Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaring parkeerrobot / Serva Ray

alexdepalex

Member
Aug 21, 2019
43
27
Venlo, NL
Ik vlieg binnenkort vanaf Düsseldorf en meestal neem ik daar een First Class parkeerplek. Hierbij moet je je auto in een vak rijden en wordt deze door een parkeerrobot op een mooi plekje neer gezet. Nu is het voor mij de eerste keer dat ik dit met m'n Model 3 doe. Het lijkt mij voor de hand liggend dat ik het alarm en hellingdetectie uit moet schakelen. Maar vraag mij dus af of er iemand ervaring heeft? Zijn er redenen om het niet te doen en de auto lekker ouderwets in een parkeervak te zetten?

SparkyM3LR4WD

Elbert
Mar 16, 2019
1,279
783
Molenlanden / Holland
Ik vlieg binnenkort vanaf Düsseldorf en meestal neem ik daar een First Class parkeerplek. Hierbij moet je je auto in een vak rijden en wordt deze door een parkeerrobot op een mooi plekje neer gezet. Nu is het voor mij de eerste keer dat ik dit met m'n Model 3 doe. Het lijkt mij voor de hand liggend dat ik het alarm en hellingdetectie uit moet schakelen. Maar vraag mij dus af of er iemand ervaring heeft? Zijn er redenen om het niet te doen en de auto lekker ouderwets in een parkeervak te zetten?

Alarm stopt na ca. 30 seconden, lekker aan laten staan (wettelijk verplicht, je buren zijn je dankbaar :))
Er zijn heel veel auto's met alarm en hellingdetectie, zeker de auto's die hier gebruik van maken ;)

Apr 12, 2019
123
36
Amsterdam
Ik vraag mij af hoe het zit met die robot en de armen die mogelijk je batterij beschadigen? Bij het opkrikken van je auto worden ook niet voor niets speciale doppen aangeraden. Of ben ik nu te voorzichtig?:rolleyes:

e-GridS

Member
Mar 19, 2016
85
53
Groningen
Ik vraag mij af hoe het zit met die robot en de armen die mogelijk je batterij beschadigen? Bij het opkrikken van je auto worden ook niet voor niets speciale doppen aangeraden. Of ben ik nu te voorzichtig?:rolleyes:

Goede vraag. Zo ver ik weet mag je de auto ook niet op deze manier optillen. Je mag hem toch alleen bij 4 specifieke hoekpunten optillen?

CJA Hulskamp

M3 RWD LR B/B
Jan 30, 2016
3,364
2,386
Zaandam
E6721F72-7D1E-4A45-9BE3-FA3C650F8855.png
Volgens mij tilt de robot niet onder het Chassis maar klemt hij tussen de banden.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC