Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaring Tesla Model 3 frontale aanrijding

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ik de enige die vind dat het systeem nog wat moet worden doorontwikkeld?
Nee, ik vind ook dat er nog ontwikkeling nodig is, maar dat wil niet zeggen dat het systeem nu nutteloos is. Ik ben er 100% zeker van dat de actieve veiligheidssystemen in mijn Tesla me veel veiliger doen rijden dan wat er beschikbaar is bij de concurrentie. Het probleem is dat dergelijke technologie niet lijkt te werken als je het in een vacuüm ontwikkelt en enkel wil uitbrengen als het perfect is (Waymo) en wel lijkt te werken als je incrementele stappen kan zetten (Tesla).
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Naast de Tesla, ook jammer van die klassieker (205 GTI).

Over fragiele auto's (klassiekers) gesproken. Waren onwijs snelle autootjes maar verre van veilig bij een aanrijding. Destijds leverde Recaro geen inbouwrails specifiek voor die auto omdat het onderstel te zwak was om er een Recaro autostoel op de schroeven. Men vond het niet veilig.
 
Over fragiele auto's (klassiekers) gesproken. Waren onwijs snelle autootjes maar verre van veilig bij een aanrijding. Destijds leverde Recaro geen inbouwrails specifiek voor die auto omdat het onderstel te zwak was om er een Recaro autostoel op de schroeven. Men vond het niet veilig.

Zal zeker kloppen* maar als ik de foto's van beide auto's bekijkt is de 205 er op het eerste gezicht een stuk beter afgekomen dan de Model 3. Zelfs bij de naden (deuren) etc. zo op het eerste gezicht niets bijzonders te zien. Bij Model 3 was er meen ik wel een 2e impact met vangrail. Wellicht dat dit icm de effectieve kreukelzone "voor het zicht" en boel fors heeft beschadigd.

*= als beide auto's frontaal op elkaar botsen en ik moet kiezen in welke auto ik stap dan weet ik het wel!
 
Zal zeker kloppen* maar als ik de foto's van beide auto's bekijkt is de 205 er op het eerste gezicht een stuk beter afgekomen dan de Model 3. Zelfs bij de naden (deuren) etc. zo op het eerste gezicht niets bijzonders te zien. Bij Model 3 was er meen ik wel een 2e impact met vangrail. Wellicht dat dit icm de effectieve kreukelzone "voor het zicht" en boel fors heeft beschadigd.

*= als beide auto's frontaal op elkaar botsen en ik moet kiezen in welke auto ik stap dan weet ik het wel!
Is vaak zo als een auto achterop een ander rijdt, dat de achterste auto veel meer zichtbare schade heeft. Kreukelzone aan de voorkant is nou eenmaal een stuk groter.
 
Wow dat is een beste klap geweest. Hopelijk alles verder OK. Ik gok total loss?

Mocht het houten/witte dashboard deel over zijn dan hou ik me aanbevolen ;) Ik ben op zoek naar zo'n deel voor een projectje wat ik niet direct op mijn enige origineel aandurf.
 
  • Helpful
Reactions: Klaas