Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Op die plaatsen vind je dan binnenkort en naar analogie wel Nissan of VW laders waar je dan helaas met een Tesla niet zal kunnen laden.
Dit maar om duidelijk te maken hoe verkeerd de insteek is

Het is mij niet bekend dat Nissan of VW of de andere fabrikanten daar ook maar enig plan voor zouden hebben. Tegen dat daar iets van in huis komt is Tesla de de facto standaard.

De andere fabrikanten zijn waarschijnlijk te druk bezig met bij de overheden te lobbyen om waterstoftankstations te subsidieren.
 
Tot nu toe was er de klacht dat Destination Chargers altijd bij de erg dure locaties worden gehangen (zoals Huis ter Duin :) ) maar ik zag nu ook hotel Schaepkens in Valkenburg er twee hebben. Uit nieuwgierigheid even naar de kamerprijzen gekeken maar die vallen alleszins mee. Zou ik zo overwegen, geen probleem en vol terug (al is het natuurlijk niet zo ver weg maar het gaat om "het principe":)
Tweepersoonskamers tussen 85 en 135 € incl. ontbijt.

Schermafbeelding 2016-08-25 om 15.41.42.png
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik ga de ontwikkelingen met de destination-chargers de komende maanden goed volgen. Volgend jaar gaan we naar het zuiden van Frankrijk op vakantie met minimaal 1 overnachting. Het plan is om met de S85 te gaan en niet met de benzineslurper. Het haalt wat laadstress weg als we (ergens bij Orleans) een hotel vinden waar de auto aan de stroom kan 's nachts.
 
Denk dat die DeCs inderdaad, de komende maanden, een boom zouden kunnen kennen. Het feit dat RocksResort Laax nu een DeC had heeft me overtuigd om daar eens in februari naar toe te trekken. Mogelijk had ik daar ook geboekt zonder DeC, maar mét DeC was het een sympathieke no-brainer. Dus één enkele boeking, en ze hebben hun geld vermoedelijk al terug (gesteld dat ze zelf wat moeten bijdragen voor die dingen). Dat besef gaat toch tot vele hotels doordringen de komende maanden, denk ik dan.

"Laadstress" is naar mijn smaak iets dat écht niet meer bestaat voor de trip zelf (SuCs genoeg intussen), maar alleen op bestemming. Als je zeker weet dat je op bestemming kan laden kan je daar met een paar km autonomie toekomen, en een week nadien weer vol vertrekken. Indien je dat niet zeker weet (neuterproblemen etc.), moet je de heen- en terugweg naar de laatste SuC gaan berekenen (eventueel bergop en bergaf) plus het dagelijkse verlies (eventueel bij vrieskou-temperaturen), en dan zit je al gauw aan die laatste SuC je tijd te verliezen met véél te lang te laden om toch maar zeker te zijn... Tesla DeCs lossen ook die 'destination stress' op.

Is ook wel een boodschap die wij Tesla-rijders aan elke hoteleigenaar zouden moeten meegeven: een DeC lost de enige stress op die we nog zouden kunnen hebben, een één enkele serieuze reservatie door een Tesla-rijder die je met een DeC hebt overtuigd maakt dat je uit je kosten bent, vermoedelijk.
 
Dat geldt natuurlijk niet voor de sympathieke familiehotelletjes waar een jong gezin doorgaans naartoe trekt... ;)

Waarom niet? Het zal straks groots opgeschaald worden als de impact van Model 3, waarmee jonge gezinnetjes best wel gaan rijden als ze eens hebben doorgerekend en bij ontbreken van enig EV alternatief, begint door te dringen. Het gaat nu behoorlijk hard al, vooral in de wintersportgebieden waar men op tijd een mooi netwerk wil hebben staan.
 
Waarom niet? Het zal straks groots opgeschaald worden als de impact van Model 3, waarmee jonge gezinnetjes best wel gaan rijden als ze eens hebben doorgerekend en bij ontbreken van enig EV alternatief, begint door te dringen. Het gaat nu behoorlijk hard al, vooral in de wintersportgebieden waar men op tijd een mooi netwerk wil hebben staan.
Ik doelde vooral op het feit dat de eventuele installatiekost die werd gesuggereerd voor een hoteleigenaar op 1 reservatie terugverdiend zou zijn.
 
Inderdaad - weet iemand wat zo'n DeC precies kost voor de locatie-eigenaar (naast elektriciteit)? In mijn Laax-voorbeeld ging ik ervan uit dat vijf mensen één week logeren in het hoogseizoen de eigenaar wel uit z'n kosten haalt, maar mogelijk is break-even nog sneller mogelijk. Tesla zou eigenlijk heel open over die kost moeten communiceren, denk ik.
 
