Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Error: "battery charge level will be restricted"

This site may earn commission on affiliate links.
Dit weekend de melding 'battery charge level will be restricted' gekregen op het dashboard.
Concrete gevolg hiervan is dat de auto sindsdien niet meer wil opladen. Best vervelend :)

De melding kwam er een halve dag na een software update. Volgens de mensen van het service center is er geen oorzakelijk verband met het probleem.
De uitleg die ik gekregen heb is dat er volgens de logs van de auto één van de modules van de batterij een storing meldt (mogelijk één van de cellen die er de brui aan gegeven heeft maar dat is mijn interpretatie); de systemen van de wagen hebben vanaf dan om veiligheidsredenen verhinderd dat de batterij nog opgeladen kon worden.

Tesla service heeft hier met de nodige urgentie op gereageerd. As we speak wordt er een loaner batterij onder de wagen gemonteerd. De batterij van mijn wagen zal in Tilburg onder handen genomen worden.

Ik post updates van zodra ik meer info heb.
 
Voor dergelijke situaties heb ik altijd een paar extra accu's bij me.
extra accu.JPG
 
De auto is op de dag zelf (!) nog uitgerust met een loaner battery pack. We spreken hier over een ongeplande interventie die meerdere uren geduurd heeft. Over de service heb ik dus absoluut niets te klagen.

Ik kan dankzij het ingrijpen van het SEC van Brussel weer even verder. Mijn eigen battery pack wordt nu ontladen (à 1% per dag) en zal naar Tilburg vertrekken van zodra het charge level laag genoeg is om transport toe te laten (< 30%). Geen idee waarom dit nodig is (ik heb de batterij al 3 jaar getransporteerd met veel hogere charge levels :) ) maar het hoort bij de procedure. Ik verwacht mijn batterij niet terug vóór het eind van de zomer.
 
//**//
De uitleg die ik gekregen heb is dat er volgens de logs van de auto één van de modules van de batterij een storing meldt (mogelijk één van de cellen die er de brui aan gegeven heeft maar dat is mijn interpretatie); de systemen van de wagen hebben vanaf dan om veiligheidsredenen verhinderd dat de batterij nog opgeladen kon worden.
//**//

Lijkt mij -eens te meer- dat Tesla hier op veilig speelt - better safe than sorry !

Ook de firewall is een voorbeeld van zulk 'n ingebouwde veiligheid waar ze goed op voorhand over nagedacht hadden.

Top !
 
Heb het ook voor na 102.000km. Afgelopen weken was batterijniveau al 20% gedaald.

Auto is nu bij Tesla Aartselaar en ze wachten op nieuwe batterij.

Heb wel een vervang MS meegekregen maar spijtig zonder AP.

Ben benieuwd hoe lang het zal duren voor de batterij er is en wat het zal worden want de 70 wordt al 2 jaar niet meer gemaakt.


20180729_151526.jpg
 
Heb het ook voor na 102.000km. Afgelopen weken was batterijniveau al 20% gedaald.

Auto is nu bij Tesla Aartselaar en ze wachten op nieuwe batterij.

Heb wel een vervang MS meegekregen maar spijtig zonder AP.

Ben benieuwd hoe lang het zal duren voor de batterij er is en wat het zal worden want de 70 wordt al 2 jaar niet meer gemaakt.


View attachment 321827
In tegenstelling tot @DjiM en @gelden heb jij wel een recente pack.
Dit moet dan toch iets met de software te maken hebben zou ik denken.
 
Wat ik te horen kreeg bij Tesla is dat mijn pack zou worden verzonden aan Tesla en ik een ander (nieuw?) pack zou krijgen.
Het is blijkbaar niet meer zo als vroeger dat ik tijdelijk met een loaner pack zou rijden en dat later mijn hersteld pack terug zou gemonteerd worden.
 
Wat ik te horen kreeg bij Tesla is dat mijn pack zou worden verzonden aan Tesla en ik een ander (nieuw?) pack zou krijgen.
Het is blijkbaar niet meer zo als vroeger dat ik tijdelijk met een loaner pack zou rijden en dat later mijn hersteld pack terug zou gemonteerd worden.
ik heb een refurbished pack gekregen. Volgens mij zelfs mijn eigen pack, dat in een week of 2 is vernieuwd waar nodig. In Tilburg in de fabriek vertelden ze bij de rondleiding dat het zo tegenwoordig werkt.
 
Wat ik te horen kreeg bij Tesla is dat mijn pack zou worden verzonden aan Tesla en ik een ander (nieuw?) pack zou krijgen.
Het is blijkbaar niet meer zo als vroeger dat ik tijdelijk met een loaner pack zou rijden en dat later mijn hersteld pack terug zou gemonteerd worden.

Inderdaad, heb ik ook gehad toen mijn BMS het begaf. Ik kreeg een refurbished pack in de plaats. Was ook een 85 pack, hoewel die niet meer werden geproduceerd.
 
Ze lopen “wat” uit, in Amsterdam tenminste.
Ik bracht mijn auto vorige week woensdag ochtend en ze begonnen er maandag pas aan.
(Nadat ik belde waarom mijn auto nog steeds buiten stond na 5 dagen)
Ik kon dit zien dmv mijn gps tracker, de app hadden ze al gedeactiveerd woensdag na de proefrit met mij samen.
Dit kwam mede door de vakantie periode, dus dat zal wel bij meerdere Sec zijn.