Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Bear goes North to South

This site may earn commission on affiliate links.
een leuke test :
De Inspecteur trekt naar Zuid-Frankrijk met een elektrische wagen
"Maandagochtend 25 juni vertrekken Elisabeth en Bart in Brussel, eindigen doen ze (hopelijk) dinsdagavond in Montpellier. Dat is zo'n 1000 km en verschillende laadbeurten verder. "

ik heb alvast maar even gereageerd mét een uitnodiging om dinsdagochtend te vertrekken met een derde reporter. Wij eindigen dan zéker dinsdagavond in Montpellier...

En uiteraard een linkje naar dit topic doorgestuurd.
 
Tijd om even terug te blikken, de ontbrekende foto's opladen lukt weer niet - daarom een ‘best of’.

– grootste supercharger : Rygge (No), 34 stalls.
– kleinste supercharger (niet aan een sec) : Karlskrona (Zw), 2 stalls.
– snelste supercharger (bij lage soc) : bijna allemaal : 116à118kw
– traagste supercharger (bij lage soc) : Apeldoorn, Amsterdam ZO (Nl) : 30kw:confused:– beide wegens héél druk en gedeelde suc.
– mooiste supercharger : moeilijk kiezen tussen Koge (Dk) en Almaraz (Sp). Toch een voorkeur voor Almaraz, al is het maar om het mooie weer.
– kortste afstand tussen twee superchargers : Aix-en-Provence (Fr, Novotel : 4stalls) – Aix-en-Provence (Fr, Ibis : 8stalls) : 1 kilometer
– leukste weg : bijna 70km onderbroken onverharde weg ín goede staat in Zweden.
– slechtste wegen : zonder twijfel in Frankrijk. Volgens mij worden de locale wegen daar gesponsord door Carglass. Ook nog wat schrobwerk om alle teer van de wagen te verwijderen.:mad:
– verschikkelijkste bumperklevers : Frankrijk. Helaas voor hen is mijn classic uitgerust met een adaptieve cruisecontrole op de parkeersensoren achteraan. Hoe korter je in zijn gat hangt, hoe trager de classic ga. Slechts 2 bumperklevende chauffeurs hadden dat ook na een paar kilometer begrepen, en die waren dan ook sneller thuis dan de rest.
– slechtste chauffeurs : met onderscheiding én felicitaties van de jury : Frankrijk ! In Vlaanderen lachen we wel dat het merk met de ster een recall moet doen omdat de pinkers niet werken….in Frankrijk werken ze wel. Maar de Franse chauffeurs snappen duidelijk niet waar ze voor dienen. Als ze naar links pinken, is er een kans dat ze naar links willen. Maar evengoed rijden ze gewoon rechtdoor, of gaan ze ineens rechtsaf.
Als ze naar rechts pinken, is er een kans dat ze plots naar links rijden. Maar evengoed rijden ze rechtdoor, of gaan ze toch gewoon rechtsaf.
Zouden ze denken dat pinkers dienen om hun politieke voorkeur duidelijk te maken ?
– beste chauffeur : ik;). (voor de slechte verstaanders : dít is een grap, vandaar de smiley:p)
– duurste snelwegen : Frankrijk.
– knapste staaltje wegenbouw-engineering : Frankrijk. De A40 in de buurt van Nantua is indrukwekkend.
– slechtste ontbijt : Frankrijk. 10,5€ voor een paar stukjes stokbrood die geroosterd waren om te verbergen dat ze al enkele dagen oud waren; met wat confituur, oploskoffie en fruitsap uit een brik.
– lekkerste dinner : Frankrijk. (oké, in Nederland hebben we geen avondmaal genomen. Ook niet in België overigens- anders was de winnaar wel op voorhand gekend)
– saaiste rit : laatste stukje Frankrijk, vrijdagnamiddag 15/06. Files rond Bordeaux, regen verderop.
– mooiste vergezichten : Frankrijk, de D1075
– land met meeste vermeldingen : Frankrijk
– minst comfortabele snelheid : 130 km/u Een lichte onbalans, moet eens naar de bandenboer.
– meest gereden snelheid : 130 km/u
– hoogste snelheid : +200km/u:oops:
– laagste snelheid : 0km/u:rolleyes:
– beste co-piloot : @Xfrank ;). (niet moeilijk, er was geen competitie:))
– beste passagier : @E. Bear : hij ging telkens stilzwijgend akkoord met mijn voorstellen, klaagde nooit maar lachte altijd.