Inderdaad - weet iemand wat zo'n DeC precies kost voor de locatie-eigenaar (naast elektriciteit)? In mijn Laax-voorbeeld ging ik ervan uit dat vijf mensen één week logeren in het hoogseizoen de eigenaar wel uit z'n kosten haalt, maar mogelijk is break-even nog sneller mogelijk. Tesla zou eigenlijk heel open over die kost moeten communiceren, denk ik.
Destination Charging - Europa
 
Als de bestemming akkoord is dan geeft tesla maximaal 2 chargers voor niets en ik begreep dat zij ook iets doen in de aansluitkosten maar dat weet ik niet zeker.
De lokatie betaalt dan de resterende bijdrage in de installatie en de stroom die wordt afgenomen.

Ergens eerder is vermeld dat deze laders softwarematig zijn beperkt in die zin dat alleen Tesla's daar kunnen laden.

Als men ook andere auto's (met type 2) wil toelaten kan men er laders bijkopen/krijgen die niet beperkt zijn.

Dan zijn de bordjes ook anders.

Ik ben alleen benieuwd of men ook mee kan doen als men zelf de laders koopt. Het belangrijkste is natuurlijk dat men letterlijk o[ de kaart (op de site en de navigatie) wordt gezet. Mogelijk dat dat wel kan als men de softwarebeperking erbij neemt zodat één of meer van de wallchargers exclusief voor Tesla's is.
 
Ik ga de ontwikkelingen met de destination-chargers de komende maanden goed volgen. Volgend jaar gaan we naar het zuiden van Frankrijk op vakantie met minimaal 1 overnachting. Het plan is om met de S85 te gaan en niet met de benzineslurper. Het haalt wat laadstress weg als we (ergens bij Orleans) een hotel vinden waar de auto aan de stroom kan 's nachts.
Je zou kunnen overnachten bij Relais Saint Jacques, bij de supercharger van Chateauroux. Wij hebben daar vorige week geladen en dat hotel ziet er zeer goed uit.
 
Hier ligt ook een taak voor ons als enthousiaste EV-rijders. Onlangs stuurde ik een leuke B&B in Frankrijk(ook leuk voor jouw jonge gezin Frederik;)) onderstaande mail.

Mijn naam is Hendrik Struik, familie van ....

Ik ken uw B&B via de regelmatige likes van hen via Facebook. Reden van dit bericht. Ik rij reeds 3 jaar met veel enthousiasme een elektrische auto, een Tesla. Mijn vader en 4 vrienden van mij inmiddels ook. Tesla is een programma met Destination Chargers begonnen. Zij verstrekken aan hotels, restaurants, winkels etc gratis laadapparatuur voor elektrische auto's. De bedoeling is dat de uitbater zelf gratis de stroom ter beschikking stelt. Met zo'n laadpunt kan er meestal 11kw in een uur geladen worden. Stroom is erg goedkoop, in NL 10-20cent/kw. Gemiddeld zal er 20-60 kw geladen worden, is €2- tot 12,-. Het voordeel voor elektrische rijders is dat zij op meer plekken probleemloos kunnen laden zonder voor elk land of aanbied een aparte pas aan te moeten vragen en voor de uitbater meer klandizie. Nu is het vaak nog puzzelen, contact zoeken of er een laadmogelijkheid is bij een hotel, restaurant of huisje. Heeft men een Destination Charger dan weet men dat er daar iig geen zorgen over hoeft gemaakt te worden.

Ik heb uw B&B voorgedragen als locatie voor zo'n laadpunt. Mocht u interesse hierin hebben kunt u zich hier
https://teslafactory.wufoo.com/forms/destination-charging-europa-q14pq6211g3cgv6/ zelf ook aanmelden en er meer over lezen.

Als u nog vragen hebt beantwoord ik ze graag. In de toekomst hoop ik eens in uw mooie B&B te kunnen verblijven.

Met vriendelijke groet,

Mijn opdringerigheid leek gewaardeerd gezien de reactie die ontving.

Beste Hendrik,

Hartelijk dank voor de aanbeveling, wij zullen ons bij Tesla aanmelden.
Inmiddels al enkele Tesla rijders hier gehad die helaas nog telkens naar een laadstation in Narbonne moesten rijden.
Wie weet tot ziens op La Cerisaie!

Met vriendelijke groet,

Luc en Marja Simkens

Chambres et Table d’Hôtes de Charme
La Cerisaie
1 avenue de Bédarieux
34220 Riols Herault
France

www.cerisaie.net
Telefoon: +33 467970387
gsm Luc: +33 633749900
gsm Marja: +33 670401335
 
Hier ligt ook een taak voor ons als enthousiaste EV-rijders. Onlangs stuurde ik een leuke B&B in Frankrijk(ook leuk voor jouw jonge gezin Frederik;)) onderstaande mail.

