Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ben zeer benieuwd wat precies de gedachte is.
Lijkt erop dat ze een end-to-end oplossing willen gaan bieden.
Statement van Tesla: Tesla Makes Offer to Acquire SolarCity
Andere sites:
Tesla Takeover of SolarCity Not a ‘No-Brainer’ for Investors
Tesla makes offer to buy Elon Musk-backed SolarCity

Voor mij is dit een logische stap. Solar City zal dan onderdeel worden van Tesla Energy en daarmee hebben ze de verticale integratie mooi op orde. Op die manier kunnen ze goed package deals aanbieden waarbij alles vanaf winning door PV tot en met opslag (oh ja, en leveren van wall charger voor als er een Tesla EV is) door Tesla Energy kan worden verzorgd.
Het zal mij ook niet verbazen als het SuC netwerk, samen met de destination chargers, onderdeel gaan worden van tesla Energy en op die manier breder kan opereren. Uiteindelijk zal Tesla Energy een grote speler gaan worden, misschien zelfs groter dan de autotak.
 
Wordt wel weer mooi moment om wat Tesla aandelen in te slaan ;)
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2016-06-22 om 08.01.39.png
    Schermafbeelding 2016-06-22 om 08.01.39.png
    143.5 KB · Views: 55
Hm, Elon is nu via Twitter Elon Musk on Twitter karaktermoord aan het plegen op de auteur van het Fortune artikel over Josh Brown. Ik moet zeggen dat ik dat een zorgelijke ontwikkeling vind.

Ik zie dat niet zo. Ik zou het pas een zorgelijke ontwikkeling vinden als Elon of Tesla niet zou reageren op dit soort valse berichtgeving. Dan laat je je in een hoek zetten en kan je het verder wel vergeten.
 
Ben het wel met René eens. Los van de feitelijkheden is op de man spelen (ad hominem) niet bijzonder chic.
Er is genoeg 'bevriende' pers om wat ingetogener tegengas te geven. :)
Lees bijv. Electrek van Fred Lambert. Geen idee van diens bereik, maar Elon kan eenvoudig een linkje naar een artikel twitteren. Kan Fred meteen wat extra bandbreedte en servercapaciteit kopen van zijn extra advertentie-inkomsten. :D
 
  • Like
Reactions: Steven and CO2CLEAN
Zolang het om feitelijkheden gaat die traceerbaar zijn is dat niet zo erg. Maar dat hij er tijd voor heeft/neemt.
Dat is het probleem dat ik ermee heb. Het persbericht van Tesla probeert zich bij de feitelijkheden te houden in hun poging om aan damage control te doen. Elon gaat nu verder door anderen impliciet aan te moedigen om de auteur aan te pakken.
 
Dat is het probleem dat ik ermee heb. Het persbericht van Tesla probeert zich bij de feitelijkheden te houden in hun poging om aan damage control te doen. Elon gaat nu verder door anderen impliciet aan te moedigen om de auteur aan te pakken.

Dan nog. Hij doet niets meer dan, zij het nu dan via één persoon (die het er ook wel naar maakt), de enorme vervuiling en misstanden die op de argeloze lezers wordt afgevuurd zichtbaar te maken. Misschien ben ik wat argeloos maar ik denk gewoon dat dit weer een enorm slimme zet van hem is. Ik vertrouw het hem wel toe om dit goed aan te pakken.
 
Ben het wel met René eens. Los van de feitelijkheden is op de man spelen (ad hominem) niet bijzonder chic.
Er is genoeg 'bevriende' pers om wat ingetogener tegengas te geven. :)
Lees bijv. Electrek van Fred Lambert. Geen idee van diens bereik, maar Elon kan eenvoudig een linkje naar een artikel twitteren. Kan Fred meteen wat extra bandbreedte en servercapaciteit kopen van zijn extra advertentie-inkomsten. :D
Correctie. Die opmerking was van PvKeep. Blijf het toch met hem eens. :rolleyes:
 
Dan nog. Hij doet niets meer dan, zij het nu dan via één persoon (die het er ook wel naar maakt), de enorme vervuiling en misstanden die op de argeloze lezers wordt afgevuurd zichtbaar te maken. Misschien ben ik wat argeloos maar ik denk gewoon dat dit weer een enorm slimme zet van hem is. Ik vertrouw het hem wel toe om dit goed aan te pakken.
Pas op dat je je niet laat verblinden door de aura rond de persoon Musk. Hij voelt zich nu in zijn kuif gepikt en is nu op een unfaire manier aan het proberen de journalist terug te pakken.
Kritiek hebben op de inhoud van het artikel en op Fortune als blad is prima, achter de auteur aan gaan niet.