Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Energieleverancier prijzen

This site may earn commission on affiliate links.
Iedereen die klant is kan bij mij een gebakje komen halen. En ondertussen z'n auto opladen met dat supergroene goedje. Onze Tesla's zitten met dat spul een paar tiende sneller op honderd ;-)

Ook een beetje uit de buurt, dus ook maar via deze weg: van harte gefeliciteerd!

Heb je al een naam voor dat supergroene goedje? Iets van E-Power een idee? Of Green-Power? :smile:
 
Voor mij weer tijd om de energieleveranciers onder de loep te nemen. Zit nu bij Greenchoice maar bij Gaslicht.com krijg ik nu Van de Bron voorgesteld als meest gunstige en groene leverancier. Hier nog iemand die mij van gedachten wil doen veranderen? Verbruik/jr is ca. 8.000kWh waarvan ik bijna de helft zelf kan opwekken met het maximaal aantal zonnepanelen dat ik kwijt kon en 3.800m3 gas.
 
Voor mij weer tijd om de energieleveranciers onder de loep te nemen. Zit nu bij Greenchoice maar bij Gaslicht.com krijg ik nu Van de Bron voorgesteld als meest gunstige en groene leverancier. Hier nog iemand die mij van gedachten wil doen veranderen? Verbruik/jr is ca. 8.000kWh waarvan ik bijna de helft zelf kan opwekken met het maximaal aantal zonnepanelen dat ik kwijt kon en 3.800m3 gas.
Als gaslicht.com iets voorschotelt, dan is dit vrijwel altijd op dat moment echt de laagste prijs in de markt. Ik heb regelmatig een gaslicht.com advies gelegd naast collectieve acties van Consumentenbond, Vereniging Eigen Huis en nog enkele andere initiatieven. Gaslicht.com was altijd voordeliger.
Van de Bron is één van de 100% milieuvriendelijke windstroom leveranciers.
Wel moet je natuurlijk nog van dat vermaledijde gas af ;)
 
  • Like
Reactions: HWS
Dank voor je reactie Wim, jij was t ook die me in het verleden op het spoor van gaslicht.com heeft gebracht.
Dat gas wil ik erg graag vanaf. Helaas (wel erg gelukkig) woon ik in een doortocht Rijksmonument welke ik gerenoveerd heb voordat ik ooit van Tesla had gehoord en nog vooral in vette fossielen reed. De Tesla heeft mij langzaam maar zeker bekeerd. De maatregelen die ik tot nu toe heb genomen hebben mijn maandelijkse energierekening al gehalveerd. Als ik naar een warmtepomp over wil stappen(en dat wil ik best) kan ik beter verhuizen:(. Heb al diverse energieadviseurs over de vloer gehad maar die zagen weinig extra mogelijkheden anders dan tegen exorbitante kosten.
 
Dank voor je reactie Wim, jij was t ook die me in het verleden op het spoor van gaslicht.com heeft gebracht.
Dat gas wil ik erg graag vanaf. Helaas (wel erg gelukkig) woon ik in een doortocht Rijksmonument welke ik gerenoveerd heb voordat ik ooit van Tesla had gehoord en nog vooral in vette fossielen reed. De Tesla heeft mij langzaam maar zeker bekeerd. De maatregelen die ik tot nu toe heb genomen hebben mijn maandelijkse energierekening al gehalveerd. Als ik naar een warmtepomp over wil stappen(en dat wil ik best) kan ik beter verhuizen:(. Heb al diverse energieadviseurs over de vloer gehad maar die zagen weinig extra mogelijkheden anders dan tegen exorbitante kosten.
Inderdaad moet een huis goed geïsoleerd zijn om zinvol met een warmtepomp te kunnen worden verwarmd. Toen wij 10 jaar geleden nieuw bouwden heb ik tot lichte ergernis van de aannemers de isolatiewaarde met 50% verbeterd. Volgens hen was dit waanzin.
Toen ik er ook nog een warmtepomp in wilde hebben haakten ze volledig af. Dat zagen ze helemaal niet zitten. Ik heb het zelf allemaal moeten uitzoeken en door een derde partij laten installeren. Dezelfde aannemer, inmiddels geheel en al bekeerd, komt zo nu en dan met aspirant nieuwbouw klanten bij ons om ... de warmtepomp te laten zien.
 
