Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Bear goes North to South

This site may earn commission on affiliate links.
Oke, ik ben mijn rijbewijs vergeten in Spanje....
En mijn creditcard in Zweden.

Maar @E. Bear vergeet ik niet!
Dit is Skelleftea. Daar besefte ik dat ik 250km terug moet rijden...

(En nu moet een foto komen.... ;))
Zoiets?

Doh-Homer-Simpson.jpg
 
  • Funny
Reactions: Frank C and S-19910
Gisteren had dus een rustig dagje moeten worden. Te meer daar ik vroeg uit de veren was, ontbijt om 6.30 en rond 7:00 was ik aan de auto, die ik intussen aan de suc had geplaatst. Voorziene aankomst in het hotel was dan rond 14:00.

Gisteren was ook de nationale feestdag van Zweden, en dan gaan de Zweden picknicken aan een meertje.
Dat leek mij een strak plan : even shoppen voor wat drank en hapjes voor mij en @E. Bear . Een dekentje had ik al bij, voor de koude rit van de Nordkapp naar de eerste suc. En dan met z'n tweetje gezellig picknicken tussen de Zweden....

De eerste winkel die open in de buurt van de suc bleek 250km ver op de route te liggen.
Aan de kassa bleek ik één detail uit het oog verloren te zijn... géén creditcard meer. :eek:

Ik was de enige gast in het hotelleke, en bleek dat de zoon van de uitbaatster mij pakweg 15 km voor de aankomst (eergisteren dus) al gespot had. De jongen van 17 is een hevige Tesla-fan, wil dat moeder een Tesla koopt en had haar uiteraard verteld over zijn spot.
En dan bleek ik dus in haar hotel te slapen. We hebben dus bij het uitchecken het uitgebreid over Tesla gehad; en daardoor de kaart domweg vergeten.
Enfin, 250km terug was de beste oplossing.

Onderweg, zowat rond halverwege was er nog een suc, en dan blijkt toch weer hoe snel de Tesla laadt.

Hoe snel ??? Sneller dan je een hamburger kan bestellen !

De Supercharger bij Umeå ligt immers aan de inrit van de drive-in van een hamburgertent. En daar stond een rij die de suc eigenlijk blokkeerde. Ik heb het laatste stukje dan maar over 'gras' gereden, maar het inparkeren was niet eenvoudig en moest was tussen twee wachtende auto's steken. Wat een boze blik opleverde.
Diezelfde auto stond uiteindelijk als tweede aan de bestelbalie toe ik er alweer van door ging.
Sneller geladen als een burger besteld dus :D

Uiteindelijk hebben @E. Bear en ik intussen pakweg 500km al omgereden. 500 op 13.500; dat is relatief nog altijd beter dan op de e-rally:p


maar als het zo verder gaat, wordt de trip véél langer
@Xfrank ; neen, je moet géén nieuwe stickers maken. We verwisselen gewoon de 3 en de 5.
 
Hoe houd je de auto schoon op dit soort wegen Dirk?

Nou, het viel toch tegen - tegen we aan het einde van de gravelstrook waren.
Maar het had geregend, en daardoor was het stof bij aanvang geblust. Verder op kwam de zon er (geluukig) toch wat door; en vooral de open stukken tussen de bomen waren snel droog. én stoffig bijgevolg.

Het stuk ononderbroken gravelroad was overigens nog langer dan ik dacht.
66.3 km. Leuk rijden, enig mooi - zoals de ganse rit vandaag. Echt een topdag.
 
  • Like
Reactions: ebullio and Frank C
Nou, het viel toch tegen - tegen we aan het einde van de gravelstrook waren.
Maar het had geregend, en daardoor was het stof bij aanvang geblust. Verder op kwam de zon er (geluukig) toch wat door; en vooral de open stukken tussen de bomen waren snel droog. én stoffig bijgevolg.

Het stuk ononderbroken gravelroad was overigens nog langer dan ik dacht.
66.3 km. Leuk rijden, enig mooi - zoals de ganse rit vandaag. Echt een topdag.
Super! Dat is avontuur!
 
  • Like
Reactions: S-19910
Super! Dat is avontuur!
Het was super rijden over de gravel.
Die lag er beter bij dan de meeste wegen in België, en met een achterwielaandrijving kan je je wel inbeelden hoe het er soms aan toe ging.
Maar de ratio heeft het toch (meestal) gehaald van de passie. Ik heb géén reservewiel of andere herstelkits bij. En ik ben op die pakweg 70km welgeteld 1 auto tegengekomen.
Maar het is een mooi stukje voor de volgende Erally.


Kwisvraag : hoeveel ononderbroken stukken onverhard zaten er in de Erally2019? Antwoord : 1.
Kans op verkeerd rijden was ook laag.