Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elektrische Auto charge docking systeem

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn naam is Mats en ik ben een student op de Hogeschool van Amsterdam. Op het moment volg ik de minor ‘Startup your business in Technology’. Samen met de studenten van de richtingen Engineering, Product design en Bedrijfskunde gaan we een Startup beginnen.

Wij hebben het idee om een automatische laadpaal docking systeem te maken voor gebruikers van een elektrische auto. Dit is een paal die automatisch de stekker van het laadsysteem in de auto plugt.

Om ons idee te valideren willen we u graag vragen een enquête van 2 minuten in te vullen. Dit zal ons inzicht geven over de vraag naar dit product.

Graag horen we het ook als dit product niet gewenst is. Ook zou het heel fijn zijn als u toevoegingen of adviezen met ons wilt delen.

Bedankt voor uw tijd!



U kunt de enquête hier vinden:
Elektrische Auto charge docking systeem



Tesla heeft al een soort gelijk systeem ontwikkeld:

Dit is helaas niet op de markt en lijkt een duur systeem te zijn. Ook willen we andere elektrische auto’s naast Tesla’s integreren.



Voor contact kunt u mij altijd mailen naar: [email protected]
 
Met alle respect voor je opdracht, ik dacht dat dit soort systemen er meer waren voor autonome voertuigen en niet voor thuisladen. En daar lijkt je vragenlijst vooral op geschreven. Dus meer voor een parkeergarage waar netjes alle Tesla's wachten op hun beurt en zelfstandig naar de laadrobot rijden als die vrij is. Net zoals koeien naar een melkrobot lopen. Voor thuisladen is het wel heel moeilijk de meerwaarde te zien. Kabel inpluggen wordt al snel een automatisme en kost niet meer dan een seconde of 10. Daar valt moeilijk een investering van een paar duizend euro voor goed te praten.
 
  • Like
Reactions: horta