Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Enhanced Autopilot (update)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Leden,

Wanneer wordt de update voor parkeersensoren en Auto parking doorgevoerd?

Ik heb €3800,- extra betaald en zit 3 maanden te wachten op een update dat nog niet eens een duidelijkheid geeft.

Meer mensen die erop zitten te wachten?
 
  • Like
Reactions: Watts_Up
Unpopular opinion: ik zou mijn geld terugvragen en EAP/FSD pas (weer) aanschaffen wanneer het fatsoenlijk of op zijn minst stukken beter werkt.
Ik heb gisteren een e-mail verstuurd met het terug vragen van de betaalde extra optie van 3800,-.

Ik heb er niets aan als ik het niet kan gaan gebruiken. Is onbekend wanneer de nieuwe update tevoorschijn gaat komen. Je kan het altijd nog activeren. Ik vind het nu weggegooid geld om eerlijk te zijn. Is niet 100€.
 
Geachte heer.
Ik begrijp uw frustratie m.b.t. Tesla Vision.
Helaas zijn de 14 dagen verstreken en kunnen wij het door u aangekochte product, Enhanced Autopilot niet terug nemen.
Ik heb geen exacte update maar de verwachting is dat Tesla Vision snel online geactiveerd zal worden.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Tesla
 
Dat antwoord had ik wel verwacht. Je zal waarschijnlijk iets meer gewicht in de strijd moeten gooien. Ik zou zeggen lees je even in op het begrip "non-conformiteit" of zoek een goede jurist die je daarbij kan helpen. Mogelijk heb je het recht om de overeenkomst met Tesla gedeeltelijk te ontbinden (de koop van EAP + een gedeelte omdat de PDC niet werkt), zeker wanneer je de auto voor 4 oktober 2022 hebt besteld en je niet voorafgaande aan de levering akkoord bent gegaan met Tesla Vision. Tesla heeft die laatste stap niet voor niets toegevoegd aan het afleverproces. Je kan overigens twisten over de vraag of "verzuim" al is ingetreden of dat je eerst een ingebrekestelling zou moeten sturen. Voorzichtigheidshalve zou ik kiezen voor dat laatste met een termijn van twee weken.
 
Omdat Enhanced Autopilot nog altijd niet volledig werkt heb ik dat (nog) niet genomen.
Door mijn referral heeft de koper wel de gratis proefperiode gekregen. Mooi meegenomen voor mij want zo kan ik beter evalueren of enkel Navigeren met autopilot en Auto Lane Change het geld waard zijn.. (tot parkeren en Summon er komen)
Nu krijg ik gisteren bericht dat zijn M3 Highland op geen enkele manier van rijstrook wil veranderen maw het lijkt gewoon standaard autopilot te zijn. Hij heeft een telefoontje gedaan naar Tesla maar daar kwam hij niet verder mee. Heb hem aangeraden zelf tot Hasselt te rijden.

Iemand ervaring met die gratis proefperioden? Mijn maand gratis Premium Connectivity werkte zonder problemen daarom ben ik zonder twijfelen nu geabonneerd.
(Ruitenwissers blijken hem ook niet heel blij te maken 🫣)
 
Omdat Enhanced Autopilot nog altijd niet volledig werkt heb ik dat (nog) niet genomen.
Door mijn referral heeft de koper wel de gratis proefperiode gekregen. Mooi meegenomen voor mij want zo kan ik beter evalueren of enkel Navigeren met autopilot en Auto Lane Change het geld waard zijn.. (tot parkeren en Summon er komen)
Nu krijg ik gisteren bericht dat zijn M3 Highland op geen enkele manier van rijstrook wil veranderen maw het lijkt gewoon standaard autopilot te zijn. Hij heeft een telefoontje gedaan naar Tesla maar daar kwam hij niet verder mee. Heb hem aangeraden zelf tot Hasselt te rijden.

Iemand ervaring met die gratis proefperioden? Mijn maand gratis Premium Connectivity werkte zonder problemen daarom ben ik zonder twijfelen nu geabonneerd.
(Ruitenwissers blijken hem ook niet heel blij te maken 🫣)
Instellingen in (autopilot)menu correct?
Vinkje aan kan het verschil maken.
 
Ik begrijp je frustratie, kan enkel zeggen dat autopark al in 2019 behoorlijk werkte en dat het sedert de “vision” update volledig naar de kl*ten is. Snap nog altijd niet waarom ze autopark niet gewoon konden laten voor wat het was voor de “oudere” auto’s.
 
  • Like
Reactions: Emphyrio
Ik begrijp je frustratie, kan enkel zeggen dat autopark al in 2019 behoorlijk werkte en dat het sedert de “vision” update volledig naar de kl*ten is. Snap nog altijd niet waarom ze autopark niet gewoon konden laten voor wat het was voor de “oudere” auto’s.
Inderdaad. Toen ik mijn Model 3 kocht in 2019, werkte autopark prima. Sinds Vision werkt het voor geen meter.

Daarnaast ook belachelijk dat je FSD niet gratis mag meenemen naar een nieuwe auto zolang het nog niet werkt. Oké, nu kan dat even als ‘actie’ maar dit zou altijd moeten zijn.
 
Omdat Enhanced Autopilot nog altijd niet volledig werkt heb ik dat (nog) niet genomen.
Wat denk je er nog bij te krijgen.
Volgens mij moet je FSD hebben om nog iets te mogen verwachten.
Summon werkt, maar is beperkt door Europa.
Oh ja autopark werkt niet bij vision only.
Maar als deze beide zaken al een reden zijn om van EAP af te zien... Ik gebruik ze zo goed als nooit.
 
Nee misschien niet maar zolang er bij 3 van de 5 functies "binnenkort" staat vind ik het een beetje overdreven om daar 3800€ voor te betalen.
Voorlopig ben ik nog tevreden met de AP ondanks zijn beperkingen.
De 3 functies die je effectief gebruikt.
De 4e gebruik je zelden.
De 5e gebruik je zo goed als nooit, of het zij als ‘gadget’ omdat het kan.
 
Ha, maar ik krijg er maar twee voor de prijs van 5..

Screenshot_2024-03-14-20-49-36-96_dea0ed4dc7fea9051b966dd91d80d9ae.jpg
 
Smart Summon heeft niemand in Europa. Daarom is de prijs hier veel minder dan in de US. Je betaalt er ook niet voor.
Smart Summon is er wel in Europa, alleen zo beperkt door regelgeving dat je er vrij weinig aan hebt. Ik heb het het afgelopen jaar zo'n 3 keer gebruikt als ik met de bijrijderskant langs een muur/hek geparkeerd stond en ik de hond aan die kant achterin wilde zetten en zo dus wat meer ruimte kon creëren.
Het aspect 'voorrijden' heb je inderdaad helemaal niks aan.