Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Soms mag je pas het eindresultaat (dat er wellicht toch gaat komen) voorstellen als je publiek er klaar voor is.

Hoe vaak komt de oplossing voor een probleem niet reeds in de eerste 5 minuten van een vergadering naar boven, maar wordt die weggelachen. Na 4 uur alternatieven bediscussiëren komt men dan terug bij die eerste oplossing. Mensen die direct een oplossing zien, kunnen die vaak niet goed ‘verkopen’ omdat die voor hen te obvious is en ze het noodzakelijke denkwerk er naar toe overgeslagen hebben.

Voorstel van EM is confronterend, maar redt wel meer mensenlevens dan om het even welke NGO. Zijn die mensenlevens een juiste prijs voor een ’betere’ oplossing ?

Ik ben niet pro Rusland en ook geen EM aanbidder, verre van, maar lijkt mij een rationeel voorstel. Zonder te willen beweren dat het het enige juiste is. Wie ben ik.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL and Klaas
Soms mag je pas het eindresultaat (dat er wellicht toch gaat komen) voorstellen als je publiek er klaar voor is.

Hoe vaak komt de oplossing voor een probleem niet reeds in de eerste 5 minuten van een vergadering naar boven, maar wordt die weggelachen. Na 4 uur alternatieven bediscussiëren komt men dan terug bij die eerste oplossing. Mensen die direct een oplossing zien, kunnen die vaak niet goed ‘verkopen’ omdat die voor hen te obvious is en ze het noodzakelijke denkwerk er naar toe overgeslagen hebben.

Voorstel van EM is confronterend, maar redt wel meer mensenlevens dan om het even welke NGO. Zijn die mensenlevens een juiste prijs voor een ’betere’ oplossing ?

Ik ben niet pro Rusland en ook geen EM aanbidder, verre van, maar lijkt mij een rationeel voorstel. Zonder te willen beweren dat het het enige juiste is. Wie ben ik.
Waarom moet Musk zich hiermee bemoeien? Hij is ook letterlijk weggehoond. Overigens had hij zijn Krimvoorstel binnen een half uur aangepast, eerst des Rus en nu via referendum. Zo slecht doordacht was het. Zal wel slechte *sugar* zijn geweest.
 
  • Like
Reactions: JayWayB and bugboy
Aan de ene kant respect dat Musk zich durft uit te spreken en ook niet-populaire voorstellen durft te doen. Maar met zijn statuur mag je wat meer voorzichtig zijn en wegblijven uit zo'n wespennest. Het zou mij niets verbazen dat Poetin dit weer voor propaganda doeleinden zal gebruiken. Musk staat zo ongeveer voor de American dream en dit is eenvoudig te spinnen als "Musk vind dat het referendum gerespecteerd moet worden" in eigen land. Dat is erg schadelijk in mijn ogen en geeft wederom eens aan hoe Musk van God los is. Dat heeft toch bijzondere dingen geleid, maar het kan natuurlijk ook heel verkeerd uitpakken.
 
Waarom moet Musk zich hiermee bemoeien? Hij is ook letterlijk weggehoond. Overigens had hij zijn Krimvoorstel binnen een half uur aangepast, eerst des Rus en nu via referendum. Zo slecht doordacht was het. Zal wel slechte *sugar* zijn geweest.
Dat Musk dit doet is inderdaad niet correct. Mijn reactie ging om de inhoud van zijn voorstel (onafhankelijk van wie het komt).
 
  • Like
Reactions: Krisja and Enzo63
Ik vond het ook zeer ongelukkig die “poll” vooral als je dan wat verder naar beneden gaat en al die foto’s van het leed voorbij ziet komen.

Hier zijn grenzen overschreden en we gaan nog wat zien want de Oekraïners gaan niet stoppen. Zijn voorstel lijkt misschien eerbaar maar welke boodschap geven we hiermee naar kernmachten? Welke garanties krijg je dat het daarmee stopt en wat als volgende week een nieuw “probleem“ opduikt dat weeral zal worden afgedwongen door bedreiging met kernwapens?
 
