Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Electrify Europe Heist-Op-Den-Berg

This site may earn commission on affiliate links.
Dat heeft vooral met korte afstanden bij koud weer te maken.
Mijn 6 jaar oude MS had een degradatie van minder dan 10km na 200000km, maar tijdens cirona in de winter heb ik ooit ook maar 180km kunnen doen. Met 10 korte ritten van 15 minuten ver (enkel) heb je 5 uur je wagen en batterij opgewarmd aan 6kw, of zowat de helft van je batterij verbruikt. En heb je in de stad misschien maar 100km gereden.
In de zomer kon ik een rit van 40km in een ruk doen.
Gaan we nu al van de slechte begrip dat veel mensen hebben van hoe een EV werkt een business case maken? Zal wellicht goed lukken, maar ik zou mij er niet goed bij voelen.
Hey Phil,

Je hebt gelijk dat range een zeer variabel gegeven is met veel externe factoren. Ik had het over de CAC maar gebruikte range omdat dit beter tot de verbeelding spreekt bij de meeste personen. Er is wel degelijk een degradatie in je battery pack dat je beter snel aanpakt en niet wacht tot je wagen doodvalt. Degradatie is ook iets dat ineens begint. Ik ben blij voor je dat elke cel van de 7104 cellen zich keurig gedraagt, maar als 1 van die cellen het morgen begeeft dan zal deze ook andere cellen aansteken en is een kettingreactie gestart. En dit is gewoon wat onze ervaring bij Electrify Europe ons leert.
 

Attachments

  • CAC bij Aankomst.jpeg
    CAC bij Aankomst.jpeg
    13.8 KB · Views: 138
  • CAC Bij Vertrek.jpeg
    CAC Bij Vertrek.jpeg
    13.6 KB · Views: 93
  • Foto.jpeg
    Foto.jpeg
    119.2 KB · Views: 91
  • Foto 2 (2).jpeg
    Foto 2 (2).jpeg
    102 KB · Views: 94
Er is wel degelijk een degradatie in je battery pack dat je beter snel aanpakt en niet wacht tot je wagen doodvalt.
Ik heb hier zo goed als alles al gevolgd en nergens is er sprake geweest van vervanging door degradatie. Altijd door ‘er plots mee ophouden’. Misschien is er kort daarvoor een snelle degradatie meetbaar, maar wie volgt dat zo in detail op?
 
Ik heb hier zo goed als alles al gevolgd en nergens is er sprake geweest van vervanging door degradatie. Altijd door ‘er plots mee ophouden’. Misschien is er kort daarvoor een snelle degradatie meetbaar, maar wie volgt dat zo in detail op?
Klopt volledig! Momenteel worden batterijen vervangen als ze er mee ophouden. Maar waarom houden ze er mee op? Ik heb samen met mijn partner Robrecht ondertussen wat expertise mogen opbouwen en kunnen toch al het een en het ander in kaart brengen. Je hebt uiteraard de standaard degradatie en we hopen die in de toekomst zo veel als mogelijk terug te kunnen draaien. Van die degradatie gaat je batterij niet stuk, maar je hebt ook degradatie door defect en daar valt best wat over te vertellen. Dit is niet iets dat je zomaar zelf kan opvolgen (ook Tesla niet). Op dit moment moet het pack daar voor open, maar Robrecht en ik werken daar hard aan. We bieden nu dan ook alleen herstellingen aan voor batterijen die anders zouden moeten vervangen worden.
 
Vind het wel mooi dat iedereen altijd zo zuinig was op zijn batterij door zo min mogelijk te Superchargen, maar uiteindelijk gaan alle batterijen defect aan de randzaken zoals waterschade. Fijn dat er ook in Europa meer expertise komt. Jullie zijn hoogstwaarschijnlijk wel bekend met de ontwikkelingen van WK057 in Amerika, hij deelt veel van zijn ervaringen ook op dit forum. Een aanrader om te volgen, zoals deze post wat onlangs ook elderd werd gedeeld: Vendor - Preventative Maintenance regarding Battery Failures in early Model S vehicles (2012-2014)
 
  • Like
Reactions: HuubMattijssen
Vind het wel mooi dat iedereen altijd zo zuinig was op zijn batterij door zo min mogelijk te Superchargen, maar uiteindelijk gaan alle batterijen defect aan de randzaken zoals waterschade. Fijn dat er ook in Europa meer expertise komt. Jullie zijn hoogstwaarschijnlijk wel bekend met de ontwikkelingen van WK057 in Amerika, hij deelt veel van zijn ervaringen ook op dit forum. Een aanrader om te volgen, zoals deze post wat onlangs ook elderd werd gedeeld: Vendor - Preventative Maintenance regarding Battery Failures in early Model S vehicles (2012-2014)
Hey bedankt om deze link te delen. Ik kende ze nog niet. Wel fijn om te zien dat we tot zeer gelijkaardige conclusies komen.

