Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
En:
Conclusie: Hier wordt de maximale winst gehaald uit de Jedlix app zoals bedoeld is. Geen wakkerblijf verliezen meer in dit geval.
Het bovenstaande verhaal kent een vervolg, waaruit blijkt dat je Jedlix niet kan laten aanstaan omdat hij de auto toch weer wakker gaat houden.
IMG_6379.jpg

Vanmiddag even naar de carwash geweest. Bij terugkomst hield Jedlix de auto wakker totdat ik om 21:15 Jedlix Slim laden heb uitgezet. Dus nee het deugt nog steeds niet helemaal. Je zult als je na het inslapen weer gaat rijden Jedlix Slim laden moeten uitzetten, anders gaat Tesla niet meer slapen indien je weer stopt.
 
Goedemorgen iedereen,

Een update vanuit Jedlix,

Officieel is het nog niet gelanceerd maar het is sinds eind februari mogelijk om ongeacht energieleverancier verdiensten op te bouwen bij Jedlix. Door afspraken die we met energiepartners hebben zullen je verdiensten wel per kWh hoger zijn als je een contract hebt bij een van onze energiepartners. Voor het artikel klik <<hier>>

  • FAQ: Wanneer kan ik verdienen en besparen met de Jedlix App? Klik <<Hier>>
  • FAQ: Met wie werkt Jedlix samen? Klik <<Hier>>
Daarnaast hebben wij ook sinds eind vorig jaar de functionaliteit dat we rekening houden met je dagtarieven. We laden dan zoveel mogelijk tijdens je daluren. Je bespaart dus boven op je verdiensten. Dit is afhankelijk van je laadvoorkeuren en laadsnelheid. Uitgangspunt is dat je auto is opgeladen tot je gewenste niveau op je vertrektijd.

  • FAQ: Laden tijdens Daluren instellen. Klik <<Hier>>
 
Zoals begin dit jaar aangegeven zijn we hard bezig om nog meer technische verbeteringen door te voeren die invloed hebben op het wakker houden van de auto. Meerdere factoren zijn hierop van invloed en daarbij ondervindt niet iedere gebruiker hetzelfde.

Zoals jullie ook weten is de data uit de auto essentieel voor een goed werkende service. Naast jullie te voorzien van de laatste status in de app, is het voor de energiepartijen en netbeheerders van belang dat de data regelmatig ververst wordt om te kunnen reageren op de energiemarkten.

Een goede oplossing blijkt in de praktijk een stuk complexer te zijn zoals goed opgemerkt wordt door sommige hier. We zijn momenteel twee veelbelovende concrete oplossingen aan het testen die binnenkort beschikbaar zullen zijn voor iedereen.

We gaan als eerste extra logica toevoegen: wanneer de auto op een de slim laadlocatie staat, maar niet aan een laadpaal gekoppeld wordt binnen een bepaalde periode, zullen we het ophalen van data verlagen zodat de auto gaat slapen. De extra logica is over twee weken geïntegreerd en zal dan ook voor iedereen beschikbaar zijn.

Daarnaast zijn we druk bezig met een compleet re-design van de manier waarop we data ophalen van auto’s, zodat we dat alleen doen wanneer er een laadsessie gaande is en we een update nodig hebben.

Het re-design is vanaf vandaag beschikbaar om intern met onze eigen Tesla mee te testen. Gezien de grote betrokkenheid, willen we jullie hier “Early Access" voor geven zodat we er zeker van kunnen zijn dat het jullie problemen oplost, voordat we het grootschalig gaan uitrollen. Zou je ons hierbij willen helpen? Stuur dan een e-mail naar [email protected].

