Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk #bitcoin

This site may earn commission on affiliate links.
Over aanpak kan je discussiëren, maar Tesla is niet het bedrijf dat in augustus van elk jaar een nieuw modeljaar start en pas het volgende jaar in augustus bijstuurt.
Neen, ze lanceren in 2013 en zijn 8 jaar later nog aan het bijsturen (eMMC, software, laadcurve, AP) of zouden dat moeten doen (MCU, ophanging, deurhendels). Of ze verkopen een product dat (nog) niet bestaat (FSD).

Ik heb daar op zich niets op tegen, we wisten dat we een nieuw product kochten met mogelijke kinderziektes. Ik hou wel van die aanpak. Ik geniet er van om de evolutie te kunnen meemaken vanop de eerste rij. En de wagen doet het voor mij meer dan goed genoeg (beter dan elke andere die ik had). Maar de problemen ontkennen is ook verkeerd.
 
Ik denk dat ze nu op termijn die Bitcoins weer gaan afbouwen. Ik ben het met wooter eens dat het netjes is dat ze dat niet stil deden voorafgaand aan de tweet en daarmee bewust hebben afgezien van koerswinst.
Als dat gaat gebeuren is dat denk ik van grote invloed voor potentiele CEO's die overwegen/ overwogen om ook BTC op de balans te plaatsen. Alleen al door de huidige (nu door Elon geagendeerde) discussie hebben nieuwe grote bedrijven die een dergelijke stap in BTC overwegen wat uit te leggen.

Benieuwd wat dat voor de BTC koers betekend. Ik denk dat de grootste bedreiging voor de BTC koers de opkomst is van een betere crypto...
 
Last edited:
Hoe dan ook, voor 1,5 miljard dollar zo'n "vergissing" maken is niet goed te praten, of je nu een druk bezet man bent of niet.

Waarom gaat Elon dan wel door met ruimte-toerisme? Lijkt me ook niet bijzonder goed voor het milieu. BTC zou je in elk geval nog groen kunnen minen. Wat dan wel weer meer zal gaan gebeuren dankzij Elon.
Nee het is inderdaad niet goed te praten, dat ben ik met je eens.

Voor wat betreft ruimte-toerisme, het energieverbruik daarvan is praktisch gezien een minieme fractie en legt geen gewicht in de schaal (een druppel in de oceaan door dat het om hele kleine aantallen gaat, Bitcoin is van een geheel andere orde), dus dat vind ik om die reden geen tegenstelling. Bovendien zijn er op dit moment nog geen alternatieve aandrijvingen om aan de dampkring te ontsnappen. Het streven naar herbruikbaarheid en hoge payload van SpaceX raketten is in dat licht dan weer relatief positief en beïnvloedt ruimtevaart als geheel.

Het toerisme-aspect is vooral bedoeld als tussentijdse inkomstenstroom, een hulpmiddel om te komen tot het uiteindelijke doel van menselijke vestiging op Mars. Als het ruimtetoerisme in de toekomst echter onverhoopt grote vormen gaat aannemen, dan zou het in de toekomst alsnog een issue kunnen gaan worden.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ebullio
Ik vind de grootste bedreiging nog steeds de veiligheid. Is niet gereguleerd, niemand weet wie er achter zit en zelfs niet in detail hoe het werkt. Misschien vindt iemand wel een manier om met valse Bitcoins aan de slag te gaan.
Momenteel moet je nog zelf een fout maken, om gehackt te worden, maar dat evolueert snel. Bij de huidige phishing via fake Bpost sms-en in België zijn er al 10000 slachtoffers. Die zijn echt niet allemaal dom. Vroeg of laat lopen we er allemaal eens in. Of wordt er een lek gevonden waardoor je zelfs schade lijdt zonder zelf ‘dom’ te moeten zijn.
Je kan natuurlijk hetzelfde zeggen van de klassieke banken, maar die worden geaudit, zijn verzekerd, hebben staatsgarantie en zijn met veel.
 
Het is een kenmerk van aspergers dat ze hun mogelijke vergissingen graag zelf openbaar maken. Het zijn controlefreaks en ze hebben schrik voor onvoorspelbaarheid. Als ze een fout verdoezelen, kan dit onverwacht voor problemen zorgen als het uitkomt. Ze zijn graag van die onzekerheid verlost en geven de fout dan liever zelf toe. Verklaart waarom ze liever in eigen vel snijden dan het risico te laten bestaan dat iemand anders dit op een onverwacht moment doet. Iets van: “Zo, daar zijn we vanaf, kunnen we nu weer verder?”
Dit is interessant en zou wel een hoop verklaren. Door EM als crypto noob weg te zetten, doet niemand zichzelf eer aan. Die man en z’n team weten donders goed met wat ze bezig zijn. Let maar op, Doge coin gaat een make over krijgen. EM gaf zelfs aan dat ze samen aan het werken zijn met het Doge “team”. Het zou mij niet verwonderen dat hij heel de crypto scène zal disrupten. (Of toch proberen)

Ook is het zo dat EM niet de enigste is die shilled, Marc Cuban, celebrities, iedereen maakt zich er schuldig aan, dit zou voor mij ook wel wat gereguleerd mogen worden maar soit dan kan je ineens cnbc, Yahoo, Marketwatch en andere ook afschaffen.