Nog wat over de foto's :
* op de photoshoot van de picknick leek het alsof we aan het genieten waren van een Heineken NA.:eek:
* nadien werd de making-of uit de doeken gedaan. Natuurlijk zouden Belgen géén Heineken drinken.:D
Hierbij wil ik opmerken dat géén enkele foto gephotoshopt was, er werd geen enkele truck werd bovengehaald.

Maar... er ontbreekt één foto. De allereerste waarbij de Heineken gedeeltelijk werd overgegoten in het Belgische flesje.:p
Het belgisch bier was al lang op. En zo blijkt dus weer dat je moet uitkijken met foto's die toch waarheidsgetrouw zijn, maar een deel van het verhaal verzwijgen... : het is toch Heineken !:cool:


* de foto van de bevoorrading in Waasmunster klopt ook niet echt. Als je goed ziet staan de deurhendels uit. De waarheid is dat de eerste bevoorrading in de vlucht langsheen de straat gebeurde. Ik reed, @Xfrank nam het zakje met propere onderbroeken aan en we reden door.
Mààr de foto bleek mislukt. Daarom hebben we het overgedaan.

* Het bloed was ook niet echt. Echt niet. Dàt was wel photoshop.
Of hadden jullie dat al door ?
 
Overigens zie je dat ook in NL - altijd maar benadrukken dat het lastig, moeilijk, een uitdaging, eigenlijk bijna onmogelijk is...

Hoorde daarvan vanmiddag weer eens een voorbeeld op BNR radio, verwijzend naar een advertorial in het fd:
Cookiewall | Het Financieele Dagblad

Waarna ik twee Amsterdamse lifters onderweg naar Keulen heb laten zien hoe eenvoudig laden is en hoe eenvoudig het zou zijn om ‘s avonds al in Italie te zijn. Gratis bovendien. Even goedkoop dus als liften, maar sneller en comfortabeler...

Toen werd het een paar seconden stil op de achterbank. Waarna de jongens besloten dat een Tesla toch wel echt heel vet is.

Ik geniet alvast van de gedachte dat een volgende lift plaatsvindt in iets met een V6 dieselblok, de eigenaar daarvan vraagt wat ze van zijn auto vinden en het antwoord dan is dat het best een mooie auto is, maar die Tesla in de Niederlande hun coolste lift was :)
 
Hoorde daarvan vanmiddag weer eens een voorbeeld op BNR radio, verwijzend naar een advertorial in het fd:
Cookiewall | Het Financieele Dagblad

Waarna ik twee Amsterdamse lifters onderweg naar Keulen heb laten zien hoe eenvoudig laden is en hoe eenvoudig het zou zijn om ‘s avonds al in Italie te zijn. Gratis bovendien. Even goedkoop dus als liften, maar sneller en comfortabeler...

Toen werd het een paar seconden stil op de achterbank. Waarna de jongens besloten dat een Tesla toch wel echt heel vet is.

Ik geniet alvast van de gedachte dat een volgende lift plaatsvindt in iets met een V6 dieselblok, de eigenaar daarvan vraagt wat ze van zijn auto vinden en het antwoord dan is dat het best een mooie auto is, maar die Tesla in de Niederlande hun coolste lift was :)

op de roadtrip hadden wij ook twee lifters meegenomen, op weg naar de Noordkaap.
Ik moest natuurlijk ook even het pedaal indrukken; waarop een koele reactie kwam... waarom ik Autopilot niet opzette ?
bleek dat beide Tesla heel goed kenden, er zelfs al zelf mee gereden hadden; op autopilot .
ze waren 18 en 21 als ik mij goed herinner.
ja, het komt echt wel goed!
 
  • Like
Reactions: Xfrank