Mijn naam is Hendrik Struik, familie van ....

Ik ken uw B&B via de regelmatige likes van hen via Facebook. Reden van dit bericht. Ik rij reeds 3 jaar met veel enthousiasme een elektrische auto, een Tesla. Mijn vader en 4 vrienden van mij inmiddels ook. Tesla is een programma met Destination Chargers begonnen. Zij verstrekken aan hotels, restaurants, winkels etc gratis laadapparatuur voor elektrische auto's. De bedoeling is dat de uitbater zelf gratis de stroom ter beschikking stelt. Met zo'n laadpunt kan er meestal 11kw in een uur geladen worden. Stroom is erg goedkoop, in NL 10-20cent/kw. Gemiddeld zal er 20-60 kw geladen worden, is €2- tot 12,-. Het voordeel voor elektrische rijders is dat zij op meer plekken probleemloos kunnen laden zonder voor elk land of aanbied een aparte pas aan te moeten vragen en voor de uitbater meer klandizie. Nu is het vaak nog puzzelen, contact zoeken of er een laadmogelijkheid is bij een hotel, restaurant of huisje. Heeft men een Destination Charger dan weet men dat er daar iig geen zorgen over hoeft gemaakt te worden.

Ik heb uw B&B voorgedragen als locatie voor zo'n laadpunt. Mocht u interesse hierin hebben kunt u zich hier
https://teslafactory.wufoo.com/forms/destination-charging-europa-q14pq6211g3cgv6/ zelf ook aanmelden en er meer over lezen.

Als u nog vragen hebt beantwoord ik ze graag. In de toekomst hoop ik eens in uw mooie B&B te kunnen verblijven.

Met vriendelijke groet,

Mijn opdringerigheid leek gewaardeerd gezien de reactie die ontving.

Beste Hendrik,

Hartelijk dank voor de aanbeveling, wij zullen ons bij Tesla aanmelden.
Inmiddels al enkele Tesla rijders hier gehad die helaas nog telkens naar een laadstation in Narbonne moesten rijden.
Wie weet tot ziens op La Cerisaie!

Met vriendelijke groet,

Luc en Marja Simkens

Chambres et Table d’Hôtes de Charme
La Cerisaie
1 avenue de Bédarieux
34220 Riols Herault
France

www.cerisaie.net
Telefoon: +33 467970387
gsm Luc: +33 633749900
gsm Marja: +33 670401335
Ben de tel al kwijt hoeveel hotels ik al warm gemaakt heb voor het installeren van een type2-stekker.
In feite elk hotel waar ik kom probeer ik warm te maken door ofwel de eigenaar aan te spreken of achteraf te mailen. Als DeC voordragen heb ik nog maar 3 keer gedaan.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ben de tel al kwijt hoeveel hotels ik al warm gemaakt heb voor het installeren van een type2-stekker.
In feite elk hotel waar ik kom probeer ik warm te maken door ofwel de eigenaar aan te spreken of achteraf te mailen. Als DeC voordragen heb ik nog maar 3 keer gedaan.

Ik zou dat toch maar gaan doen. Het alleen plaatsen van type 2 paaltjes betekent dat er een derde partij komt die wil verdienen aan zowel de hoteleigenaar als de klanten. Dit soort onnodige verdienmodellen kunnen omzeild worden door DeC's te plaatsen waarbij het overigens ook mogelijk is extra wallchargers te plaatsen die dan door andere EV's gebruikt kunnen worden. In Den Bosch (Mövenpick) bijvoorbeeld hangen er drie waarvan twee exclusief voor Tesla's (softwarematig) en één die vrij is gegeven. Ziet er trouwens ook fatsoenlijker uit.
 
image.jpeg

De DeC hing niet echt op een handige plaats waardoor het niet duidelijk was waar ik moest parkeren. Verder moest ik op 15 A laden want anders sloeg de charger uit. Volgens mij wordt er zeer weinig gebruikt van gemaakt.
Moet volgende week in Hotel Kruisheren hotel in Maastricht zijn. Zag dat ze daar ook een DeC hebben. Al iemand geweest ?
 
Mooi ! Wist dat er in Mechelen een tot hotel omgebouwde kerk staat ( Martin's patershof ) maar kende deze in Maastricht niet.
Moeten we eens gaan bekijken.
Bedankt voor de tip !! :)


PS. Wat bedoel je met "anders sloeg de lader uit"? Zekering in het hotel of het stoppen van de lader?