Fijne dag verder,
Ruben - Community & Marketing at Jedlix
 
  • Informative
Reactions: nico180
Ik heb vannacht mijn auto geladen met jedlix van 13 naar 80 procent. Echter geeft de app aan dat ik 100kwh heb geladen, hoe moet ik dit interpreteren? Een bug?
Hier nog even een update na mijn berichtje. Ik ben door Ruben benaderd nadat ik een melding in de Jedlix app had gedaan. Alles blijkt opgelost met de administratie. Toch fijn dat er zo snel wordt geschakeld.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Jedlix and nico180
Zijn er nog gebruikers die nieuwe informatie kunnen/willen verstrekken. Ik ben nog wel nieuwsgierig of de app inmiddels beter werkt?

Laden doe ik nu altijd tijdens het daltarief (23:00-07:00). Maar ik werk onregelmatig en kan dus ook evt overdag laden als er een energie "overschot" is. Kun je dit ook zien of is dit info die alleen aan Jedlix voorbehouden is?
 
Zijn er nog gebruikers die nieuwe informatie kunnen/willen verstrekken. Ik ben nog wel nieuwsgierig of de app inmiddels beter werkt?

Laden doe ik nu altijd tijdens het daltarief (23:00-07:00). Maar ik werk onregelmatig en kan dus ook evt overdag laden als er een energie "overschot" is. Kun je dit ook zien of is dit info die alleen aan Jedlix voorbehouden is?

Vannacht (weer) een slechte ervaring. Jedlix app stond ingesteld om op 2300 uur te laden en vanochtend om 700 uur vertrek. Helaas is er niets geladen de hele nacht en wel de auto de hele nacht online dus vampire drain... Ik stop ermee mede omdat ik van Eneco naar Vandebron ga.
 
  • Informative
Reactions: robertvg and JRY.
Vannacht (weer) een slechte ervaring. Jedlix app stond ingesteld om op 2300 uur te laden en vanochtend om 700 uur vertrek. Helaas is er niets geladen de hele nacht en wel de auto de hele nacht online dus vampire drain... Ik stop ermee mede omdat ik van Eneco naar Vandebron ga.
Best eens het startuur dubbel checken na wijzigen. Ik heb al gehad dat dan ‘morgen om 21:00’ verschijnt ipv vandaag. Verder, nooit gehad dat de wagen niet laadt.
Zeker dat het geen connectieprobleem van de wagen is? Ik heb mijn thuiswifi verwijderd uit de wagen. Hij connecteerde, maar signaal was te zwak om ook maar iets mee te doen. Door de connectie met wifi werkte de LTE dus ook wel niet.
 
Best eens het startuur dubbel checken na wijzigen. Ik heb al gehad dat dan ‘morgen om 21:00’ verschijnt ipv vandaag. Verder, nooit gehad dat de wagen niet laadt.
Zeker dat het geen connectieprobleem van de wagen is? Ik heb mijn thuiswifi verwijderd uit de wagen. Hij connecteerde, maar signaal was te zwak om ook maar iets mee te doen. Door de connectie met wifi werkte de LTE dus ook wel niet.

Ja het startuur check ik altijd dubbel, ook al eens inderdaad gehad dat hij ineens naar morgen was versprongen. Wifi in auto heb ik uit staan. Via teslamate zie ik dat auto wel hele nacht online was en dat moet dus zijn geweest doordat jedlix hem wakker hield. Anders valt hij altijd goed inslaap...
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Ik gebruik de app al maanden. Het werkt altijd goed tenzij ik een foutje maak. Het gebeurt wel eens dat ik hem tijdelijk uitzet en dan vergeet hem weer te aktiveren. Bijvoorbeeld als ik overdag thuis wil bijladen. Normaal laadt hij alleen 's nachts en als ik ik dan overdag inprik wordt het laden bijna meteen gestopt als ik de app niet tijdelijk uitzet.
De auto slaapt overigens prima.
Ik heb verder geen andere apps actief (teslafi of scanmytesla of zoiets).
Mijn WiFi doet het ook altijd goed als de auto thuis is. Misschien dat ik daarom ook geen problemen heb met updates, ze installeren vlot en nog nooit rare opstartproblemen gehad.
Ik (en de auto) lijk wel een zondagskind....
 
