Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 173871
DC's staan nu ook op de site. Maar zijn deze exclusief voor Tesla's of ook voor andere EV's?

Inderdaad, ik heb dat via LinkedIn gevraagd naar aanleiding van een post van Tesla. Helaas tot op heden nog geen antwoord. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze voor alle geschikte auto's te gebruiken zijn. Dat is immers ook in lijn met de missie en visie van Tesla.
 
View attachment 173871
DC's staan nu ook op de site. Maar zijn deze exclusief voor Tesla's of ook voor andere EV's?

Als het net zo werkt als in Amerika zijn ze alleen bruikbaar voor Tesla's. Het is onderdeel van Elon's masterplan (de zon is van iedereen, samen maken we de infra en dan mogen we dat allemaal gebruiken wanneer we het nodig hebben, geen extra verdienende partijen ertussen en het hoogst denkbare gebruiksgemak).
Bij DeC samenwerking met exploitant die een klein bedragje stroom voor zijn rekening neemt (zijn meestal toch erg grootverbruiker) en van Tesla (de eerste) 2 laders gratis krijgt.

Elke andere EV waarvan de fabrikant mee wil investeren in zowel SuC netwerk en nu dus ook DeC (met dan wel een passende auto met meer dan 300 mijl bereik) is welkom. Het lijkt nu nog wat elitair maar het is wel de manier om de markt te pushen om mee te doen en fabrikanten te dwingen verder te kijken dan de verkopen maar verantwoordelijkheid te nemen voor de minstens net zo belangrijke infra.

Kijkend naar de toekomst met straks de grote aantallen Model 3 erbij is het voor een exploitant nu al interessant.

We moeten het afwachten en er kan (op dit moment nog) een hele lijst van nadelen worden opgesomd maar toch goed dat hij doorzet. Naar mijn mening kan dit op termijn veel bestaande infra rechts passeren, maar jullie weten inmiddels hoe ik hier over denk :)
 
  • Like
Reactions: Carl and jpet
Inderdaad, ik heb dat via LinkedIn gevraagd naar aanleiding van een post van Tesla. Helaas tot op heden nog geen antwoord. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze voor alle geschikte auto's te gebruiken zijn. Dat is immers ook in lijn met de missie en visie van Tesla.

Het zit hem in het begrip "geschikt", zie mijn post hierboven. Zeker geen leafs, zoe's of anderen aan de DeC maar wel straks Model 3 en, als iemand bij GM het licht gaat zien, de Bolt.,
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Als je niet inzoomt ziet het er al best indrukwekkend uit :)

Benieuwd hoe het er over een maand of twee uit ziet.

Kennen jullie een lokatie waar ze volgens jullie van pas kunnen komen, meld het dan even.

Destination Charging Suggesties - Europa

Schermafbeelding 2016-04-25 om 13.34.13.png
 
Zullen die destination chargers op dezelfde manier gaan werken als de superchargers? dus met een aangepaste type-2 stekker en communicatie met het moederschip voordat er geladen kan worden? Als dat zo is dan zullen andere merken ook een 'tesla' chargepoort moeten gaan gebruiken om ooit aangesloten te kunnen worden op het netwerk toch?
 
Dat zal denk ik wel het geval zijn. Maar alles rondom laadstandaard is nog open. De fabrikanten hullen zich in stilzwijgen als het gaat om de vraag hoe hun Teslakillers gaan laden. Alleen de club van CCS ontwikkelaars roert zich hetgeen uiteraard gezien hun belangen begrijpelijk is.
Maar ik denk dat de fabrikanten rustig de kat uit de boom kijken en dan, tegen de tijd dat hun EV's realiteit worden, gewoon kiezen voor de Tesla standaard, al was het maar omdat ze dan veel meer kans op verkopen hebben.

Wellicht luisteren ze naar hun (hopelijk toekomstige) klanten (als die klanten überhaupt een rol mogen hebben).

Waar zouden ze dan voor kiezen?

IMG_0899.jpg
Schermafbeelding 2016-04-25 om 15.07.59.png
 
  • Like
Reactions: HWS and vdvoorde
Op zich dekt het precies de lading: voor andere diensten betalende gasten kunnen "gratis" laden (in feite is laden nooit gratis, ook niet bij de SuC).
Kom je bij ons eten / slapen / shoppen / film kijken, dan mag je ook je Tesla laden.

