Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elektrische Auto charge docking systeem

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn naam is Mats en ik ben een student op de Hogeschool van Amsterdam. Op het moment volg ik de minor ‘Startup your business in Technology’. Samen met de studenten van de richtingen Engineering, Product design en Bedrijfskunde gaan we een Startup beginnen.

Wij hebben het idee om een automatische laadpaal docking systeem te maken voor gebruikers van een elektrische auto. Dit is een paal die automatisch de stekker van het laadsysteem in de auto plugt.

Om ons idee te valideren willen we u graag vragen een enquête van 2 minuten in te vullen. Dit zal ons inzicht geven over de vraag naar dit product.

Graag horen we het ook als dit product niet gewenst is. Ook zou het heel fijn zijn als u toevoegingen of adviezen met ons wilt delen.

Bedankt voor uw tijd!



U kunt de enquête hier vinden:
Elektrische Auto charge docking systeem



Tesla heeft al een soort gelijk systeem ontwikkeld:

Dit is helaas niet op de markt en lijkt een duur systeem te zijn. Ook willen we andere elektrische auto’s naast Tesla’s integreren.



Voor contact kunt u mij altijd mailen naar: [email protected]
 
Met alle respect voor je opdracht, ik dacht dat dit soort systemen er meer waren voor autonome voertuigen en niet voor thuisladen. En daar lijkt je vragenlijst vooral op geschreven. Dus meer voor een parkeergarage waar netjes alle Tesla's wachten op hun beurt en zelfstandig naar de laadrobot rijden als die vrij is. Net zoals koeien naar een melkrobot lopen. Voor thuisladen is het wel heel moeilijk de meerwaarde te zien. Kabel inpluggen wordt al snel een automatisme en kost niet meer dan een seconde of 10. Daar valt moeilijk een investering van een paar duizend euro voor goed te praten.
 
  • Like
Reactions: horta
Bijzonder dat je de op 1 na best verkopende auto in de enquête vergeet (Hyundai Kona), en eigenlijk heel Hyundai vergeet.

Ik zie totaal geen meerwaarde voor dit product voor thuisladen.

Daarnaast: de gemiddelde Nederlandse thuis garage is te klein hiervoor, en de gemiddelde privé parkeerplaats bij een huis is semi-openbaar. Daar wil je geen dure, te stelen en kwetsbare zaken neerzetten.
 
Man, man, wat een typisch Hollandse negatieve directheid hier weer.
Mats is student. Het gaat hem om de oefening. Als ik in het eerste leerjaar rekensommetjes zat te maken had dat ook geen direct praktisch nut. Maar ik geniet nog elke dag van het resultaat van het oefenen.
Go Mats go.
Hij vraag toch zelf om onze mening? Dan mag je toch wel eerlijk zijn?

Hij zegt zelf:
"ook als dit product niet gewenst is"
 
Wil je dan dat we een hosanna verhaal ophangen voor een product dat geen markt heeft alleen om een student te plezieren? Er wordt gevraagd om een mening zoals @arne-nl al aangeeft.

Bovendien geeft hij aan een startup te willen beginnen, dan lijkt het me handig als ze van te voren weten dat je beter een ander product op de markt kunt gaan brengen. Hij heeft al in de eerste fase van de analyse (de merken) een behoorlijke fout. Dan lijkt het me handig om hem daar zonder waardeoordeel (dat jij blijkbaar wel hebt) op te wijzen.
 
Bedankt voor alle reacties! Negatieve reacties op dit product zijn ook zeker welkom! Dit helpt ons alleen maar verder. Omdat het idee tot nu toe alleen nog maar in conceptfase zit kunnen we het idee nog kneden. Mocht het blijken uit de enquête dat er eigenlijk geen vraag naar is dan laten we dit idee helemaal los. Tot nu toe is de enquête aardig verdeeld ingevuld.

Ideeën als: hulp voor autonome auto’s, en draadloze laadplekken zijn we ook blij mee!

Als verlengstuk voor een autonome auto is het zeer interessant. Echter we vragen ons af hoelang het zal duren voordat de markt hier klaar voor is.

Draadloze laadplekken klinkt ideaal. Laadplekken kunnen dan bijvoorbeeld verstopt worden onder de grond. Het grote probleem van draadloos laden is de lage efficiëntie. Bij een auto met 100 kWh is een lage efficiënte wel een groot verlies.

Mochten jullie meer ideeën, adviezen of problemen hebben horen wij het graag!

Excuses @horta!

Thanks @Phil!
 
Hij vraag toch zelf om onze mening? Dan mag je toch wel eerlijk zijn?
Geef die mening dan in zijn enquete, dan is ie er iets mee.

Enquete is de eerste handige stap om uit te vinden of een product enige interesse heeft. Moet je nog geen lader voor bouwen.

Nog beter - maar minder ethisch - is het ding al te koop aanbieden. Iedereen die op 'kopen' klikt, weet je van dat ie wil kopen, en zo filter je er ook de "ja ik wil wel kopen maar eigenlijk niet" antwoorden uit bij een enquete.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Dat jij een liefdadigheids instelling bent (oftewel gratis elektriciteit weggeeft) wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat wil doen. ;)
Ik heb sinds 2013 een laadpaal zonder authenticatie en ik heb nog nooit een spooklader gehad. En dat in een grote stad waar veel bedrijvigheid is. Jij ziet een probleem dat er niet is.

Er is niet over nagedacht vermoed ik.
Lijkt me ook onzinnig voor thuisladen.