Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Einde 4 jarig "gratis" data abonnement.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook wel benieuwd, maar ik verwacht dat we er niks van horen en dat het gewoon blijft werken. Het is in het belang van Tesla dat de auto's connected blijven. En als ervoor betaald moet worden hebben ze dat niet meer in de hand. Berijders kunnen er voor kiezen om het abonnement niet voort te zetten. Zeker nu roaming kosten zijn vervallen, en gezien het aantal sims dat ze in gebruik hebben, zullen de kosten per auto ook reuze meevallen voor Tesla.
 
Ik dacht in de begindagen ergens vernomen te hebben dat het 8 jaar was.
Soit, stel dat het zo is dan moeten ze toegang geven tot de sim-kaart want in Europa geldt de vrije keuze van provider...
 
  • Informative
Reactions: pvh
Tesla heeft een tijdje terug in IIRC stukken aangegeven dat de data verbinding de eerste 4 jaar is inbegrepen bij de auto. De 4 jaar termijn zou ingaan op 1 januari 2014, ook voor de auto's die toen al waren geleverd.

Dit betekent dus dat op 1 januari 2018 de gratis data abonnementen af zouden lopen voor de auto's die voor 1 januari 2014 zijn geleverd.
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Mmmm.. Ik ben benieuwd. Het zou me niet verbazen als ze hem gewoon door laten lopen. Immers, connectivity is heel belangrijk voor Tesla, zonder dat doet de auto niet zo heel veel meer behalve rijden (ik weet het: daar is 'ie voor).

Stroom stoppen we er allemaal wel in, maar ik kan me voorstellen dat veel gebruikers 'vergeten' er een SIM in te plaatsen en/of te betalen.

We gaan het wel meemaken.
 
Als ik ervoor ga moeten betalen - vraag ik hen dan ook een upgrade naar 4G... op hun kosten... Zij horen hun service dan ook up to date te houden - want ik zou het niet fair vinden dezelfde abonnementskosten te dragen met mijn huidige 3G connectie dan een andere Tesla rijder met 4G...
 
Als ik ervoor ga moeten betalen - vraag ik hen dan ook een upgrade naar 4G... op hun kosten... Zij horen hun service dan ook up to date te houden - want ik zou het niet fair vinden dezelfde abonnementskosten te dragen met mijn huidige 3G connectie dan een andere Tesla rijder met 4G...
tja, als je nu een iphone koopt krijg je ook meer functies en snelheid voor dezelfde prijs als iemand anders enkele jaren geleden voor het oude model betaalde....
 
  • Like
Reactions: Adm and FVO