Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
De destination charger in Murcia, Spanje is blijkbaar enkel bij reservering te gebruiken. Ik hoop dat dit nog wijzigt en anders dat anderen dit niet gaan opvolgen. De rest van de DeC's lijken dit niet te vragen.

Schijnt te zijn even nummer bellen en aankomsttijd doorgeven dan "doen ze hun best" om hem op die tijd vrij te hebben. Maar je kunt ook gewoon aanrijden. Kans dat hij bezet is lijkt me (nog) niet groot.
 
Zondag hebben wij gedurende de ganse dag getracht een "honderdtal" petrolheads te bekeren, dit lukte zeer goed tot de laatste 50km, waardoor wij de route hebben moeten inkorten en met open armen ontvangen werden door de zeer sympathieke eigenaar Hans Swaan van het hotel/restaurant te Saint-Hubert ancien hopital / de echte ardennen


Zeer leuke destination charger (momenteel 8A en 16A, maar deze zullen nog aangepast worden tot 2 X 8A én 1 x 32A).
 

Attachments

  • IMG_5707.JPG
    IMG_5707.JPG
    356.9 KB · Views: 70
  • IMG_5710.JPG
    IMG_5710.JPG
    268.5 KB · Views: 66
  • IMG_5731.JPG
    IMG_5731.JPG
    595.3 KB · Views: 59
  • IMG_5735.JPG
    IMG_5735.JPG
    638.4 KB · Views: 73
  • IMG_5739.JPG
    IMG_5739.JPG
    562.1 KB · Views: 63
Zondag hebben wij gedurende de ganse dag getracht een "honderdtal" petrolheads te bekeren, dit lukte zeer goed tot de laatste 50km, waardoor wij de route hebben moeten inkorten en met open armen ontvangen werden door de zeer sympathieke eigenaar Hans Swaan van het hotel/restaurant te Saint-Hubert ancien hopital / de echte ardennen


Zeer leuke destination charger (momenteel 8A en 16A, maar deze zullen nog aangepast worden tot 2 X 8A én 1 x 32A).

En het zijn ook de "echte"!
 
Zondag hebben wij gedurende de ganse dag getracht een "honderdtal" petrolheads te bekeren, dit lukte zeer goed tot de laatste 50km, waardoor wij de route hebben moeten inkorten en met open armen ontvangen werden door de zeer sympathieke eigenaar Hans Swaan van het hotel/restaurant te Saint-Hubert ancien hopital / de echte ardennen


Zeer leuke destination charger (momenteel 8A en 16A, maar deze zullen nog aangepast worden tot 2 X 8A én 1 x 32A).
bedankt mooie tip !!!! gebookmarked
 
Ideaal die DeC's.

Er zijn hier ook 2 normale laadpunten op het park (Hof van Saksen) maar aan eentje hangt al sinds gisteren ochtend een V60 z'n penlite te druppelladen (ondanks het bordje met het verzoek de auto te verplaatsen als hij vol is), en andere sinds gisteren avond een Tesla (iemand van hier? :eek:).

Deze DeCs waren ondanks drukte ook niet geICEd, waarschijnlijk door het personeel dat rondloopt en de stroom inkomende gasten op de aankomstdag begeleidt. Top.

Aagekomen met 25%, geladen tot 90% met een hele mooie 11 kW (volgens mij is het laadpunt 2x22 kW) en daarna netjes de Tesla verplaatst naar een normale parkeerplaats.

IMG_20160624_155641.jpg IMG_20160624_155521.jpg

En toch vreet het idee een beetje aan me... in een ideale wereld heb je imho geen merkspecifieke laders. Als er nu maar genoeg laadpunten waren (bruikbaar door iedereen) en iedereen zich netjes aan de etiquette zou houden, worden we daar met z'n alleen uiteindelijk beter van.
 
Last edited:
Ideaal die DeC's.

Er zijn hier ook 2 normale laadpunten op het park (Hof van Saksen) maar aan eentje hangt al sinds gisteren ochtend een V60 z'n penlite te druppelladen (ondanks het bordje met het verzoek de auto te verplaatsen als hij vol is), en andere sinds gisteren avond een Tesla (iemand van hier? :eek:).

En toch vreet het idee een beetje aan me... in een ideale wereld heb je imho geen merkspecifieke laders. Als er nu maar genoeg laadpunten waren (bruikbaar door iedereen) en iedereen zich netjes aan de etiquette zou houden, worden we daar met z'n alleen uiteindelijk beter van.

Mooie oplossing op een goede plek, ideaal voor potentiële klanten met een FEV om daar te gaan "logeren"...maar ik zou toch een wat grotere paal neerzetten ipv dit mini hard houten paaltje...en een wat groter bord dat je daar kan laden. Hier kijk je snel over heen...

En helemaal gelijk, niet alleen voor Tesla's. Iedere FEV en mss zelfs PIH zou daar moeten kunnen laden...wel ff wegzetten als die vol is...
 
Maar V60's bijvoorbeeld kunnen ook prima laden aan de TWC, hetzelfde apparaat, zie thread over de nieuwe Wall Connectors. Zouden die dan ook bij de destination chargers kunnen laden of zou dat softwarematig in het protocol zijn voorkomen?
Anders is het een kwestie van tijd dat rijders van andere merken die mogelijkheid ontdekken, dan heeft Tesla geinvesteerd in laadvoorzieningen ten gunste van anderen...
 
IMG_2996.JPG
IMG_2998.JPG
IMG_3002.JPG


Vanavond op weg naar een afspraak in de buurt van Den Bosch zag ik een nieuwe DeC op de navigatie staan. Op de terugweg ben ik even gaan kijken bij Mövenpick. Keurig 3 laders van 3 x 32 A (22 Kw) direct na de slagboom. Aankoppelen net zo eenvoudig als bij de SuC. (vaste kabel) Ik ben maar even naar de receptie gegaan om complimenten te maken. Ze vertelden dat ze er zelf ook enorm blij mee zijn en dat het nog niet zo eenvoudig was om ze te krijgen. Kennelijk is Tesla selectief. Nog niet duidelijk of andere EV's met type 2 aansluiting ook stroom krijgen. Er staat wel Tesla Vehicles.
Wie in de buurt is en een koffiepauze wil nemen of lunch, ga er even heen en geef ze ook de complimenten.
Zo moeten er meer komen.