Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een mooi verhaal: My visit with Elon Musk at SpaceX - Business Insider #leesvoer

So I’m sure this first post, whose title is “Elon Musk: The World’s Raddest Man,” will annoy him.
But I have reasons. To me, there are two worthy areas of exploration in this post series:
1) To understand why Musk is doing what he’s doing. He deeply believes that he’s taken on the most pressing possible causes to give humanity the best chance of a good future. I want to explore those causes in depth and the reasons he’s so concerned about them.
2) To understand why Musk is able to do what he’s doing. There are a few people in each generation who dramatically change the world, and those people are worth studying. They do things differently from everyone else—and I think there’s a lot to learn from them.
So on my visit to California, I had two goals in mind: to understand as best I could what Musk and his teams were working on so feverishly and why it mattered so much, and to try to gain insight into what it is that makes him so capable of changing the world.


De plaatjes bij het verhaal zijn ook alleszins de moeite waard! :)

 
vandaag binnen gekregen. 'k moet wel toegeven dat ik nog nooit een volledig boek heb gelezen en al zeker ni in tengels:redface:
20150521_175734.jpg
 
Zou ook passen in het item rond Tesla-Aandelen, maar in een recent artikel in LA Times wordt Musk gebashd wegens zijn veelvuldig azen op overheidssubsidie

Ik vraag mij altijd af wat de hidden agenda is van de mensen die dit soort van artikelen schrijven. Ze zijn eigenlijk al jaren aan het werk om Tesla en Elon in een negatief daglicht te stellen. Volgens mij zit daar iets achter... Ben blij dat er de laatste tijd ook wordt geschreven over de gigantische subsidies die de klassieke fossiele brandstof-industrie ontvangt.
 
Ik vraag mij altijd af wat de hidden agenda is van de mensen die dit soort van artikelen schrijven. Ze zijn eigenlijk al jaren aan het werk om Tesla en Elon in een negatief daglicht te stellen. Volgens mij zit daar iets achter... Ben blij dat er de laatste tijd ook wordt geschreven over de gigantische subsidies die de klassieke fossiele brandstof-industrie ontvangt.

6% van alle geld dat er jaarlijks in de hele wereld omgaat is subsidie aan de fossiele brandstofindustrie. Dat is 5.000.000.000.000 ofwel 5000 miljard dollar.
Dan is het subsidiebedrag dat Tesla ontvangt, daar komen wel vele duizenden banen voor terug, maar een kleinigheid.
 
Boek laat ook de andere kant van Musk zien.. ben hem toch wat anders gaan bekijken nat lezen van dit boek.
Hij komt op sommige momenten naar voren als een enorme bastard..

Ik wil Tesla niet met Apple vergelijken maar Steve Jobs was af en toe ook een enorme bastard, maar beiden kregen wel aardig vernieuwende producten op de markt [emoji6].
Denk dat het niet makkelijk is om een CEO te zijn van zo'n grote onderneming en toch ieders "best friend" te blijven.
 
eens natuurlijk... maar zoals hij mensen behandeld (en Jobs dat ook kon) gaat we heel ver.. Ik zou het er nog geen week uithouden -;)
Lees het boek maar eens .. mn over hoe hij Mary Beth Brown aan de kant heeft geschoven... gaat niet over ieders "best friend" maar eerder over respect voor anderen hebben.

of zijn reactie (zwart op wit) richting een medewerker die er voor koos om bij de geboorte van zijn kind te zijn ipv voor Tesla te werken.. Ik heb erg veel bewondering voor wat hij voor elkaar krijgt, maar van dit soort voorbeelden kreeg ik toch wel een vieze smaak in m'n mond.. Zo ga je gewoon niet met mensen om. Heb het hele boek gelezen en heb daarom weinig twijfel aan de juistheid van wat hierover in het boek staat.
 
Ik heb begrepen dat Elon Musk heeft aangegeven dat de inhoud van het boek niet is gecontroleerd en dat hij al heeft aangegeven dat sommige zaken niet kloppen. Dus ik weet niet wat waar is of niet. En eerlijk gezegd interesseert het mij vrij weinig wat Elon Musk voor persoon is, als Tesla maar doorgaat waar het mee bezig is.

Met andere woorden, pas op met wat je gelooft. Omdat iets op papier staat is het nog niet waar.
 
eens natuurlijk... maar zoals hij mensen behandeld (en Jobs dat ook kon) gaat we heel ver.. Ik zou het er nog geen week uithouden -;)
Lees het boek maar eens .. mn over hoe hij Mary Beth Brown aan de kant heeft geschoven... gaat niet over ieders "best friend" maar eerder over respect voor anderen hebben.

of zijn reactie (zwart op wit) richting een medewerker die er voor koos om bij de geboorte van zijn kind te zijn ipv voor Tesla te werken.. Ik heb erg veel bewondering voor wat hij voor elkaar krijgt, maar van dit soort voorbeelden kreeg ik toch wel een vieze smaak in m'n mond.. Zo ga je gewoon niet met mensen om. Heb het hele boek gelezen en heb daarom weinig twijfel aan de juistheid van wat hierover in het boek staat.

Ben benieuwd naar het boek, eerstvolgende vakantie maar eens lezen. Veel zal helaas wel kloppen, zelf zou ik het ook niet lang uithouden als mensen met weinig respect behandeld worden. Ik vind het knapper als een CEO de work/life balance combineert met een goeie zakelijke prestatie. Maar met een klein bedrijf is dat een stuk makkelijker dan met een multi-firm zoals tesla. Ben wel erg blij met wat ze als product voor mekaar krijgen, daar profiteer ik dan wel weer graag aan mee[emoji6].