@Jedlix het probleem van vorig jaar is terug. Laden wordt gestopt door Jedlix, OOK AL STAAT ‘SLIM LADEN’ UIT.
Zie ook:Tesla Supercharger netwerk

Zelfs met slim laden uit, blijven jullie pollen en stoppen jullie het laden als er geen dalperiode is.
Dit is wat gebeurde:
-10 minuten na inpluggen: laden gestopt
-slim laden uit gezet en laden opnieuw gestart
-na 10 minuten: laden gestopt
-Paswoord van de Tesla gereset (gelukkig heb ik ervaring met het probleem, anderen bellen Tesla)
-auto blijft laden
-na 10 minuten vraagt Jedlix app om mijn auto opnieuw te linken aan de app
-ik link na een uur de wagen met nieuw paswoord aan de Jedlix app
-na 10 minuten stopt het laden (Slim laden staat nog steeds uit)
-opnieuw paswoord gereset
-wagen blijft laden
Duidelijk dus dat Jedlix de oorzaak is
Waarom blijven jullie vanaf de servers acties uitvoeren als slim laden uit staat?


Na 2 dagen nog geen antwoord vd helpdesk trouwens, daarom probeer ik het hier.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Robipad
Net Ruben aan de lijn gehad. Hun opvolging leed onder de vakantieperiode.
Mijn probleem wordt opgelost.
Dit is dan weer de service die ik van hen gewend ben.

Gewoon mee stoppen met Jedlix. Is echt zinloos.
Dat zou ik spijtig vinden. Het idee is mooi. Als Teslarijder zou je moeten weten dat een idee, als stip aan de horizon, wonderen kan doen. Ook al zijn er onderweg wat groeipijnen. Dit is nu het grote voordeel van software. Je kan er blijven aan verbeteren, ook als het al in de markt zit.
Ik denk dat we ze moeten blijven helpen met concrete gevallen doorsturen waar het niet goed gaat. Helpt hen beter vooruit dan algemene opmerkingen van 'het werkt niet'.

Ik vernam ook dat de laatste hand gelegd wordt aan een update die het onnodig pollen zou moeten voorkomen.
 
Dat onnodig pollen is zover ik weet en ook merk al een week of 4 opgelost.
Heb de app nu gewoon aan staan terwijl de auto netjes in slaap valt.
Betekent wel dat als het laden klaar is je moet zorgen dat je de kabel afkoppel.
De app kijkt of de auto aangekoppeld is. Op dat moment zal hij actiever pollen om zijn werk te kunnen doen.
 
Dat onnodig pollen is zover ik weet en ook merk al een week of 4 opgelost.
Heb de app nu gewoon aan staan terwijl de auto netjes in slaap valt.
Betekent wel dat als het laden klaar is je moet zorgen dat je de kabel afkoppel.
De app kijkt of de auto aangekoppeld is. Op dat moment zal hij actiever pollen om zijn werk te kunnen doen.

Hi Bernie, we hebben inderdaad al verschillende verbeteringen doorgevoerd. Daarbij is het niet nodig om de kabel af te koppelen. Dat scheelt de wekker zetten ;). Op het moment als wij de laadstatus "Complete" krijgen zullen wij het pollen verlagen zodat je auto weer gaat slapen. De polling interval gaat naar een uur zonder dat we de auto wakker maken.

Ik stop ermee mede omdat ik van Eneco naar Vandebron ga.

Oprecht, jammer dat je er mee stopt! We zijn hard bezig om ons platform te verbeteren. Blijf ons dan ook concrete verbeteringen sturen naar [email protected]. Dat helpt ons en kunnen wij het zo snel mogelijk doorvoeren.

Daarbij kunnen wij in Nederland al enkele maanden iedereen uitbetalen ongeacht energieleverancier waar je bij bent aangesloten. Dit omdat we een samenwerking hebben met netbeheerder TenneT.