Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk #bitcoin

This site may earn commission on affiliate links.
Model 3 als cryptovaluta :D
Cryptocurrency Prices, Charts And Market Capitalizations | CoinMarketCap

upload_2021-2-10_19-0-50.png
 
Volgens Gary Black zijn er wel degelijk redenen voor deze daling.
Ik ben milieu-technisch ook niet blij met de Bitcoin move maar om nou aan 1,5 miljard die buitenspel staat zo’n waarde toe te kennen. Stel dat BTC naar 0 gaat, dan is dat in Q2 al weer weg door de winst of -zoals Dave Lee zegt- vergelijkbaar met het verschil in koers tussen 1e en 2e market capital raise. Daar maakt ook niemand zich druk om. OK een cascade zou zijn ingezet.... en dan komen de eerste (altijd slechte) kwartaalcijfers.... en dan gaat het mis... Kom op. Gary moet gewoon maar eens inzicht geven in zijn positie (long of short?). Hij is zo invloedrijk.
[edit] wel eens met Gary over het volatiliteitsrisico als ze werkelijk BTC als betaalmiddel voor Auto’s toestaan (wat overigens in de US volgens mij nu niet mag vanwege transparantie-eisen). Dan gaan je winstmarges toch veel te afhankelijk worden van de koers van BTC? Als Dollar-hedge prima idee maar dan hadden ze ook goud kunnen kopen, veel milieuvriendelijker.
 
Last edited:
Ik lees in dit artikel weer het argument dat bitcoins gemined worden met groene energie, daar hebben we het al over gehad.
Ook lees ik een vergelijking tussen de hoeveelheid energie die verbruikt wordt zonder het aantal transacties mee te nemen.
En dat zijn er bij de traditionele betaalsystemen nog altijd een flink aantal grootordes meer.
Nog wel. Maar met crypto kan een Tesla makkelijk en zonder veel kosten veel geld de wereld rond pompen. Dat loopt helaas anders bij de traditionele betaalsystemen waarbij de middelmen er toch over wil meekijken en verdienen. Het is een kwestie van tijd dat de gewone bank steeds verder uitdunt en dat de centrale bank een grotere rol gaat spelen met haar eigen crypto. Hoe je ook tegen BTC kijkt, het zorgt in elk geval voor een verschuiving in de macht over geld en geldtransacties.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Mod herhaling, enkel posts waarin duidelijk een relatie met Tesla wordt aangehaald.

Misschien moet je als moderator iets minder restrictief zijn. Ik heb weinig met Bitcoin, volg het enkel vanop een afstand, maar heb geen problemen met dit draadje over Bitcoin, al dan niet gerelateerd aan Tesla. Het gaat dan ook maar over dit ene draadje. Niemand moet het lezen, en indien er geen interesse is, dan verdwijnt het vanzelf naar de lagere pagina’’s.

En indien iedere post zo strict gerelateerd moet zijn aan de titel, dan mag je bijna ieder draadje beginnen op te kuisen. Er wordt heel regelmatig afgeweken van de originele titel. Zolang dit niet de spuigaten uitloopt, is het ook niet zo erg.

Modereren is matigen, en niet de hakbijl hanteren.