Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Enorme piepshow bij inschakelen FSD/autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds gisteren weer enorm veel piepjes in de auto bij het inschakelen van FSD.. direct zodra je het inschakelt komt de eerste, en dan zelfs voordat de "blauwe gloed" begint piept hij al met onderstaande melding. Dit is echt niet te doen!
Screenshot 2022-09-01 094610.png


Vreemd genoeg heb ik net een vakantie naar Noorwegen er op zitten, en dat ging allemaal goed. Gisteren begon dit gepiep (2022.20.8), toen kwam er een SW update (2022.24.6) maar het is er nog steeds.. Reset ook al gedaan. Direct na de installatie van 2022.16.3 heb ik dit ook al eens gehad, en destijds hield het van 2 dagen op, met de nodige resets. Ik hoop van harte dat het weer tijdelijk is, want zo zet ik FSD niet meer aan. Ben ik de enige, of herkent nog iemand dit?
 
Misschien is de oorzaak een belangrijke wijziging in aansturing van autopilot. Vanaf 2022.24.6 is de radar uit en rijdt de auto op autopilot op puur vision. Ik ervaar zelf ook een zenuwachtiger gedrag, vooral erg kritisch op voetgangers die dreigen over te steken.
 
Misschien is de oorzaak een belangrijke wijziging in aansturing van autopilot. Vanaf 2022.24.6 is de radar uit en rijdt de auto op autopilot op puur vision. Ik ervaar zelf ook een zenuwachtiger gedrag, vooral erg kritisch op voetgangers die dreigen over te steken.
Dat is interessant, heb ik nergens gelezen! Ik dacht er aan om dit topic te sluiten, maar sinds gisteren piept hij weer frequenter dan voorheen. Ik heb de binnencamera ook afgeschermd (misschien interpreteert hij mijn gezicht verkeerd?) maar dat maakte niet uit. Heb nog geen oorzaak of patroon gevonden.
 
Ik ervaar zelf ook een zenuwachtiger gedrag, vooral erg kritisch op voetgangers die dreigen over te steken.
Voetgangers die dreigen over te steken? Ik zou al tevreden zijn als het dat maar was.
NoICE wil nog met veel moeite een voetganger of fietser inhalen. De vertraging is zo sterk dat er maar één oplossing is, zelf het pedaal indrukken... 😤
Als dat de verbetering is van Vision only, dan ga ik mijn camera's allemaal afplakken, dat is waarschijnlijk even effectief... 😝
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Phil V and Hbrink
Voetgangers die dreigen over te steken? Ik zou al tevreden zijn als het dat maar was.
NoICE wil nog met veel moeite een voetganger of fietser inhalen. De vertraging is zo sterk dat er maar één oplossing is, zelf het pedaal indrukken... 😤
Als dat de verbetering is van Vision only, dan ga ik mijn camera's allemaal afplakken, dat is waarschijnlijk even effectief... 😝
Heb je weleens geprobeerd om richting aan te geven als je een voetganger of fietser gaat inhalen.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Heb je weleens geprobeerd om richting aan te geven als je een voetganger of fietser gaat inhalen.
Als een voetganger of fietser mooi op het fietspad, voetpad rijdt/ wandelt, hoef ik helemaal geen richtingaanwijzers te gebruiken om deze voorbij te rijden.
Dat fietspaden in België meestal ongelukkig dicht tegen het baanvak voor ander verkeer liggen, kan ik ook niets aan veranderen.
Maar, een fietser op een fietspad, afgescheiden met een duidelijke lijn, die NoICE ook herkent, daar hoeft hij voor mij niet voor te vertragen.

Inhalen was misschien het verkeerd gekozen woord, voorbij rijden was meer juist. Ik begrijp dan ook je reactie. 😉
Moest het een situatie zijn waar richtingaanwijzers nodig zijn, dan zou hij naast het vertragen ook nog een boel herrie maken... 😜
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik heb sinds gisteren weer enorm veel piepjes in de auto bij het inschakelen van FSD.. direct zodra je het inschakelt komt de eerste, en dan zelfs voordat de "blauwe gloed" begint piept hij al met onderstaande melding. Dit is echt niet te doen!
View attachment 847811

Vreemd genoeg heb ik net een vakantie naar Noorwegen er op zitten, en dat ging allemaal goed. Gisteren begon dit gepiep (2022.20.8), toen kwam er een SW update (2022.24.6) maar het is er nog steeds.. Reset ook al gedaan. Direct na de installatie van 2022.16.3 heb ik dit ook al eens gehad, en destijds hield het van 2 dagen op, met de nodige resets. Ik hoop van harte dat het weer tijdelijk is, want zo zet ik FSD niet meer aan. Ben ik de enige, of herkent nog iemand dit?
Ik herken dit ook. Hij piept al door het aktivatiepiepje van de dubbelklik autopilot aanzetten DIRECT over de draaikracht stuur/gedoe/gepiep/gejank.
Om woest van te worden.

soms is het wel. Soms is het niet. De M3 van mijn vriendin heeft het minder vaak, maar ik ervaar het in beide autos dus geen hardware dingetje.

Dat hele vision gedoe heeft er ook geen goeds aan gedaan. In donker in de regen is het 1 grote random rem-partij en ineens MOET het auto-grootlicht persee aanstaan, terwijl juist die functie ook bagger slecht werkt. Heb wel ontdekt dat als je hem in autopilot laat staan en handmatig terugzet dat het ' automatisch' grootlicht er dan mee ophoud, maargoed.. ik heb hier allemaal niet om gevraagd.

Bij iedere update word het slechter. Mag ik 2020 of 2019 software terug???
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: superOZz
Had er vandaag ook last van, de rijstrookoverschrijdingsbeveiliging is heel erg zenuwachtig / gevoelig geworden en vandaag leek hij zelfs te blijven hangen toen ik een afslag pakte op de A4. De pieptoon en rode lijn bleven zeker een minuut 'hangen'. Heel irritant.

Ook lijkt de autosteer niet meer goed te werken. Gaat na 1 waarschuwing gelijk in de panic mode waarna autosteer de rest van de rit niet meer beschikbaar is. Krijg bijna het idee dat dit onderdeel is van de opvoedcursus van Elon :)

Versie: 2022.24.8
 
Had er vandaag ook last van, de rijstrookoverschrijdingsbeveiliging is heel erg zenuwachtig / gevoelig geworden en vandaag leek hij zelfs te blijven hangen toen ik een afslag pakte op de A4. De pieptoon en rode lijn bleven zeker een minuut 'hangen'. Heel irritant.

Ook lijkt de autosteer niet meer goed te werken. Gaat na 1 waarschuwing gelijk in de panic mode waarna autosteer de rest van de rit niet meer beschikbaar is. Krijg bijna het idee dat dit onderdeel is van de opvoedcursus van Elon :)

Versie: 2022.24.8
Dit klinkt mij als een ander probleem. Bij mij piept de auto zodra je de FSD aanzet (zie foto bovenaan) en dit komt iedere 20sec terug, wat je ook doet.