Ik snap werkelijk niet dat de Tesla board maar geen vat krijgt op Musk. Al die zaken waar hij zich tegenaan bemoeit zonder er kennis over te hebben…het straalt allemaal af op het merk Tesla.

Schoenmaker, blijf bij je leest. Al is die uitspraak niet heel passend bij Musk, dat moet ik toegeven.
Het Tesla board kan weinig zeggen over Elon als persoon. Elon als persoon heeft zijn eigen rechten, zoals zijn al dan niet idiote mening uitten.
 
Elon koopt Twitter toch wel. Nieuws hier nog niet doorgedrongen?
Jawel, onder de rubriek “aandelen”. Net als vele anderen ben ik vooral benieuwd of zijn financiering al dan niet afgerond is. Indien hij nog aandelen moet verkopen, zal de koers nog even naar beneden gaan.
 
Woensdag 12 oktober op BBC 2 om 9 uur 's avonds (Engelse tijd):

Het eerste deel van een drie-delige documentaire over Elon Musk:

1664970472420.png


1664970596655.png
 
Elon Musk is ongetwijfeld een geweldige ondernemer en engineer. Maar zijn (publieke) opvattingen die hij het laatste jaar de wereld ingooit vind ik ronduit verwerpelijk. Het gaat in tegen al mijn waarden en ik heb spijt dat ik in de afgelopen jaren Tesla's heb gekocht en heb bijgedragen aan het vermogen van deze man.

Hij heeft recht op zijn opvattingen en ik heb het recht om niet aan zijn welvaart bij te dragen.
 
  • Like
Reactions: JayWayB and Jawbone
Elon Musk is ongetwijfeld een geweldige ondernemer en engineer. Maar zijn (publieke) opvattingen die hij het laatste jaar de wereld ingooit vind ik ronduit verwerpelijk. Het gaat in tegen al mijn waarden en ik heb spijt dat ik in de afgelopen jaren Tesla's heb gekocht en heb bijgedragen aan het vermogen van deze man.

Hij heeft recht op zijn opvattingen en ik heb het recht om niet aan zijn welvaart bij te dragen.
Ik denk dat je dat toch wat moet nuanceren. Hij wordt nl. niet rechtstreeks rijk van dat jij Tesla's hebt gekocht, maar de waarde van zijn aandelen stijgen doordat andere mensen Tesla aandelen kopen.

Bovendien denk ik dat Tesla als automerk nog altijd redelijk is waar je zelf ook voor staat: acceleratie naar mobiliteit met lage CO2-uitstoot, en mobiliteit die slimmer is en ongevallen vermijdt. Net zoals ik niks mis vind aan Starlink, of wat SpaceX betekent voor democratisering van de ruimte.

Dat Elon als CEO de laatste jaren zich wat met foute vrienden inlaat is jammer, maar dat komt natuurlijk ook wel door een groot aandeel yes men op zo een niveau. Ik kan enkel hopen dat ie in de toekomst wat meer genuanceerd gaat denken.
 
Het Westen en de Westerse media hebben de kant van Oekraïne gekozen, niet onterecht.
Onze beeldvorming over de situatie is mee gevormd door de propaganda van dat kamp (en wie beweert dat alle info objectief in de Westerse media komt, is niet veel minder naief dan een Rus die denkt dat hij objectief geïnformeerd wordt).
Een van de vertroebelingen is dat de Krim en de Oostelijke provincies niet Russisch gezind zouden zijn. Sinds jaren wordt het Russische deel van de bevolking er 'gepest', oa door het Azov Regime.
Dat EM door de propaganda kijkt en een op de realiteit gebaseerd voorstel formuleert, tegen de gangbare publieke opinie in, vind ik van veel moed getuigen. Ik ben akkoord dat hij, voor de goede gang van zijn zaken, beter gewoon zou meehuilen met de rest.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Phil V