Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaring Tjechie en Praag?

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand recente ervaringen over rijden door Tjechie richting Praag?
Ik vind maar 2 SuC, eentje onder Praag, eentje op de route vanuit Duitsland.
Deze worden soms vernield, lees ik elders. Tesla zegt 8 palen beschikbaar.

Wie heeft ervaring? Wat zijn de alternatieven voor Suc?
Werkt Shell Recharge goed, ik zie daar wel laadpunten in de app.
Andere apps?

Mbt tolvignet: 12,50 euro voor 10 dagen, is minder gedoe dan een gratis vignet aanvragen met officiele NL bewijzen dat je auto echt electrisch is?

Alle tips van harte welkom!
Dank
 
Vorige maand vanuit Budapest via Praag en Dresden teruggereden naar Nederland. Uitsluitend (gratis:cool:) SUC's gebruikt. Er was overal voldoende plek.
De SUC's voorzieningen waren erg karig bij Lovosice (Oostblok zooi), Nossen (Autogril Schnitzels) Sangerhausen (McDonalds) Staufenberg (Truckstop) etc.
De SUC in Bochum daarentegen wel fijn met een goed Italiaans restaurant en een winkelcentrum.

(fyi voorzieningen bij SUC Brno CZ, Törokbálint HU, Bratislava SK, Donaustadt AT, StValentin AT wel goed. Meestal omdat een hypermarkt of mooi winkelcentrum nabij was waar vrouwlief gek op is ;). Erlang DE niet. SUC Oberhonnefeld heeft een lekkere bakker/lunchroom)

Tolvignet voor €12 idd niet de moeite om vrijstelling aan te vragen.
 
  • Like
Reactions: Edjes
De afgelopen 4 jaar ben ik 4x naar Praag gereden. Route Leipzig - Dresden.
Sinds vorig jaar, na de opening van SuC Lovosice, is het prima te doen. De jaren ervoor ging ik voor de terugreis altijd even bijladen bij SuC Praag Vestec en namen we voor 6 euro een fijn ontbijt bij het naastgelegen hotel, waar overigens niemand Engels spreekt. Geeft niet, met handen en voeten begrijpen ze je ook wel.

Over 3 weken ga ik weer, en dan probeer ik SuC Nossen over te slaan, want daar maak je veel kans op stall-sharing, dus langzaam laden. Dankzij de recent geopende SuCs in Oost Duitsland is Nossen niet meer noodzakelijk als stop. De reis is goed te doen tegenwoordig. In Praag zelf gebruik ik de auto niet, en ik heb ook nooit de moeite genomen om daar een laadpaal te zoeken. Nothing beats a good Supercharger network.
 
  • Like
Reactions: Edjes
De afgelopen 4 jaar ben ik 4x naar Praag gereden. Route Leipzig - Dresden.
Sinds vorig jaar, na de opening van SuC Lovosice, is het prima te doen. De jaren ervoor ging ik voor de terugreis altijd even bijladen bij SuC Praag Vestec en namen we voor 6 euro een fijn ontbijt bij het naastgelegen hotel, waar overigens niemand Engels spreekt. Geeft niet, met handen en voeten begrijpen ze je ook wel.

Over 3 weken ga ik weer, en dan probeer ik SuC Nossen over te slaan, want daar maak je veel kans op stall-sharing, dus langzaam laden. Dankzij de recent geopende SuCs in Oost Duitsland is Nossen niet meer noodzakelijk als stop. De reis is goed te doen tegenwoordig. In Praag zelf gebruik ik de auto niet, en ik heb ook nooit de moeite genomen om daar een laadpaal te zoeken. Nothing beats a good Supercharger network.
SuC Nossen heeft ook enkele V3 stalls sinds een paar maanden.
 
  • Like
Reactions: Edjes
Iemand recente ervaringen over rijden door Tjechie richting Praag?
Ik vind maar 2 SuC, eentje onder Praag, eentje op de route vanuit Duitsland.
Deze worden soms vernield, lees ik elders. Tesla zegt 8 palen beschikbaar.

Wie heeft ervaring? Wat zijn de alternatieven voor Suc?
Werkt Shell Recharge goed, ik zie daar wel laadpunten in de app.
Andere apps?

Mbt tolvignet: 12,50 euro voor 10 dagen, is minder gedoe dan een gratis vignet aanvragen met officiele NL bewijzen dat je auto echt electrisch is?

Alle tips van harte welkom!
Dank

Die vrijstelling voor tol is me gelukt, heb het toevallig net uitgelegd in een andere post, zie hier

Ik ben anderhalve week van Berlijn naar Praag gereden, alle SuC's werkten prima. Ben ook voor een onderdeel (actuator achterklep MS) naar het SC gegaan, vriendelijke mensen daar en ze hebben voldoende capaciteit dus als je nog iets aan je Tesla wil laten doen is het een aanrader (ik kon voor de achterklep dezelfde dag terecht maar vond het leuker om het zelf te repareren).

