Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk #bitcoin

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla, de grote elektrische autofabrikant van Elon Musk gaat wellicht binnenkort eindelijk weer bitcoin (BTC) accepteren als betaalmiddel. In het nieuwe kwartaalcijferrapport van Tesla, ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC), meldt het bedrijf namelijk het volgende:

“We zullen wellicht in de toekomst opnieuw beginnen met transacties in cryptocurrencies (“digitale activa”) voor onze producten en diensten.”

 
Bij de start van dit draadje hadden we het al over inflatie en dat bitcoin 1 van de oplossingen kan zijn om de devaluatie van je spaargeld tegen te gaan.
Elon Musk, heeft weer een mooie bijdrage in deze gedaan:
 
Tja, "ons-geld-is-stuk" en we printen maar raak........ want verwacht je dan. Stop het in een assets (traditioneel is dat goud of onroerend goed) en laat nu bitcoin een van de meest gelimiteerde assets te zijn. Benieuwd wanneer die gaat tweeten dat die flink in BTC zit.
 
  • Like
Reactions: prettig
Na het Bitcoin avontuur stapt Tesla nu in het Dogecoin avontuur. Ik ben benieuwd hoe lang ze dit gaan volhouden en of dit nog van invloed is op de waarde van de Dogecoin.

To the moon 🚀
1639585428553.png

of toch niet...
 
Even in perspectief plaatsen, we accepeteren al jaren crypto's (bedrijven met flinke 7 cijfertjes omzet, B2C en flinke aantallen per maand) en dogecoin is nagenoeg NUL. 90%+ is bitcoin als betaalmiddel in de Crypto's (nummer 2 is ETH met afstand op de rest). Dus ik moet het nog zien. Maar ga het vanzelf zien in de statistieken, want kan best een flinke push zijn.

Overigens verbaasd het mij het nog steeds dat zoveel mensen toch met BTC betalen (ik zou dat niet doen).
 
Tuurlijk kan er ook verlies geleden worden, maar hij bedoelt toch gewoon dat je daar wel een gokje kan wagen voor een klein bedrag.
Vanzelfsprekend met het risico dat op een bepaald moment misschien zelfs op quasi 0 komt te staan ;)
Inderdaad…. Als je in de beginjaren van Tesla of Bitcoin voor bijvoorbeeld €500,— had gekocht was je risico “slechts” €500 terwijl de winst die je op dit moment zou hebben mega zou zijn.