Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elektrische Auto charge docking systeem

This site may earn commission on affiliate links.
Projecteer jouw mening niet op de rest van de wereld. Het feit dat de TWC niet aan authorisatie kan doen betekent niet dat dat voor alle thuis situaties van toepassing kan en mag zijn.

Als EV's gemeengoed worden dan wil je geen donor van elektriciteit zijn.
 
Leuk bedacht, maar het gaat om thuislaadpalen en dus AC, en dat kent geen protocol om auto's te herkennen.
Er zitten 2 signaalkabels in de Mennekes plug. Daarover is communicatie mogelijk. En technisch gezien kan het ook over de AC-aders.

Altijd al idioot gevonden, dat geklungel met pasjes is niet meer van deze tijd. Het is zo logisch dat de auto zichzelf identificeert bij de laadpaal. Ach ja, de auto-industrie leeft nog in de 20e eeuw als het om (digitale) electronica gaat. Waarschijnlijk vonden ze zichzelf al heel modern toen ze besloten er geen muntautomaat in te stoppen.
 
Last edited:
Er zitten 2 signaalkabels in de Mennekes plug. Daarover is communicatie mogelijk. En technisch gezien kan het ook over de AC-aders.

Altijd al idioot gevonden, dat geklungel met pasjes is niet meer van deze tijd. Het is zo logisch dat de auto zichzelf identificeert bij de laadpaal. Ach ja, de auto-industrie leeft nog in de 20e eeuw als het om (digitale) electronica gaat. Waarschijnlijk vonden ze zichzelf al heel modern toen ze besloten er geen muntautomaat in te stoppen.

;) En nee, het zit niet in het protocol. Dus dat laat zich niet toevoegen. Sowieso is ook CCS een redelijk dom systeem.
 
Dus je buurman sluit zijn tuinslang altijd aan op jouw buitenkraan? Of heb je daar ook een slot op zitten?

Hoeveel mensen hebben hun tuinslang bereikbaar aan de voorkant van hun huis, en heb je enig idee hoeveel het je gaat kosten als die kraan tijdens je vakantie wordt open gezet door vandalen?

Maar om antwoord te geven op je vraag: die zit bij ons inderdaad achter een gesloten poort, net zoals bij 99,9 % van de mensen met een buitenkraan.

Publiceer je adres, dan hebben we een punt waar we gratis kunnen laden.
 
Hoeveel mensen hebben hun tuinslang bereikbaar aan de voorkant van hun huis,
Geen idee, het lijkt me sterk dat ik de enige ben met een buitenkraan in de voortuin.
en heb je enig idee hoeveel het je gaat kosten als die kraan tijdens je vakantie wordt open gezet door vandalen?
Wellicht een paar liter totdat mijn buren hem weer dicht draaien?
Publiceer je adres, dan hebben we een punt waar we gratis kunnen laden.
Moedwillig vandalisme is iets anders dan een ongefundeerd wantrouwen in de mensheid.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
AC en DC vallen onder de CCS specificatie en gebruikt hetzelfde communicatie protocol.

Specifiek, dat valt onder charging mode 3 van de specificatie versie 1.0. Hoofdstuk 2.4.

https://tesla.o.auroraobjects.eu/Combined_Charging_System_1_0_Specification_V1_2_1.pdf

upload_2019-9-25_21-6-33.png


upload_2019-9-25_21-5-26.png
 
Iedereen: heel erg bedankt voor alle reacties en voor het invullen van de enquête!

De doelgroep (mensen met een elektrische auto) spreekt ons heel erg aan. Wij verwachten namelijk dat deze doelgroep steeds groter wordt. Het is daarom super waardevol dat we jullie ervaringen mogen gebruiken.

We waarderen het als mensen met ideeën komen. Het maakt niet uit of dit ideeën zijn die technisch lastig te maken zijn, want het is onze taak om een oplossing te vinden. Daarnaast is er tegenwoordig veel mogelijk. Als voorbeeld hebben we binnen een halve dag software gemaakt die de inlaad van een Tesla kan detecteren (om te verifiëren dat we überhaupt een product als dit kunnen ontwikkelen):


Misschien is de oplossing voor authenticatie wel kentekenplaat herkenning?

Een grote ergernis uit de enquête blijkt dat bij het parkeren in een openbare garage bij een laadpunt problemen geeft. Als voorbeeld werd een idee genoemd om laadstations naar de auto’s te laten komen ipv auto’s naar laadstations te laten rijden. Dit voorkomt ook dat mensen zonder elektrische auto op laadplekken gaan staan.

Jullie zijn de “early-adopters” van de elektrische auto revolutie. Wij proberen een startup de wereld in te brengen die op deze markt inspeelt. Alle problemen die jullie ervaren rondom het gebruik van elektrische auto’s kunnen ons helpen oplossingen te ontwikkelen. Nogmaals: als jullie geen problemen ervaren dan is dat ook nuttige informatie voor ons. Dan weten we dat we misschien beter naar een andere markt moeten gaan kijken en elektrische auto’s moeten laten vallen.

Super bedankt voor jullie tijd!
 
AC en DC vallen onder de CCS specificatie en gebruikt hetzelfde communicatie protocol.

Specifiek, dat valt onder charging mode 3 van de specificatie versie 1.0. Hoofdstuk 2.4.

https://tesla.o.auroraobjects.eu/Combined_Charging_System_1_0_Specification_V1_2_1.pdf

View attachment 458853

View attachment 458852

Misschien bij Tesla, maar de rest van de wereld gebruikt voor AC een protocol zonder authentificatie. Daarom moet je bij een publieke AC paal ook je pasje gebruiken.
Een gewone AC paal gebruikt alleen een PWM signaal om aan te geven hoeveel de paal maximaal kan leveren waarna de auto geacht wordt zich daaraan te houden. CCS is een stuk complexer, en daar wordt ook de unieke sleutel van de auto uitgewisseld.
 
  • Like
Reactions: horta
De stekker en auto ondersteunen authenticatie. Het kan natuurlijk perfect zijn dat men kiest om een niet-CCS-compatibele AC lader op de markt te brengen waar je geen authenticatie via de 2 signaalpinnen kan doen, maar met net dezelfde moeite kan je dus wél een CCS-compatibele AC lader op de markt brengen die geen pasje meer nodig heeft.