  • Like
Reactions: HWS
Daarbij: bij VandeBron hebben ze goed de benodigde energietransitie op het netvlies.
VandeBron rekent geen opslag op de kWh maar rekent een vast abbonementsbedrag per maand. Met andere woorden: ze verliezen dus niets als jij je energieverbuik weet te verminderen. M.i. de beste insteek om energiebesparing en de overgang naar duurzame energie te bevorderen.
Je ziet ook nog eens wat leuke acties voorbij komen zoals Wij Willen Hemweg, en binnenkort ook speciale aandacht voor EV rijders.
Ze organiseren ook jaarlijks een klantendag waarop je op bezoek kan gaan bij een van hun producenten.
Die producenten krijgen voor de energie die ze aan VdB verkopen ook echt iets meer euro's dan wanneer ze het aan andere partijen verkopen. Gaat maar om tientjeswerk maar alles bij elkaar toch belangrijk voor ze.
Suggestie voor als je bij het aanmelden geen keuze kan maken voor een producent: Vandebron - marktplaats voor duurzame energie Ik heb hem leren kennen op zo'n klantendag, zijn familie proefritjes gegeven in de Tesla, en mocht een keer een kijkje nemen bovenin de windmolen, erg bijzonder.
 
Ben afgelopen maand overgestapt naar Qurrent met een slimme energiecontract Voordelen Slimme Energiecontract - Vereniging Eigen Huis
icm mijn zonnepanelen heb ik nu al op sommige momenten van de dag meer financieel voordeel dan met elk ander contract.
wat me wel opvalt is dat op een willekeurige dag het tarief wel 10-15% kan verschillen.
vrijdag 21-04.png
door daar slim op in te spelen met de grootverbruikers in huis en de auto verwacht ik daar nog meer voordeel uit te halen.
geen lange contracten (per maand opzegbaar) en geen voorschot maar per maand betalen wat ik daadwerkelijk verbruik.
en last but not least duurzaam opgewekt.
 
  • Like
Reactions: Wim S. and robertvg
Ik verbruikte voor het kopen van de MS 8500KWh per jaar en ga dus ruim over de 10000KWh per jaar. Op gaslicht wordt dan gezegd dat ik een zakelijke verbruiker ben of wordt. Maakt dat een groot verschil?

Ik wil overigens nu ook wel gaan kijken naar zonnepanelen en een powerwall maar geen idee waar te beginnen.
 
Ben afgelopen maand overgestapt naar Qurrent met een slimme energiecontract Voordelen Slimme Energiecontract - Vereniging Eigen Huis
icm mijn zonnepanelen heb ik nu al op sommige momenten van de dag meer financieel voordeel dan met elk ander contract.
wat me wel opvalt is dat op een willekeurige dag het tarief wel 10-15% kan verschillen.
View attachment 226418
door daar slim op in te spelen met de grootverbruikers in huis en de auto verwacht ik daar nog meer voordeel uit te halen.
geen lange contracten (per maand opzegbaar) en geen voorschot maar per maand betalen wat ik daadwerkelijk verbruik.
en last but not least duurzaam opgewekt.

Interessant en wel apart dat ze van tevoren het verbruik weten en de inkoopprijs al kunnen bepalen.
 
Ik verbruikte voor het kopen van de MS 8500KWh per jaar en ga dus ruim over de 10000KWh per jaar. Op gaslicht wordt dan gezegd dat ik een zakelijke verbruiker ben of wordt. Maakt dat een groot verschil?

Ik wil overigens nu ook wel gaan kijken naar zonnepanelen en een powerwall maar geen idee waar te beginnen.
De mededeling over zakelijke gebruiker gewoon negeren. Particulieren krijgen een betere prijs.