En eerlijk, als je door een meme te posten, een coin/aandeel laat stijgen dalen, moet je eerder kwaad zijn op je hebberige, speculerende medemens. Een investeerder laat het aan zich voorbij gaan.

oh en Vitalik lag ook mee aan de basis van de laatste crypto dip door een hoop assets te verzilveren naar fiat. Weliswaar hadden de speculanten het bij het verkeerde eind aangezien het geld (2 miljard) naar De bestrijding van COVID in India ging.
 
Blijf het jammer vinden hoe de hele essentie van "Proof of work" verloren gaat in deze discussie over de tweet van EM. Ja BTC (digitaal goud/ asset) gebruikt veel energie, dat is onderdeel van de gedachte "Proof of work". Hetzelfde geldt voor het minen van goud, daar hoor je echter niemand over. Trek je echter de vergelijking met het minen/ verhandelen van goud of van mijn part de gehele bankenstelsel dan verbruiken die veel meer energie.

In het begin ging er weinig energie in BTC maar namaten de schaarste oploopt, zal je net als bij goud meer moeite moeten doen. Dat is onderdeel van de waarde van de crypto. Je kan niet BTC erbij verzinnen net als dollars en euro´s.

Afijn mijn bijdrage, maar hierover door discussiëren heeft geen zin, de meningen zijn al duidelijk :)
 
Blijf het jammer vinden hoe de hele essentie van "Proof of work" verloren gaat in deze discussie over de tweet van EM. Ja BTC (digitaal goud/ asset) gebruikt veel energie, dat is onderdeel van de gedachte "Proof of work". Hetzelfde geldt voor het minen van goud, daar hoor je echter niemand over. Trek je echter de vergelijking met het minen/ verhandelen van goud of van mijn part de gehele bankenstelsel dan verbruiken die veel meer energie.

In het begin ging er weinig energie in BTC maar namaten de schaarste oploopt, zal je net als bij goud meer moeite moeten doen. Dat is onderdeel van de waarde van de crypto. Je kan niet BTC erbij verzinnen net als dollars en euro´s.

Afijn mijn bijdrage, maar hierover door discussiëren heeft geen zin, de meningen zijn al duidelijk :)

De waarheid zal ergens in het midden liggen...
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Zag het bericht gister ook en gelijk mijn BTC verkocht, geheel tegen mijn gevoel in. Nu beschouwd ben ik er blij mee want ik heb in elk geval nog rendement.
Tsja, Elon heeft veel invloed en daarmee kan hij een product ook maken of kraken.

Denk er wel over na om wat terug te kopen. Ik ben van mening dat de invloed korte termijn is.
 
Is niet gereguleerd, niemand weet wie er achter zit en zelfs niet in detail hoe het werkt.
Het bitcoin protocol is open en bloot voor iedereen. Bovendien zijn alle transacties ooit gebeurd door iedereen te raadplegen.
Vraag eens aan uw bank of zij alle transacties van de vorige 10 jaar willen publiek maken (enkel bedragen en rekeningnummers), kwestie van te kunnen dataminen naar criminelen en hacking van de bank. Ik denk niet dat zij enige openheid zullen tentoon spreiden.

Iedere programmeur die zich erin verdiept kan perfect de complete werking van het protocol doorgronden.
Zomaar suggereren dat valse bitcoins kunnen en dit na 10+ jaar van quasi foutloos parcours op gebied van veiligheid, dat maakt uw ganse betoog in 1 klap compleet ongeloofwaardig.
 
Het bitcoin protocol is open en bloot voor iedereen. Bovendien zijn alle transacties ooit gebeurd door iedereen te raadplegen.
Vraag eens aan uw bank of zij alle transacties van de vorige 10 jaar willen publiek maken (enkel bedragen en rekeningnummers), kwestie van te kunnen dataminen naar criminelen en hacking van de bank. Ik denk niet dat zij enige openheid zullen tentoon spreiden.

Iedere programmeur die zich erin verdiept kan perfect de complete werking van het protocol doorgronden.
Zomaar suggereren dat valse bitcoins kunnen en dit na 10+ jaar van quasi foutloos parcours op gebied van veiligheid, dat maakt uw ganse betoog in 1 klap compleet ongeloofwaardig.
Sterker:


EN ik zit bij de ABN.....:oops:
 
Sterker:


EN ik zit bij de ABN.....:oops:
Ik neem aan dat niemand een aankondiging had verwacht dat de leden van de Raad van Bestuur op basis hiervan een deel van hun salaris gaan inleveren? Het geld voor de boete moet natuurlijk ergens vandaan komen, dus...
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Mooi koopmoment. De winst van dit jaar zijn we nu wel kwijt. :oops:

1621406331537.png