Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Einde aan velgschade

This site may earn commission on affiliate links.
Oei! Slecht voor mijn business! ;)

Helemaal niet, je kan het product ook aanbieden voor de Europese markt. Zo'n dingen moet je zien als opportuniteiten. :rolleyes:
Bovendien gaan die sensoren nog niet perfect zijn als hulpmiddel voor de voorste wielen.
Met de 21 inch is de uitdraai van het wiel zo groot dat je nog steeds heel voorzichtig moet zijn om de stoep niet te raken als je je wiel draait bij het in- of uitparkeren.
 
Hmm verschil is dat in de VS de parkeer vakken heel groot zijn maar hier in NL/ BE zijn ze klein. Als die sensoren dezelfde afstand aanhouden als normale parkeer sensoren dat staat iedereen straks een halve meter van de stoep. :)

Ik heb daarom de info op de crowdfunding site eens helemaal doorgenomen. De detectieafstand is 50 cm (dan beginnen de sensoren info via Bluetooth door te sturen denk ik) maar in de app kan je zien dat hij vanaf 36" (91 cm) een afstand begint weer te geven en per 1" (2,54 cm) zakt. De minimale afstand is 0 cm. Ik zie geen cijfers na de komma dus de app in inch heeft een resolutie van 2,54 cm. Als ze een internationale versie uitbrengen lijkt het mij logisch dat ze per 1 cm zullen werken. De hamvraag is echter hoe betrouwbaar dit zal zijn in de praktijk. Bij onze S gaat het ook nogal eens op een neer en dat kan behoorlijk lastig zijn als je ergens een paar cm vanaf zit.

Als ik een iPhone zou hebben, zou ik bestellen maar zonder garantie dat ze tijdig een Android versie ter beschikking gaan hebben kijk ik de kat nog even uit de boom.
 
2 concerns:

- Hoe zitten die dingen vast? lijm?
- Afstand tussen 21" wiel en de wielkast is max 1-2 cm (voorwiel) heb ik onlangs gemerkt. krijg je ze er wel tussen?

Volgens wat ik gelezen heb kan je de sockets ofwel met sterke lijm bevestigen, ofwel ze vastvijzen.
De sensoren hoeven niet in de wheel well bevestigd te worden want dat wordt bij ons idd niet eenvoudig gezien ze ongeveer 1 inch groot zijn. Je kan ze ook aan de onderkant van de wagen bevestigen net voor of net achter het wiel. Dat zou geen probleem mogen zijn. Om de luchtstroom niet te verstoren zou ik ze nabij de flappen bevestigen.
 
Ik vind het niet handig dat het via een app werkt. Wanneer rij je schade? als je even niet oplet, of haast hebt. Dat zijn nu net de momenten dat je ook vergeet de App op te starten.
Als je wel zo attent bent om de app op te starten, ben je ook geconcentreerd genoeg om geen velgschade te rijden.