Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Ik erger me bijzonder aan de reclame van Toyota en Lexus.
Lexus laat in TV spots zien hoe ze een laadkabel met een zwaard doorklieven.
Toyota maakt reclame voor de C-HR waarbij ze zeggen dat ie 50% op elektriciteit kan rijden zonder ooit een laadkabel te gebruiken. Beide merken, één concern, geven op een ergerlijke manier blijk van hun aversie tegen elektrisch rijden.
Je kunt volgens Toyota beter waterstof gebruiken.
Ze zullen de les nog wel leren.
 
Ah, die met dat ventje met al zijn haar recht, omdat hij tijdens het laden zijn auto wast? Dat vond ik tof gevonden eigenlijk, stoort me niet?
nee, ik heb het over de reclame met de auto die aan de overkant van de straat staat te laden en het koppel moet de kabel in de hoogte vasthouden zodat de auto's er onderdoor kunnen. de slogan van KBC gaat in de trend van: "Wat de toekomst ook brengt, wij zijn er alvast klaar voor."
 
  • Funny
Reactions: basvk
kbc.jpg
Ok, gevonden! Goh, om eerlijk te zijn: ik vind het ook grappig :). En het is overigens zo dat elektrische wagens momenteel nog altijd een probleem vormen voor mensen zonder garage of oprit, in de stad.
Maar bon, elk zijn mening daarover natuurlijk.
 
View attachment 263282
Ok, gevonden! Goh, om eerlijk te zijn: ik vind het ook grappig :). En het is overigens zo dat elektrische wagens momenteel nog altijd een probleem vormen voor mensen zonder garage of oprit, in de stad.
Maar bon, elk zijn mening daarover natuurlijk.
op zicht is het wel grappig , maar het is ook extra hooi op de vork van de non-believers.
 
  • Like
Reactions: FVO
Ik heb geen TV abonnement meer wegens gebrek aan goede content, maar zie online wel regelmatig advertenties van Toyota/Lexus over opladen zonder stekker. En inderdaad, erg irritant. Het geeft gewoon een totaal verkeerd beeld over elektrisch rijden bij sommige mensen.

Niet iedereen is zo slim om te begrijpen dat die energie ergens vandaan moet komen. Ik heb serieus een keer van iemand de vraag gekregen 'waarom zetten ze geen dynamo op een Tesla om elektriciteit op te wekken tijdens het rijden'. Ik dacht eerst dat het een grap was, maar nee...
 
Bij ons is er de reclame op tv van KBC die het elektrisch rijden een beetje in het belachelijke trekt....

Niet NL of Be, maar in de USA heeft Meredith net Time Inc. overgenomen. Gesteund door.... de Koch brothers.
Je kan er op wachten dat er in Time en diverse andere bladen ook negatieve en/of belachelijke berichtgeving over ev's verschijnt.
Meredith is buying Time Inc. with the Koch brothers' help
 
(Eerste forum-post - nog niet gevonden hoe ik m'n profielfoto erop knal, zelfs niet via Account-instellingen, grrrr)

Anyway, on-topic, de Lexus wordt hier na vier toch wel prettige dienstjaren binnen een (goeie?) maand ingeruild voor een gitzwarte X (met wit interieur, omdat je maar 1 keer leeft naar 't schijnt). Dat die boot waar ie blijkbaar op staat maar "buzze geeft" want 't begint ferm te kriebelen ;)
 
(Eerste forum-post - nog niet gevonden hoe ik m'n profielfoto erop knal, zelfs niet via Account-instellingen, grrrr)
Welkom! Na 10 posts kun je je profielfoto toevoegen. Het best begin je in een van de draadjes hier een discussie over hoe accu's inferieur zijn ten opzichte van de technologie van gisteren, dan zit je zo op de juiste post count. ;)

Anyway, on-topic, de Lexus wordt hier na vier toch wel prettige dienstjaren binnen een (goeie?) maand ingeruild voor een gitzwarte X (met wit interieur, omdat je maar 1 keer leeft naar 't schijnt). Dat die boot waar ie blijkbaar op staat maar "buzze geeft" want 't begint ferm te kriebelen ;)
Haha ken het gevoel! :)
 
(Eerste forum-post - nog niet gevonden hoe ik m'n profielfoto erop knal, zelfs niet via Account-instellingen, grrrr)

Anyway, on-topic, de Lexus wordt hier na vier toch wel prettige dienstjaren binnen een (goeie?) maand ingeruild voor een gitzwarte X (met wit interieur, omdat je maar 1 keer leeft naar 't schijnt). Dat die boot waar ie blijkbaar op staat maar "buzze geeft" want 't begint ferm te kriebelen ;)
Goeie keuze Petje1977... ik heb dezelfde config. Blij dat er nog Belgen zijn die het wit aandurven. Volgende week pickup in Aartselaar. Sterkte met de foto, ik heb er 2 jaar geleden ook op liggen kauwen... en de signature :)
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Ik erger me bijzonder aan de reclame van Toyota en Lexus.
Lexus laat in TV spots zien hoe ze een laadkabel met een zwaard doorklieven.
Toyota maakt reclame voor de C-HR waarbij ze zeggen dat ie 50% op elektriciteit kan rijden zonder ooit een laadkabel te gebruiken. Beide merken, één concern, geven op een ergerlijke manier blijk van hun aversie tegen elektrisch rijden.
Je kunt volgens Toyota beter waterstof gebruiken.
Ze zullen de les nog wel leren.

Helemaal mee eens Wim. Is misleidende reclame en valt wat mij betreft onder sjoemelsoftware.
 
  • Like
Reactions: KrisB
Ik heb het weleens opgemerkt op Twitter. Bijv. In de trant van: “Goh wat een fanstastische doorbraak in technologie! Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?”. Ze begrepen gewoon niet wat het probleem is of ze gaan er niet op in. Nu zijn dat maar studenten die bijverdienen door social media van bedrijven te regelen, maar toch... juist die generatie zou voor dit soort praktijken behoed moeten worden.

Ik kan nog eens een poging doen op Twitter.
 
  • Like
Reactions: robertvg and HWS