Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een geweldige presentatie weer van Elon over de plannen om naar Mars te reizen. Toen hij vertelde over (als we dan toch op Mars zijn) de mogelijkheid om door te reizen naar allerlei andere planeten (andere melkwegstelsels raadt hij niet aan) door op manen en planeten re-fueling stations te bouwen: deed me denken aan een jaar of 3 geleden toen hij zijn visie van het supercharger netwerk presenteerde (you are able to travel anywhere).
 
Bizar.
10.000 ruimteschepen met elk 100 man, om een kolonie van zeg een miljoen mensen op Mars te beginnen.
Is die man gek, of geniaal, of een goede Science Fiction schrijver ? :)

De vraag die opkomt en blijft is; waarom willen we dit. Stel dat de mens uitsterft op aarde, is het dan misschien ook niet gewoon mooi geweest ? Neemt niet weg dat het technisch gezien wel een supergaaf project is natuurlijk. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: FVO
Wat een geweldige presentatie weer van Elon over de plannen om naar Mars te reizen. Toen hij vertelde over (als we dan toch op Mars zijn) de mogelijkheid om door te reizen naar allerlei andere planeten (andere melkwegstelsels raadt hij niet aan) door op manen en planeten re-fueling stations te bouwen: deed me denken aan een jaar of 3 geleden toen hij zijn visie van het supercharger netwerk presenteerde (you are able to travel anywhere).

Daar moest ik ook aan denken. Hij zei het net niet echt maar dat was niet eens nodig voor die boodschap.
 
Bizar.
10.000 ruimteschepen met elk 100 man, om een kolonie van zeg een miljoen mensen op Mars te beginnen.
Is die man gek, of geniaal, of een goede Science Fiction schrijver ? :)

De vraag die opkomt en blijft is; waarom willen we dit. Stel dat de mens uitsterft op aarde, is het dan misschien ook niet gewoon mooi geweest ? Neemt niet weg dat het technisch gezien wel een supergaaf project is natuurlijk. :rolleyes:

Ja, ik heb ook een stukje gezien en wat mij opviel is dat een van de redenen om dit te ondernemen is het inspireren van mensen om te ondernemen, onderzoeken, ontwikkelen etc. Dat is ook geen onbelangrijke denk ik. Ik vind het in ieder geval prachtig en ben heel benieuwd hoe ver ze komen.
 
Van die animatievideo krijg ik kippenvel!

Voor een grootse, lange termijn visie als deze maak ik een diepe buiging. Wat @CO2CLEAN al zei... er zit een enorm inspirerende boodschap achter: mensen, denk GROOTS! Innoveer! Dat betekent niet: elk jaar een net iets snellere smartphone met een net iets betere camera, waar teveel bedrijven zich druk mee houden. :)

En de existentiële vragen die dit project oproept zijn natuurlijk ook enorm interessant.
 
  • Like
Reactions: FVO
Van die animatievideo krijg ik kippenvel!

Voor een grootse, lange termijn visie als deze maak ik een diepe buiging. Wat @CO2CLEAN al zei... er zit een enorm inspirerende boodschap achter: mensen, denk GROOTS! Innoveer! Dat betekent niet: elk jaar een net iets snellere smartphone met een net iets betere camera, waar teveel bedrijven zich druk mee houden. :)

En de existentiële vragen die dit project oproept zijn natuurlijk ook enorm interessant.

Het lijkt er op dat Musk ook naar jouw draadje over doemscenario's (Hoe crisis-bestendig is een EV?) heeft gekeken en tot de conclusie is gekomen dat uitwijken naar Mars de beste optie is. Hij heeft maar meteen ook een plan bedacht en dat gepresenteerd.
 
Prachtig dit! En ruimtevaart kan (of heeft) echt een inspirerende kracht op de mensheid. Dit zag je ook in de jaren 60 en 70. Alles was toen future world en er was echte innovatie, ik hoop dat dit weer gaat gebeuren in onze tijd met Elon Musk als inspirator en aanjager.

Voor meer inspiratie door Neil DeGrasse Tyson hoe ruimtevaart een inspirerende en veranderende kracht kan zijn:

En lange keynote:
 
Gisteren de film Tomorrowland (aka Project T) gekeken. Weinig subtiel (Disney), maar toch een mooie boodschap: which wolf do you choose to feed.

Maar waarom in deze thread? Ik moest tijdens de film regelmatig aan Musk denken. In de 'toekomst'-wereld zie je op de achtergrond voortdurend raketten verticaal landen/terugkeren (SpaceX!). Aan het eind van de film worden er speciale speltjes gegeven aan veelbelovende uitvinders/wetenschappers/artiesten. Een van die speltjes zie je terecht komen bij een vrouw in een autofabriek die toch echt aan Tesla doet denken. Zelfs de gele auto op haar scherm doet een beetje aan de Model S denken.

Eigenlijk een kijktip dus, alleen al vanwege deze referenties. :)