Vocht in de vorm van condens in de batterij is zeker een dingetje. Dit komt vooral doordat de vochtafvoer geblokkeerd geraakt met de tijd. We reinigen deze steeds en sealen deze extra om toekomstige vervuiling tegen te gaan. Daarnaast worden alle gevoelige componenten in de batterij gecontroleerd, hersteld of preventief vervangen en krijgen ze allemaal een extra bescherming. Daarom zijn wij van mening dat er geen quick fix bestaat. Elk onderdeel moet gecontroleerd worden ook al is er (nog) geen fout op dat onderdeel.

De defecte cellen zijn, naar onze mening, het grootste probleem in de batterijen. Dit vooral omdat ze andere cellen aansteken waardoor je tot het punt van "no return" komt en je pack niet langer hersteld kan worden zonder ingrijpende acties. Op dit moment kunnen we 75% van de packs herstellen zonder dat er modules of andere ingrijpende dingen moeten vervangen worden. We doen ons best om dat percentage zo hoog mogelijk te krijgen en te houden. We zijn nu dan ook onderzoek aan het doen om die defecte cellen vroegtijdig op te sporen (zonder dat het pack open moet) en indien nodig te vervangen.

In bijlage zie je een foto van een brick met defecte cel, (aangeduid met rood) en de gedegradeerde cellen als gevolg van de defecte cel (blauw en groen).
Dat is dan ook wat ik bedoelde in een eerdere post hier met "degradatie door defect".
In deze situatie valt er wel degelijk iets te zeggen over Superchargen, hier denken wij dat dit het proces versneld.

Het is dan ook hierdoor dat we de meerwaarde kunnen bieden met kwalitatieve herstellingen en is het pack vervangen door een refurbished pack van Tesla niet altijd de beste oplossing. Die packs kosten al snel 5 cijfers bij Tesla en belanden alsnog op onze tafels omdat bepaalde voorzorgen niet zijn genomen.

Je mag ons steeds laten weten moest het interessant zijn voor Tesla rijders om deze info elders te delen in een andere taal. Mijn partner en ik kunnen dit in 5 talen brengen.
Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans.

In bijlage nog een paar afbeeldingen die misschien wel interessant zijn.
 

Attachments

  • Vervuiling vochtafvoer 2.jpeg
    Vervuiling vochtafvoer 2.jpeg
    179.4 KB · Views: 89
  • Ontbreken vochtafvoer refurbished pack Rechts.jpeg
    Ontbreken vochtafvoer refurbished pack Rechts.jpeg
    77.8 KB · Views: 91
  • Ontbreken vochtafvoer refurbished pack Links.jpeg
    Ontbreken vochtafvoer refurbished pack Links.jpeg
    69.3 KB · Views: 84
  • Condensatie zichtbaar na het opennen pack.jpeg
    Condensatie zichtbaar na het opennen pack.jpeg
    88.5 KB · Views: 83
  • Controle elektronische componenten.jpeg
    Controle elektronische componenten.jpeg
    107.5 KB · Views: 84
  • Degradatie door defect.jpeg
    Degradatie door defect.jpeg
    242.2 KB · Views: 85
  • Vervuiling vochtafvoer.jpeg
    Vervuiling vochtafvoer.jpeg
    70.8 KB · Views: 87
  • Like
Reactions: shthpnz and Rqcg
Beste,

Ik ben Sven de eigenaar van Electrify Europe.
Na een lange periode van research en testen kan ik je zeggen dat ik nu inderdaad HV batterijen van Tesla herstel.
Nu ik meerdere batterijen per week succesvol herstel durf ik er ook met veel vertrouwen mee naar buiten komen.

Daarnaast ben ik ook bezig om de batterijen een groot deel van hun verloren capaciteit terug te geven.

Als je meer info wenst mag je mij zeker contacteren.
Hallo Sven, kan je je contactgegevens doorgeven ajb? Ik vind je niet online
 
Beste,

Ik ben Sven de eigenaar van Electrify Europe.
Na een lange periode van research en testen kan ik je zeggen dat ik nu inderdaad HV batterijen van Tesla herstel.
Nu ik meerdere batterijen per week succesvol herstel durf ik er ook met veel vertrouwen mee naar buiten komen.

Daarnaast ben ik ook bezig om de batterijen een groot deel van hun verloren capaciteit terug te geven.

Als je meer info wenst mag je mij zeker contacteren.
Hey Sven, wat zijn je contactgegevens ajb?