Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het is al te laat...
90% van mijn keuzes wordt al door AI gedicteerd en ik ben veel te lui om er iets aan te doen.
Mijn huis (en de andere mogelijk interessante huizen) heb ik onder ogen gekregen via de AI van Funda, de school van mijn kinderen is me door de AI van Google aangeraden, informatie over mijn huidige auto is me via de AI van verschillende nieuwsorganisaties en zoekmachines onder ogen gebracht, het menu van de komende weken en jaren (en daarmee direct verband houdend mijn gezondheid en levensverwachting) worden door de AI van mijn online kruidenier bepaald, (informatie over die voedselkeuzes wordt door de AI van zoekmachines opgedist) en het nieuws dat ik lees wordt door diverse AI's verzameld en opgesteld.

Uiteraard overdrijf ik maar vergelijk eens de zoekresultaten die je krijgt in een willekeurig internetcafe op anoniem account (of via een VPN in een ver land) en degene die je ziet op je eigen computer/tablet/telefoon? Wat/wie bepaalt je wereldbeeld en je dagelijkse keuzes?

Dus die technologieën gaan niet ons leven beïnvloeden... Ze doen het al. Volledig.
 
Ben het wel met je eens, R.
Met een minder dramatische soundtrack zou het gebrek aan inhoud meer opvallen.

Ik ben het met jullie wel eens maar denk dat deze documentaire is gemaakt voor een groot publiek waarbij het voor veel misschien we de eerste keer is dat ze ermee geconfronteerd worden. En dan is de stapsgewijze aanpak wel aansprekend. Hij zal het zeker goed doen bij een jong publiek dat meer gewend is aan quotegestuurde presentaties. En hij is een paar miljoen keer bekeken.