Dat zal denk ik wel het geval zijn. Maar alles rondom laadstandaard is nog open. De fabrikanten hullen zich in stilzwijgen als het gaat om de vraag hoe hun Teslakillers gaan laden. Alleen de club van CCS ontwikkelaars roert zich hetgeen uiteraard gezien hun belangen begrijpelijk is.
Maar ik denk dat de fabrikanten rustig de kat uit de boom kijken en dan, tegen de tijd dat hun EV's realiteit worden, gewoon kiezen voor de Tesla standaard, al was het maar omdat ze dan veel meer kans op verkopen hebben.

Wellicht luisteren ze naar hun (hopelijk toekomstige) klanten (als die klanten überhaupt een rol mogen hebben).

Waar zouden ze dan voor kiezen?

View attachment 173886 View attachment 173887
Volgens mij zullen ze wel voor de dark side kiezen...
 
Volgens mij zullen ze wel voor de dark side kiezen...

En dat nu juist wat we allemaal (moeten) denken maar waar ik mijn vraagtekens bij zet.

In deze tijd waarin bijna wekelijks de lakens door Tesla opnieuw opgeschud worden en steeds meer van "het publiek" iets meekrijgt van Tesla en het vooruitzicht dat tussen nu en de eerste EV van de nieuwe generatie het aantal SuC's bijna verdubbeld zal zijn, er een enorm netwerk ligt van DeC's, de Powerwall 2.0 beschikbaar zal zijn, Model 3 de unveiling 2 heeft gehad, moet je niet gek opkijken als andere fabrikanten uiteindelijk op de al op hyperloop snelheid rijdende trein willen springen of daar door hun klanten (op straffe van niet kopen van hun EV's) toe worden gedwongen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vdvoorde
En dat nu juist wat we allemaal (moeten) denken maar waar ik mijn vraagtekens bij zet.

In deze tijd waarin bijna wekelijks de lakens door Tesla opnieuw opgeschud worden en steeds meer van "het publiek" iets meekrijgt van Tesla en het vooruitzicht dat tussen nu en de eerste EV van de nieuwe generatie het aantal SuC's bijna verdubbeld zal zijn, er een enorm netwerk ligt van DeC's, de Powerwall 2.0 beschikbaar zal zijn, Model 3 de unveiling 2 heeft gehad, moet je niet gek opkijken als andere fabrikanten uiteindelijk op de al op hyperloop snelheid rijdende trein willen springen of daar door hun klanten (op straffe van niet kopen van hun EV's) worden gedwongen.
Wou gewoon een leuke woordspeling maken met beide foto's....
 
over staat er bij
"Available for patrons only. Please see valet"
Enig idee wat ze hiermee bedoelen.

Volgens mij iets als beschermheer. Deze term kennen ze ook toe aan toeschouwers tijdens het golftoernooi The Masters. Daardoor heb ik geleerd dat het gaat om meer dan enkel supporters. Ik kan mij voorstellen dat deze term wordt vervangen door een duidelijkere term, want of dit nu betekent dat het Tesla-only is of enkel geschikt is voor auto's die aan 22 kW kunnen laden met een bepaalde aansluiten, ik zou het niet weten.
 
  • Helpful
Reactions: Daniel 74
@hans, qua keuzes hoop ik dat ze niet kiezen, anders wordt 't net zoiets als; welja laten we eens een richting noemen betamax/v2000 vs vhs. En die chargers liever niet hoor :)

Nou, als ze straks weten dat laden bij een SuC eenvoudig is (plug and charge) en gratis en dat er in heel Europa honderden staan met zes tot 8 stalls die dan 170 Kw en meer leveren en dat ze daarnaast van alle (duizend en meer) destination chargers gebruik kunnen maken (ook zonder kosten) is het geen keuze meer voor een charger maar voor een heel nieuw concept. Dan hebben ze al een paar jaar de Tesla ontwikkelingen zien gebeuren en moeten dan echt wel wat overwinnen om niet een Model 3 te bestellen. De laadinfra is dan wel het eerste dat geoptimaliseerd moet worden wil een andere auto überhaupt in beeld komen. Mensen en auto's zijn emotie en Tesla raakt die emoties in de kern,