom dan Tesla specifieke laadpalen op bestemming. In plaats van 50 destination chargers lijkt 2 of 3 extra supercharger stations me handiger.
 
Eind deze week worden er 2 of 3 geplaatst bij een zeer goed Hotel Restaurant L'ancien Hópital in Saint-Hubert in de Belgiesche Ardennen. Dit is ongeveer 10 minuten van de E411 afslag #24. Dit is een geweldige plek voor de Ardennen. Even culinair eten en overnachten en dan weer verder. Betreft hier de Europese Tesla HPWC.
 
Worden die door Tesla geplaatst of door de eigenaar van de locatie?
Heb daar hele tijd terug eens reclame voor gezien, maar zal wellicht niet meer actueel zijn.
Welke capaciteit leveren die DC's?
Is er dan een groot verschil met de HPWC's van Tesla?
De eigenaar van de locatie plaatst ze. Tesla geeft er een gratis en ze zijn 22 kW.
Het is de Europese variant van de HPWC.
 
Sinds de laatste update staan er hier ineens destination chargers in de lijst. En er zijn er direct al een heel aantal beschikbaar. Blijft toch geweldig dat er steeds weer nieuwe dingen bij komen. Bij andere merken betaal je voor een auto en verandert er vrij weinig (er gaat hooguit eens iets stuk) - saaie dingen zijn dat toch eigenlijk :D

IMG_20160423_175955.jpg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: DimiVdb and Nexus
Sinds de laatste update staan er hier ineens destination chargers in de lijst. En er zijn er direct al een heel aantal beschikbaar. Blijft toch geweldig dat er steeds weer nieuwe dingen bij komen. Bij andere merken betaal je voor een auto en verandert er vrij weinig (er gaat hooguit eens iets stuk) - saaie dingen zijn dat toch eigenlijk :D

View attachment 173594
En welke update is dat precies? Want ik heb update 2.16.17 en daar zitten de destination chargers niet in.