Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is het wel. De vrijheid om zelfgekozen teksten/afbeeldingen op twitter te plaatsen valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting.
Het is geen meningsuiting het is informatieverspreiding.

Het is gewoon een zoveelste pr-blunder (na zijn tweet van 07 nov) die er voor zorgt dat de reclame inkomsten op twitter nog een tijdje erg laag gaan blijven.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Enzo63
Strikt genomen is het doxxing en dat is (nog) niet strafbaar, mede omdat het een nieuw fenomeen is verbonden aan sociale media.

 
Strikt genomen is het doxxing en dat is (nog) niet strafbaar, mede omdat het een nieuw fenomeen is verbonden aan sociale media.

een mooi voorbeeld van selectief lezen : je vergeet dat er met als doel intimidatie staat in die tekst
 
  • Like
Reactions: JanG007
je vergeet


Dat er een mafketel op de motorkap van de auto waar zijn kind in zat was gesprongen.

Dan kunnen we weer de hele discussie aangaan of die informatie openbaar is of het moeilijker wordt om die informatie te achterhalen door het blocken van Elonjet, het blocken is imo een normale menselijke reactie op een bedreiging, niets meer en niets minder.

Dat iemand bekend is of er al dan niet abjecte ideeën op nahoudt doet wat mij betreft niet ter zake.
 
Dat er een mafketel op de motorkap van de auto waar zijn kind in zat was gesprongen.
Doet niet terzake. En zelfs al zou er een causaal verband zijn tussen de tweets van Elonjet en die mafketel, dan kan je nog niet bewijzen dat Elonjet die website heeft opgezet om Elon Musk te intimideren of te schaden.

Een normale gang van zaken (voor mensen die niet denken dat de evenaar door hun gat loopt) zou in dit geval zijn
  1. Iemand uit de entourage van Musk neemt contact op met Elonjet, en legt uit wat er gebeurd is
  2. Vraagt om een timelag in te bouwen op de website
  3. Kan ook nog aangeven dat ze niet zullen twijfelen om de eigenaar van Elonjet aansprakelijk te stellen voor mogelijke gevolgen
 
Dan kunnen we weer de hele discussie aangaan of die informatie openbaar is of het moeilijker wordt om die informatie te achterhalen door het blocken van Elonjet, het blocken is imo een normale menselijke reactie op een bedreiging, niets meer en niets minder.
Ik kan begrijpen dat Elon wil dat zo een accounts geblokt worden op zijn platform, maar het staat natuurlijk wel wrang dat ie free speech staat te roepen en recent nog zei dat in naam van free speech de elonjet account niet geblokkeerd werd.

Maar niks verbaast me. Degene die het hardst roepen voor free speech zijn vaak ook het felst in hun free speech over hoe anderen hun bek moeten houden, wat er met anderen zou moeten gebeuren en andere dreigende free speech.
 
Schei uit met te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen is. Elon kan gewoon incognito met een lijnvlucht gaan. Geneuzel allemaal, praat niet recht wat krom is.
Ik denk niet dat er één ceo van een grote multinational een lijnvlucht zal nemen. Los van het feit dat ze het geld hebben om een eigen jet te veroorloven zijn de veiligheidsrisico’s voor deze personen op een lijnvlucht te groot.
 
Ik denk niet dat er één ceo van een grote multinational een lijnvlucht zal nemen. Los van het feit dat ze het geld hebben om een eigen jet te veroorloven zijn de veiligheidsrisico’s voor deze personen op een lijnvlucht te groot.
Het is allemaal relatief. Ik denk dat CEO's in First tegenwoordig anoniemer kunnen reizen dan met hun eigen privéjet. En dat is in zekere zin ook goed zo, de CO2-uitstoot per persoon is van een privéjets vele malen hoger dan een airliner.

 

Volgens mij is er één iemand echt aan het doxxen:
Ik vraag me oprecht af of twitter deze storm kan overleven.
Waar ik me geen vragen meer bij stel is Elon Musk, het is gewoon duidelijk dat die helemaal van het pad af is.

En nog een extra staaltje PR voor twitter...
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik geef de man groot gelijk dat hij accounts die zijn lokatie de hele tijd delen blokkeert. Het brengt gewoon mafkezen in de verleiding hun 5 seconds of fame claimen. We vonden het ook niet okee toen aanhangers vd boerenprotesten adressen van bewindslieden gingen posten of rondbazuinen toch?
 
Strikt genomen is het doxxing en dat is (nog) niet strafbaar, mede omdat het een nieuw fenomeen is verbonden aan sociale media.

Het is niet expliciet benoemd.
Wel zijn er gevallen die door doxxing strafbaar zijn geacht in de VS voor "stalking, harassment, identity theft, or incitement to violence."

Ik ga er vanuit dat je ook in andere landen dezelfde kapstok kunt gebruiken.
 
  • Like
Reactions: Hbrink

Weet iemand hoe ik Elon een cursus mediatraining cadeau kan doen?
Twitter is als een forum en het forum bepaald wat wel en niet is toegestaan op dat forum.
Ben je het niet eens met die regels dan maak je je eigen forum.

Wat ik begrepen heb uit de vele reactie is dat deze journalisten gezamenlijk hadden afgesproken om deze regels tegelijk te overtreden om te zien wat er gebeurd. Nu krijgen ze een ban voor 7 dgn en nu is het janken.

Wat had je verwacht? Als ze niet gebanned waren dan waren de rapen pas echt gaar.