Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft wel wat potentieel. Navigon heeft ook prijzen van benzinestations (uiteraard overbodig voor ons), maar ook over parkings, weer e.d. Maar vrijdag probeerde hij me toch weer een stuk snelweg te laten afsnijden ipv gewoon wat verder de wisselaar te nemen. Die kaarten zitten nog niet goed in de model S
Brandstofsoorten en prijzen zouden zich voor laadpunten eenvoudig kunnen vertalen in laadnorm (welke plug) en kW (hoeveel prik). Geldt voor alle andere navigatiesystemen met deze feature natuurlijk net zo goed.

Ik hoop overigens nog steeds op Waze in de v6 s/w ter vervanging van de navigatie. Elon benoemde in Amsterdam letterlijk de real-time component als gebaseerd op informatie verkregen van andere Tesla's. Dat is hoe Waze werkt. En hij zei dat het beter zou werken dan TomTom; ik betwijfel of je dat van Navigon, ook in de meest uitgebreide versie, werkelijk kunt zeggen. Van Waze wel.
 
Brandstofsoorten en prijzen zouden zich voor laadpunten eenvoudig kunnen vertalen in laadnorm (welke plug) en kW (hoeveel prik). Geldt voor alle andere navigatiesystemen met deze feature natuurlijk net zo goed.

Ik hoop overigens nog steeds op Waze in de v6 s/w ter vervanging van de navigatie. Elon benoemde in Amsterdam letterlijk de real-time component als gebaseerd op informatie verkregen van andere Tesla's. Dat is hoe Waze werkt. En hij zei dat het beter zou werken dan TomTom; ik betwijfel of je dat van Navigon, ook in de meest uitgebreide versie, werkelijk kunt zeggen. Van Waze wel.
Ik begrijp dat je enthousiast bent over Waze... Ik heb het een tijdje geprobeerd op de iPhone (half jaar geleden), maar ben toch weer terug gegaan naar TomTom omdat ik het beter vond werken. Waze kende alleen in Breda al diverse straten niet (heb ik toegevoegd, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling).
Maar goed, laten we afwachten waar Tesla mee komt in v6. Duurt niet lang meer, dan weten we het.
 
...maar dat is natuurlijk niet de bedoeling...
Dat is nou juist net wèl de bedoeling.

Het is een soort van Social Media (leuk groepjes maken enzo) gecombineerd met Samen-staan-we-sterk initiatief dat zelflerend is.
Doordat de informatie niet van (semi-)statische kaarten komt, maar van de gebruikers zelf, zijn wijzigingen en aanvullingen veel sneller zichtbaar.
Bijvoorbeeld de aansluiting van de A59 komende van Waalwijk op de A2 Noord resp. Zuid gaat op heel veel systemen nog steeds mis en Waze wist dat toen binnen een week.
 
Ik snap dat dat wel de bedoeling van Waze is, maar het is niet die van mij. Ik kreeg het idee dat de kaarten van Waze juist minder compleet/actueel waren dan die van Tomtom, en dat ik zelf de kaarten moest aanpassen. En daar zit ik niet op te wachten...
 
Ik snap dat dat wel de bedoeling van Waze is, maar het is niet die van mij. Ik kreeg het idee dat de kaarten van Waze juist minder compleet/actueel waren dan die van Tomtom, en dat ik zelf de kaarten moest aanpassen. En daar zit ik niet op te wachten...
Dit is natuurlijk een sociaal dilemma, als iedereen netjes fouten in de kaarten doorgeeft heb je het beste systeem, dat het beste up-to-date is en waar steeds minder fouten voor doorgegeven hoeven te worden.
Maar als iedereen denkt: laat dat maar een ander doen dan gaat het inderdaad niet werken.
Dat geldt ook voor oplaadpalen.nl
 
Ik snap dat dat wel de bedoeling van Waze is, maar het is niet die van mij. Ik kreeg het idee dat de kaarten van Waze juist minder compleet/actueel waren dan die van Tomtom, en dat ik zelf de kaarten moest aanpassen. En daar zit ik niet op te wachten...

Ik heb hier dezelfde ervaringen. De map info van Waze is niet van de kwaliteit van TomTom. En de file info ook niet. Navigon heeft wel goeie file info, maar stuurde me veel langs op en afritten als er file was. Daar is de map info niet zo goed. TomTom beheert ook zijn eigen digitale mappen (Tele Atlas). Navigon koopt de zijne bij Navteq en past dus zelf niet aan.
 
Geachte mevrouw,

Noteer 14 april alvast in uw agenda. Die dag vindt de Innovation Expo plaats en zet Minister-president Rutte Nederland op de kaart als Sustainable Urban Delta.

De Innovation Expo toont ruim 150 spraakmakende innovaties op het terrein rondom het Eye filmmuseum in Amsterdam-Noord. Samen met 4000 ondernemers, wetenschappers, beleidsmakers en andere innovatoren, verrijkt u die dag uw kennis over de oplossingen voor wereldwijde maatschappelijke uitdagingen.

Nederland toont zich als een toekomstbestendig stedennetwerk dat internationaal kennis wil delen. Daarom komen er ook meer dan 50 ministers uit binnen- en buitenland. Sprekers zijn onder andere: Elon Musk, Martijn Aslander en Eva Gladek.

Op 16 februari ontvangt u de uitnodiging, het programma voor de dag en de mogelijkheid u aan te melden.

Kom, verrijk en deel uw kennis op 14 april!

Met vriendelijke groet,

Het projectteam Innovation Expo 2016

Erika Koehler
Mariëlle Beers
Joris van den Heuvel
Elize de Kock
Karin Kooij
Teun Guijt
Saskia van Soest

E-mail: [email protected]
Telefoon: 030 275 96 29
Innovation Expo | Innovatie-estafette

Indien u de informatie over Innovation Expo 2016 niet meer wilt ontvangen, klik dan hier.
 
Ik schroef m'n zonneklep eruit en vraag 'm om een handtekening.
(Idee van Jetje)
:cool:

Aan al diegenen met een handtekening in de lowlands.
Zonet liep een veiling af van een Macbook pro uit 2010 getekend door Steve Wozniak en wisselde voor 2210 euro (+ veilingkosten) van eigenaar.

Doe er jullie voordeel mee...