Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Entertainment op de achterbank?

This site may earn commission on affiliate links.
Arkon gebruikt deze zomer
28049020160723202353HDR.jpg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Ik heb de oplossing van Vogel's getest met de muursteun die je met dubbelzijdige tape monteert op de achterkant van de stoelen (TMM 107), maar deze werkt helaas niet. De achterkant is niet vlak genoeg, en het relief zorgt ervoor dat de hechting niet optimaal is. Het gebruik van sterkere tape zal denk ik geen oplossing bieden, omdat het systeem van inklikken teveel kracht zet op het verlijmde oppervlak.)

Bij mij zit hij muurvast met de bijgeleverde tape (ook bij in en uitklikken)... Ik heb hem eerst goed ontvet en op het meest vlakke gedeelte geplakt...zit voor de kids op ideale hoogte! Heb de zuignap versie voor de middenconsole ook erbij gepakt, mochten ze samen op 1 willen kijken, maar ik vind het niet ideaal want van kan ik de armsteun niet meer schuiven.

upload_2016-12-20_10-49-37.png
 
( Is een dubbel post, maar hoorde thuis in beide draadjes dacht ik )

Sinds de aanschaf al op zoek geweest naar een mooie entertainmentoplossing voor de kids op de achterbanken. Maar ik had wel een aantal eisen

- Makkelijk in gebruik voor ons als ouders
- Makkelijk in gebruik voor onze kinderen
- Esthetisch mooi als hij niet gebruikt wordt ( liefst niet zichtbaar )
- Zo'n groot mogelijk afstand tussen gezicht en scherm
- Makkelijk films toe te voegen, dat wil zeggen, geen DVD speler oid
- Individueel voor ieder kind eigen films
- Niet te duur.

Uiteindelijk uitgekomen op iPad's met magneet houders ( Scosche ) en een wifi harde schijf ( Lacie )

Grootste voordeel van deze oplossing is dat de magneethouders op de stoel erg goed blijven zitten, zelfs over de kleine richel die in het midden van de stoel zit. En als de ipads er niet ophangen het maar een erg klein uitstupsel is waar je in dagelijks gebruik geen last van hebt en niet opvalt. En deze magneten van Scosche zijn extra groot en daardoor extra stevig, de ipad hangt super strak tegen de stoel aan.

Door de wifi harde schijf kun je lekker veel films meenemen en kan iedereen zijn eigen film kiezen die hij wilt bekijken ( als je nog geen ipads hebt kun je dus de goedkoopste op marktplaats halen omdat de opslag op de ipad er niet toe doet ). Maar nu netflix je toelaat om de films ook offline op te slaan is het misschien toch wel handig om een iets grotere te nemen en geen externe harde schijf.

Kortom erg tevreden met deze oplossing, perfect voor de X met de gladde achterkant.

Magneet houders : MagicMount™ XL Surface – Scosche Benelux ( 27,99 )
Wifi harde schijf : FUEL | LaCie ( 189,- 1 TB en 229, 2 TB )



2017-01-11-PHOTO-00000186.jpg
2017-01-11-PHOTO-00000191.jpg
2017-01-11-PHOTO-00000192.jpg
 
mooie oplossing die MagicMount....Heb je getest of het ook werkt met hoesje om de iPad? Met mijn kids (3&4) is een losse iPad te riskant als ze die los in de knuistjes houden ;)

De Vogel's optie bevalt ook nog steeds prima...heb er draadloze BT koptelefoontjes bij gekocht, en de oplaadkabel in de stoelrand weggewerkt...ideaal!
 
mooie oplossing die MagicMount....Heb je getest of het ook werkt met hoesje om de iPad? Met mijn kids (3&4) is een losse iPad te riskant als ze die los in de knuistjes houden ;)

De Vogel's optie bevalt ook nog steeds prima...heb er draadloze BT koptelefoontjes bij gekocht, en de oplaadkabel in de stoelrand weggewerkt...ideaal!

Ja werkt ook met hoesjes ( hebben we ook namelijk ) de magneet is bijzonder sterk, dat is ook het voordeel van deze scosche magicmount, op mijn dashboard had ik eerst een no name en dat magneetje was niet altijd sterk genoeg om de trillingen op te vangen en dan viel de gsm gewoon naar beneden. Met deze nergens last van!
 
Ik ben nu in de states en heb daar Een mini van van dodge daar zit een lcd voor de kids mooi in het plafond. Ik ben toch benieuwd waarom Tesla zelf hier nog geen oplossing voor heeft terwijl Elon altijd roept familie wagen etc etc vooral bij de X. Het centraal kunnen aansturen van films is opzich wel lekker eigenlijk. Nadeel van iPad is dat je deze steeds weer uit de auto mee moet nemen.
 
De magic mount plakt ook prima op de model s stoelen!
Bij mij bleef hij toch niet echt zitten met een groot formaat iPad eraan. Ik heb hem nu vastgekleefd met een beetje doorzichtige siliconenkit en zit nu prima vast. Als het er weer af moet even met een flossdraad erachterlangs en wat kitverwijderaar gebruiken indien nodig.
 
Ja werkt ook met hoesjes ( hebben we ook namelijk ) de magneet is bijzonder sterk, dat is ook het voordeel van deze scosche magicmount, op mijn dashboard had ik eerst een no name en dat magneetje was niet altijd sterk genoeg om de trillingen op te vangen en dan viel de gsm gewoon naar beneden. Met deze nergens last van!
Zijn ze ook zonder beschadigingen te verwijderen? Je weet hoe dat gaat met het inleveren van een lease auto ;-). Verder ben ik benieuwd of het al uitgeprobeerd is bij de nieuwe stoelen met matte achterkant.