Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
En waar is de after party?

Misschien moeten we zelf iets organiseren. Zevenaar en Oosterhout zijn wat ver weg, maar er zijn toch wel wat geschikte plekjes te bedenken?

McDonalds / La Place zijn op loop afstand, bijvoorbeeld.
 
Mijn vrouw en ik zijn er ook bij. Voor degenen die er helaas niet bij zijn, zijn er nog vragen die gesteld moeten worden?

Ik voel me zo een ezel op dit moment. Echt, dit vind ik zo verschrikkelijk. Ik heb namelijk twee dagen niet het forum gevolgd. Ik wist wel al dat Elon Musk naar Munchen zou komen op donderdag 30 Januari 2014. En juist nu (midden in de nacht tussen woensdag en donderdag) kom ik erachter dat Elon Musk ook naar Amsterdam komt. En ik kan er nu niet meer bij zijn. Ik had zo graag willen vragen of ik met iemand mee zou kunnen (toen ze nog niet vol zaten). Maar dat heeft nu blijkbaar geen zin meer. Als iemand alsnog iets zou kunnen regelen? GRAAG

Zou iemand een LIVE-STREAM kunnen regelen? Dat hebben de Noren vorig jaar in Oslo ook gedaan.

Er zijn wel een paar vragen die ik graag door Elon Musk beantwoord zou willen zien.

Een hele belangrijke vraag die ik zelf altijd al had willen stellen, maar die nu door iemand van de aanwezigen gevraagd zou kunnen worden:

---------------------
You already have said that all future Tesla EV models will have Supercharger capability (standard or as an option), but will all future Tesla EV models be able to charge at a Supercharger station "FOR FREE, FOREVER"?
Or is "FOR FREE, FOREVER" limited to a few / certain Tesla EV models (Model S / Model X / Model E), and does that mean that in the future some people will have to pay when they will use the Supercharger stations (depending on which model Tesla EV they have bought)?
---------------------

Elon Musk heeft deze vraag tot nu toe nog niet expliciet en volledig beantwoord. De gelegenheid in Amsterdam is een geweldige kans om deze vraag expliciet en volledig beantwoord te krijgen. Dank hiervoor.
 
Zo'n vraag KAN hij toch niet beantwoorden? Hangt helemaal af van ontwikkelingen in de toekomst die niet zover vooruit te voorspellen zijn. Daar wil je als fabrikant echt geen uitspraken over doen. Bovendien, wat maakt het uit? Wij betalen nu enkele duizenden euro's bij aanschaf vooraf. Misschien vervalt dat in de toekomst en betaal je voor daadwerkelijk gebruik. Is dat iets waarvan je nu al wilt weten hoe dat over 10 jaar geregeld zal zijn?
 
Zo'n vraag KAN hij toch niet beantwoorden? Hangt helemaal af van ontwikkelingen in de toekomst die niet zover vooruit te voorspellen zijn. Daar wil je als fabrikant echt geen uitspraken over doen. Bovendien, wat maakt het uit? Wij betalen nu enkele duizenden euro's bij aanschaf vooraf. Misschien vervalt dat in de toekomst en betaal je voor daadwerkelijk gebruik. Is dat iets waarvan je nu al wilt weten hoe dat over 10 jaar geregeld zal zijn?

Inderdaad, laten we kijken of een concrete vraag kunnen stellen. B.v. wanneer de Chademo adapter leverbaar wordt, of de Combo adapter.
 
Ik heb zo'n gevoel dat Elon daar geen antwoord op heeft.
Maar hij kan het wel meenemen.

Nuja, ik twijfel of morgen wel het goeie tijdstip is om zo'n dingen te vragen. Ik zou het spijtig vinden moesten we in een soort van vuurgevecht komen van vragen van allemaal mensen die ontevreden zijn en oplossingen eisen.
Het zal allemaal een beetje van de sfeer op het event afhangen.
 
of superchargen op Fastned stations.

Lijkt mij een prima vraag !

Eigenlijk komt dit neer op de vraag aan Elon of Tesla aan partners wil toestaan om het SuperCharger protocol en (aangepaste) connector te implementeren en te gebruiken.

In geval van Fastned zou dat ABB als EVSE partner zijn. Ik hoop binnenkort bij R&D van ABB langs te gaan, ik kan daar ook eens vragen, maar verwacht niet veel daarover te horen (en weet ook niet of ik het dan met jullie mag delen). Wat ik er tot nu toe over lees op diverse websites is dat ABB wel graag wil, maar dat Tesla dit (nog ?) niet wil toestaan.