Voor jullie informatie wilde ik mijn volgende ervaring met jullie delen. Ik ben helaas frontaal met de Tesla Model 3 op de snelweg op een voorligger gereden. Echter het merendeel van de schade/impact op de voorkant van de auto vond plaats door de botsing met de rechter zijde vang reel langs de vluchtstrook. Nadat de initeel botsing had plaats gevonden en alle airbags af waren gegaan, verloor ik al het zicht op de weg, zowel naar voren als door de zijramen. Hierdoor kon ik de auto niet corrigeren en reed hij (niet zichtbaar voor mij) onder een scherpe hoek in op de vang reel naast de vluchtstrook en het enige wat ik op dat moment nog kon doen was me strapzetten. Zonder te weten wat er om mij heen gebeurde is de auto daarna terug de weg op geschoten en tegen de vangreel naast de linker weghelft tot stilstand gekomen. Na het ongeluk rolde en stuurde de auto nog, wat mij doet vermoeden dat ik instaat zou zijn veweest corrigerende stuur en rem imput te geven als ik zicht op de weg had gehad.
Geluk waren er naast mij en de voorligger geen andere auto’s betrokken in het ongeluk, iets waar ik mij tijdens de verblinde momenten ernstig zorge over maakt, (i.e. hoeveel klappen volgen er nog?), en zowel ik als als de andere bestuurder zijn ongedeerd uitgestapt. Opmerkelijk was dat de andere auto beduidend minder schade had dan de Tesla, ondanks dat het een kleine lichte Franse auto was.
Daarnaast heb ik nog wat andere observaties die wellicht interessant zijn.
· Ondanks alle impact bleef al het glas van de wagen intact, minus een barst in de voorruit.
· De Tesla belde automatish met 112. Ommidelijk na de aanrijding.
· De airbags aan de zijkanten lopen niet vanzelf leeg, ik was blij dat ik een zakmesje bij de hand had om deze lek te steken om de auto te kunnen verlaten. Er blijft erg weinig ruimte onder de airbags over om onderuit te kruipen en zo lenig ben ik niet.
· Er was veel rook ontwikkeling in de auto, dit gebeurde al meteen tijdens het afgaan van de airbags waardoor mijn zicht nog verder werdt belemmered. Dit was natuurlijk erg verontrustend, en ik was bang voor brand. De rook trok echter na -/+ 5min weg.
· Ik begrijp niet waarom Automatic emergency braking niet werdt ge-activeerd. Dit feature deed het standard bij mij wel en had voorheen al een aantal keer onnodig in gegrepen.
[
Geluk waren er naast mij en de voorligger geen andere auto’s betrokken in het ongeluk, iets waar ik mij tijdens de verblinde momenten ernstig zorge over maakt, (i.e. hoeveel klappen volgen er nog?), en zowel ik als als de andere bestuurder zijn ongedeerd uitgestapt. Opmerkelijk was dat de andere auto beduidend minder schade had dan de Tesla, ondanks dat het een kleine lichte Franse auto was.
Daarnaast heb ik nog wat andere observaties die wellicht interessant zijn.
· Ondanks alle impact bleef al het glas van de wagen intact, minus een barst in de voorruit.
· De Tesla belde automatish met 112. Ommidelijk na de aanrijding.
· De airbags aan de zijkanten lopen niet vanzelf leeg, ik was blij dat ik een zakmesje bij de hand had om deze lek te steken om de auto te kunnen verlaten. Er blijft erg weinig ruimte onder de airbags over om onderuit te kruipen en zo lenig ben ik niet.
· Er was veel rook ontwikkeling in de auto, dit gebeurde al meteen tijdens het afgaan van de airbags waardoor mijn zicht nog verder werdt belemmered. Dit was natuurlijk erg verontrustend, en ik was bang voor brand. De rook trok echter na -/+ 5min weg.
· Ik begrijp niet waarom Automatic emergency braking niet werdt ge-activeerd. Dit feature deed het standard bij mij wel en had voorheen al een aantal keer onnodig in gegrepen.
[
Last edited: