Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
@hans
Vermoedelijk is niet alleen de aansluiting van belang maar ook de batterijarchitectuur.
Als je de 96 cellen van een BMW i3 aan een SuC hangt en er 120kW op zet zullen ze verdampen.
De tesla batterij heeft meer dan 7000 cellen en kan de binnenkomede stroom daarover verdelen.
 
@hans
Vermoedelijk is niet alleen de aansluiting van belang maar ook de batterijarchitectuur.
Als je de 96 cellen van een BMW i3 aan een SuC hangt en er 120kW op zet zullen ze verdampen.
De tesla batterij heeft meer dan 7000 cellen en kan de binnenkomede stroom daarover verdelen.

Ahum, heb ik gezegd dat een I3 er aan zal kunnen laden? Neen toch. Ik heb het over de echte EV's die straks komen gaan en dan heb je het over auto's met een bereik van > 200 mijl. Zoals Elon dat ook heeft aangekondigd bij het vrijgeven van de SuC voor straks. Al de EV's die er nu zijn (behalve de Tesla) moeten we buiten beschouwing laten. Die doen daar niet in mee. Ook niet in de DeC's. Anders zijn we weer net zover van huis. Een V60 of Foutlander die met 3,7 Kw de lader lang bezet zullen houden. Neen, we moeten echt naar een "vanaf" 2018 situatie kijken.

Edit,
Trouwens, een auto met een kleine batterij doet er in de huidige situatie (globaal gesproken) net zolang over om helemaal vol te zijn. De huidige cellen hebben elk iets van een uur + nodig om van leeg naar vol te gaan. Maak van de 96 cellen van de BMW 96 emmers en van de 7000 cellen van de tesla 7000 emmers en dan wordt duidelijk dat je bij de Tesla een veel dikkere waterslang nodig hebt dan bij de BMW. Dat verklaart het verschil in Kw aan de laders.
 
Last edited:
Merijn,
Kan je deze locaties ook op je daglievemensen.nl integreren? En dan misschien best met een schakelaar al dan niet zichtbaar maken op de hoogtepagina. (Voor de SuC-pagina ben je uiteraard afhankelijk van supercharge.info)
 
Waarom denk je dat ik een Model 3 heb gereserveerd, dan?
Die gaat echt wel de Model S vervangen tegen die tijd.
En dan zijn een paar exclusieve eigenschappen mooi meegenomen voor de verkoopwaarde. Zo is er al de extra grote frunk, vanwege non-D. Sowieso ook al de betere achterwielophanging van de P+. En vanaf nu dan ook de niet meer leverbare duocharger.
 
DC bij Mövenpick hotel Voorburg A12
3 x 22kW - 102 km/u laden - check!
Heerlijke koffie - check!
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    386.1 KB · Views: 60
En toch kan ik mij niet voorstellen dat "ieder een netwerkje voor zich" de meest efficiënte manier is om de laadinfrastructuur uit te bouwen.Men zou best elkaars netwerk tegen betaling moeten kunnen gebruiken.
In België en Nederland is de MS veruit de meest verkochte EV, maar Europees liggen de kaarten anders.
Het netwerk van superchargers is iets anders: dat geeft de MS een concurrentieel voordeel en maakt van de MS een uitstekende reiswagen. Bovendien zijn er ook technische argumenten om de overige EVs niet zo'n hoog vermogen te laten laden.
Maar destination chargers zijn in principe compatibel met alle overige EVs, behalve dan de Leaf met zijn type1 aansluiting.
 
En toch kan ik mij niet voorstellen dat "ieder een netwerkje voor zich" de meest efficiënte manier is om de laadinfrastructuur uit te bouwen.Men zou best elkaars netwerk tegen betaling moeten kunnen gebruiken.
In België en Nederland is de MS veruit de meest verkochte EV, maar Europees liggen de kaarten anders.
Het netwerk van superchargers is iets anders: dat geeft de MS een concurrentieel voordeel en maakt van de MS een uitstekende reiswagen. Bovendien zijn er ook technische argumenten om de overige EVs niet zo'n hoog vermogen te laten laden.
Maar destination chargers zijn in principe compatibel met alle overige EVs, behalve dan de Leaf met zijn type1 aansluiting.

Ieder een netwerkje voor zich is niet aan de orde. Er is een behoorlijke chaos van aanbieders met een mogelijk nog grotere chaos aan verdienmodellen. Daarnaast komt er nu één netwerk dat wars is van al dat jaren tachtig gedoe en het helemaal anders aanpakt. Iedere fabrikant staat het vrij om mee te doen mits.... (dat is allemaal bekend).
Als ze niet willen, prima, maar wij hebben een, door onszelf betaalde, betrouwbare en ongecompliceerde laadinfra.
Zonder Foutlanders, Leafs en PHEV's die voor een kleine range de lader uren bezet houden.
Dus gewoon doorgaan! Straks komt er wel druk vanuit mogelijke kopers op andere fabrikanten en dan wordt het gemakkelijker om in te stappen.
 
Op de site van tesla kan je ook als Tesla bestuurder een suggestie voor een locatie sturen.
Ik heb alvast het hotel in Slowakije opgegeven waar ik in juli heen ga:)

Dat moeten we allemaal doen. Ik zal morgen als we terug reizen ons overnachtingshotel op de hoogte brengen en ze ook zelf aanmelden. Mooie lokatie, wel iets van de A3 maar schitterende weg. Deze ontlasten dan weer SuC's zoals in dit geval Hengersberg.
 
ik heb al 2 hotels opgegeven in Heilbronn. Een derde hotel aldaar waar ik ook vaker verbleef maar niet, aangezien ik daar door de manager ben achterna gezeten vanwege het opladen buiten de parkeervakken aan een 400V aansluiting. Lijkt me niet rijp voor EV klandizie.
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
image.jpeg Mama Shelter in Parijs, prima hotel dat ik zonder de charger vermelding inderdaad niet gevonden had. Ook hier 3 laders ipv 2.
Heb sterk de indruk dat we de eerste Tesla terplekke zijn, maar helaas geen champagne..
Receptie wist overigens van niks; eerste mailtje 'we hebben geen lader' tweede mailtje 'we hebben een lader maar wat is een Tesla?'
Toch nog goed gekomen en senlis kan voortaan overgeslagen worden..
 
  • Funny
Reactions: HWS