TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Error: "battery charge level will be restricted"

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by DjiM, Jul 3, 2017.

1. DjiM

DjiM Member

Dit weekend de melding 'battery charge level will be restricted' gekregen op het dashboard.
    Concrete gevolg hiervan is dat de auto sindsdien niet meer wil opladen. Best vervelend :)

De melding kwam er een halve dag na een software update. Volgens de mensen van het service center is er geen oorzakelijk verband met het probleem.
    De uitleg die ik gekregen heb is dat er volgens de logs van de auto één van de modules van de batterij een storing meldt (mogelijk één van de cellen die er de brui aan gegeven heeft maar dat is mijn interpretatie); de systemen van de wagen hebben vanaf dan om veiligheidsredenen verhinderd dat de batterij nog opgeladen kon worden.

Tesla service heeft hier met de nodige urgentie op gereageerd. As we speak wordt er een loaner batterij onder de wagen gemonteerd. De batterij van mijn wagen zal in Tilburg onder handen genomen worden.

Ik post updates van zodra ik meer info heb.

• Informative x 1
  2. S802TES

S802TES Member

Voor dergelijke situaties heb ik altijd een paar extra accu's bij me. extra accu.JPG

• Funny x 7
  3. DjiM

DjiM Member

Je kan nooit genoeg voorbereid zijn.
    Al is hetgeen je hiermee in beweging zal krijgen mijns inziens beperkt tot je ruitenwisser. Maar het is een begin... :)

• Like x 1
    • Funny x 1
  4. BobbyKings

BobbyKings Silver

Ik vind dit wel een serieus draadje.

Komt gelukkig zelden voor (dat van die batterij dan; ik doel niet op serieus draadje).

Please keep us posted.

Wel goed te horen dat Tesla snel en schijnbaar goed reageert.

5. DjiM

DjiM Member

De auto is op de dag zelf (!) nog uitgerust met een loaner battery pack. We spreken hier over een ongeplande interventie die meerdere uren geduurd heeft. Over de service heb ik dus absoluut niets te klagen.

Ik kan dankzij het ingrijpen van het SEC van Brussel weer even verder. Mijn eigen battery pack wordt nu ontladen (à 1% per dag) en zal naar Tilburg vertrekken van zodra het charge level laag genoeg is om transport toe te laten (< 30%). Geen idee waarom dit nodig is (ik heb de batterij al 3 jaar getransporteerd met veel hogere charge levels :) ) maar het hoort bij de procedure. Ik verwacht mijn batterij niet terug vóór het eind van de zomer.

• Informative x 2
  6. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Toch wel lekker die 8 jaar garantie op het battery pack.
    Ben wel benieuwd wat de kosten zijn als dit na 8 jaar gebeurd... :eek:

• Like x 1
  7. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Tegen die tijd is het vervangen van de battery pack goedkoper dan het laten repareren van de voorkant.

• Funny x 5
  8. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Lijkt mij -eens te meer- dat Tesla hier op veilig speelt - better safe than sorry !

Ook de firewall is een voorbeeld van zulk 'n ingebouwde veiligheid waar ze goed op voorhand over nagedacht hadden.

Top !

Share This Page