TL;dr Niets aan de hand, bespaar je € 12 met mijn handleiding en fijne vakantie
 
  • Like
Reactions: Edjes
Wij zijn nu in Tsjechië en gaan morgen naar Praag. Voelt een beetje als 2015 toen het nog zoeken was.

Iemand tips voor parkeren én laden in Praag? Alle Shell recharge (newmotion) plekken zijn in 2 of 6 uur parkeerzones en dat is te kort. Heb net Palladium parking gevonden maar die werkt met een vage app. Ga het morgen maar proberen. Fallback is supercharger op de terugweg of een 175kw punt dat ik dichter in de buurt zag. Wordt een beetje krap morgen. Wat niet helpt is dat we op de camping niet mogen laden (ook niet tegen betaling). Sinds 2015 nog niet meegemaakt…

Tips voor Praag zijn welkom
 
Wij zijn nu in Tsjechië en gaan morgen naar Praag. Voelt een beetje als 2015 toen het nog zoeken was.

Iemand tips voor parkeren én laden in Praag? Alle Shell recharge (newmotion) plekken zijn in 2 of 6 uur parkeerzones en dat is te kort. Heb net Palladium parking gevonden maar die werkt met een vage app. Ga het morgen maar proberen. Fallback is supercharger op de terugweg of een 175kw punt dat ik dichter in de buurt zag. Wordt een beetje krap morgen. Wat niet helpt is dat we op de camping niet mogen laden (ook niet tegen betaling). Sinds 2015 nog niet meegemaakt…

Tips voor Praag zijn welkom

Gewoon even superchargen onder het genot van een kop koffie aan de zuidzijde van Praag bij Vestec?

Screenshot 2023-07-19 at 20.53.21.png
 
Ik heb, om de files in Zuid Duitsland te vermijden, een paar weken geleden de terugweg van het F1 spektakel op de Red Bull Ring gedaan via Wenen, Praag, Dresden, Leipzig. Twee keer getankt in Tsjechië, prima te doen. Niet veel SuC’s idd.

Ik heb ook de vrijstelling voor de S aangevraagd en een andere route dan @Cousin-IT gelopen. Met een proefversie van Adobe Sign maak je ook een vereiste beveiligde handtekening. Kost niks als je jezelf daarna weer afmeldt. Het retourbericht met de vrijstelling was bijna met lichtsnelheid.
 
Ik heb, om de files in Zuid Duitsland te vermijden, een paar weken geleden de terugweg van het F1 spektakel op de Red Bull Ring gedaan via Wenen, Praag, Dresden, Leipzig. Twee keer getankt in Tsjechië, prima te doen. Niet veel SuC’s idd.

Ik heb ook de vrijstelling voor de S aangevraagd en een andere route dan @Cousin-IT gelopen. Met een proefversie van Adobe Sign maak je ook een vereiste beveiligde handtekening. Kost niks als je jezelf daarna weer afmeldt. Het retourbericht met de vrijstelling was bijna met lichtsnelheid.
Ah dat accepteerden ze toen nog niet. Dat is een stuk eenvoudiger.
 
Wij zijn nu in Tsjechië en gaan morgen naar Praag. Voelt een beetje als 2015 toen het nog zoeken was.

Iemand tips voor parkeren én laden in Praag? Alle Shell recharge (newmotion) plekken zijn in 2 of 6 uur parkeerzones en dat is te kort. Heb net Palladium parking gevonden maar die werkt met een vage app. Ga het morgen maar proberen. Fallback is supercharger op de terugweg of een 175kw punt dat ik dichter in de buurt zag. Wordt een beetje krap morgen. Wat niet helpt is dat we op de camping niet mogen laden (ook niet tegen betaling). Sinds 2015 nog niet meegemaakt…

Tips voor Praag zijn welkom
Palladium had twee plaatsen, 1 had een phev en de ander was ge-iced door een Audi Q8 (terwijl er nog 200+ plekken vrij waren). Uiteindelijk een korte stop op de terugweg bij een 175kw lader omdat we anders niet de supercharger zouden halen. Bij de supercharger een pizza gegeten en bijna volgeladen. Praag heeft nog wel eea te leren. Was wel een hele mooie historische ;) stad.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
We zitten inmiddels in het Noorden van Tsjechië, daar is de infrastructuur nog beperkter. Het dichtstbijzijnde laadpunt in de Shell recharge (newmotion) is een half uur rijden vanaf de camping. Toen we daar langskwamen (met nog 60km in de accu) bleek deze niet te werken: de tesla gaf aan communicatie fout en het laden wilde niet starten. Dit is een lader van PRE.

Gelukkig zag ik in de PlugShare app een tesla destination charger bij de dierentuin waar we naar toe gingen. Deze stond niet meer in de tesla navigatie (kennelijk voldoet deze niet meer aan bepaalde voorwaarden?). Daar hebben we gelukkig weer kunnen volladen tijdens ons dierentuin bezoek.

IMG_4824.jpeg